Zdravím .
Mam GS 1150 2002
Začal jsem řešit příčinu cinkání z levého válce a zjistil jsem že rozvodový řetez mi cinká o šroub M10 jelikož spodní vodící lišta je na dva kusy což by asi být neměla
Chci se zeptat kde ji sehnat a jak složitá je výměna?
Nemáte někdo s tímto zkušenost?
Dík za rady!!!
Tonda napsal:
Tak, tak. Lišty nejdou vyměnit "jednoduše". Motor musí na ponk a rozdělat.
pročítám fórum a podle videa co je na youtube od jednoho amíka co se věnuje BMW
jsem viděl návod jak vyměnit lišty bez půlení motoru (klika ven), předváděl to demonstrativně na starým bloku motoru. Ale převodovka musí dolů, kvůli přístupu na kolíky lišt + sundat válce
Tak to video o výměně lišty bez půlení motoru je myslím právě tohle:
https://www.youtube.com/v/SkPrIEzaAMs
ale stejně je to práce pro zručného gynekologa...
Tonda napsal:
Tak, tak. Lišty nejdou vyměnit "jednoduše". Motor musí na ponk a rozdělat.
pročítám fórum a podle videa co je na youtube od jednoho amíka co se věnuje BMW
jsem viděl návod jak vyměnit lišty bez půlení motoru (klika ven), předváděl to demonstrativně na starým bloku motoru. Ale převodovka musí dolů, kvůli přístupu na kolíky lišt + sundat válce
On mění tlačnou lištu na levé straně - tu na kterou působí levý napínák (tam to s trochou sebezapření jde - a nesmí ti spadnout segerovka co je na čepu do motoru). Ale v tomto threadu byl tehdy vznesen dotaz na vodící lištu na levé straně (což je ta spodní). A tu prostě bez "půlení" bloku motoru nevyměníš.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda napsal:
Tak, tak. Lišty nejdou vyměnit "jednoduše". Motor musí na ponk a rozdělat.
pročítám fórum a podle videa co je na youtube od jednoho amíka co se věnuje BMW
jsem viděl návod jak vyměnit lišty bez půlení motoru (klika ven), předváděl to demonstrativně na starým bloku motoru. Ale převodovka musí dolů, kvůli přístupu na kolíky lišt + sundat válce
On mění tlačnou lištu na levé straně - tu na kterou působí levý napínák (tam to s trochou sebezapření jde - a nesmí ti spadnout segerovka co je na čepu do motoru). Ale v tomto threadu byl tehdy vznesen dotaz na vodící lištu na levé straně (což je ta spodní). A tu prostě bez "půlení" bloku motoru nevyměníš.
nikdy jsem to nedělal, jen studuji a koukám
našel jsem to video. dělá i spodní (čas 19:40) a říká, že na spodní se nemusí sundávat talíř spojky.
- dírka dole a za ní je pak přístup ke kolíku spodní lišty
https://www.youtube.com/v/SkPrIEzaAMs
jestli jde ale vyrazit úplně, už nedemonstroval
taky upozorňuje, že ta vrchní je tam obráceně
Ps ta segrovka je riziko operace :-)
Upravil Sandokan dne 13.10.2016 23:56
Já jsem tohle řešil po koupi motorky před dvěma roky. Při demontáži čelního víka jsem našel kousíčky plástu. Bylo vymalováno. Celý motor musel ven, rozpůlit a vodící lišty vyměnit. Cenově to až takový ranec nebyl. Při opravě jsem vyměnil těsnění pod hlavama, gufera, těsnění pod výfuky a samozřejmě ty lišty. Vešel jsem se do 6000 pěněz. Ale práci jsem si dělal sám. Ty lišty bez demontáže nevyměníš. Ani se nepokoušej.