Máte někdo osobní zkušenost s předěláním zámků na jiný klíč u originálních plastových kufrů na 1150GS? Jediné, co vím, že by to mělo jít, ale potřeboval bych vědět nějaké detaily.
1) Dají se předělat stávající zámky na jakýkoliv jiný klíč zapalování?
2) Jaký je nejlepší postup při prodeli kufrů. Je potřeba zámky vymontovat? Díval jsem se na ty zámky jen zběžně, ale vypadá to, že tam jsou přinýtované napevno.
3) Nedá se zpětně podle zámků kufrů vyrobit klíč do zapalování?
Dík za info.
Tak tento problém jsem řešil. Je to celkem jednoduché. Na to jsem teda přišel až po roznýtování jednoho z kufrů. Je důležité mít klíč kterým to jde odemčít, ten nový klíč tam musí jít strčit pak ho lze požít, pokud klíč od zapalování do kufrů nestrčíš, jseš namydlenej. Podle zámkú vyrobit klíč do zapalování je možné, ale pokud někomu nechceš ukrást motorku tak je jednoduší předělat zámky v kufrech protože pak ti nesedí zámky v nádrži u sedel apd. a většinou po tobě budou chtít v zámečnictví skříňku zapalováni a orginál klíč. Tak teď ke kufrům.
Otevřeš obě ty ucha nahoru, někde dole u zámečku je tam taková ( asi půlkulatá, teď si to nevybavuju) dírka, do té vraz co největší drát a drž ho pod tlakem uvnitř a zároveň otoč zámkem na zamčeno. Myslím si, že když to někde v polovině otáčky zkusíš vytáhnout za klíč ven tak by to mělo jít. Teď máš venku zámek z kterýho trčí takový plíšky ty jsem všechny vytahal a pak nastává testování. Vezmeš klíč na který chceš aby to fungovalo a musíš zkoušet do které dírky dát který plíšek, aby pokud tam ten klíč strčíš zalezl, ale né zas tak moc aby z druhé strany vyčuhoval. Mě teda zbyl jeden plíšek který nešel nikam tak aby nevyčuhoval. Jsou dvě možnosti nedávat ho tam nebo ho upilovat. Je ještě možnost zanést ty zámky + klíče do zámečniství tam ti to udělají si myslím i na počkání. Plišky jsou očíslovány nakreslil jsem si zámeček a přidal do které dírky patří, který plíšek druhý zámek už podle toho byl malina.
Pokud si na to netroufáš tak já jsem z Brna mužeme se domluvit je to otázka asi hodinky.
BMW & MZ
Řešil někdo výměnu té červené patky, která drží kufr na nosiči motorky? Nedávno se mi mou blbostí ulomila ,na motorce kufr drží i dál bez problému ,ale lepší by to bylo kdyby se dal kufr zamykat.
Díky
Jo při roznýtování toho kufru mi to vypadlo. Jsou na to potřeba pevné nervy vrtečka nýtovací kleště a hodně nýtků. Jinak to není nějak složité. Odvrtat všechny nýty. vytáhnout celý mechanizmus. Pak zas roznýtovat mechanizmus zámků. Rozebrat, složit, snýtovat.
BMW & MZ
jak píše Mersl, akorát myslím, že nemusíš tím zámkem ani otáčet, prostě ho musíš mít v pozici aby z něj nešel vysunout klíč a potom tím drátem, kterej strčíš do tý dírky pod uchem, uvolníš pojistku (zatlačíš dovnitř takovej jazýček s pružinkou) a celej zámek vytáhneš ven, přeskládáš plíšky a zase vrátíš, nejsložitější je na tom vyndat ten zámek, mě to třeba u toho prvního chvíli trvalo
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Jinak - ja kdyz prodaval kufry (plast), tak jsem zamky vyndal a u zamecnika nechal zamky preskladat na jiny klic, ktery jsem k tomu hned nechal udelat - cena celkem asi 200,-. Novy majitel mi pak rovnou rekl, ze si necha zamky preskladat na svuj klic k zapalovani - takze mozna staci pri prodeji kufru zamky vyndat, a pokud bude kupujici duveryhodny - tak se s nim dohodnout at si to rovnou necha predelat na svuj klic. Usetril bych stovku - uplne zbytecne utracenou...
David - Brno, 1150 GS.
Zdravím, koupil jsem si plasťáky a chci si (nechat) přeskládat vložky na svůj klíč. Jeden zámek byl už uvolněný, takže šel vynadat i bez klíče, i bez drátu. Říkám si jestli to pak bude držet a fungovat v kufru. Druhý kufr už je složitější. Klíč zasunu až dolů, ale zámek je zamčený. Madla sice nahoru dám, ale zámek je v poloze zamčeno, a jestli jsem to správně pochopil, v této poloze nezasunu drát, abych mohl zámek vyndat. Co teď? Máte nějaký nápad? Nechce se mi s tím hned chodit k zámečníkovi. Kdo ví z čeho by mě ještě nařkl :-D
EDIT: tak už nic, nějakým způsobem se mi podařilo mým klíčem odemknout západku a následně po zatlačení šel zámek vyndat :-) Ten "předuvolněný" zámek má ale vysypané západky, tak doufám, že to jsou nějaký běžný centrický západky a že si s tím zámečník poradí. Nebo jestli je dokáže okopírovat podle těch druhých???
Upravil M4t3s dne 27.02.2012 18:15
Vklidu si ktemu sedni nasad si brejle a musis tu dirku videt...strc tam imbusacek a to ucitis se zmackavas tu zavlacku je tam prez perko ftom zamku. No a pak to vitahnes, musis mit odemkly a dany tam klic zejo...takze tlacit a tahat nazdar.
Kupredu spatki ni krok...
Vážený Bohumile, když ti půlka lidí napíše odvrtat nýty a druhá půlka si z toho dělá prču. Dělám z toho možná drama.
Jinak děkuji ostatním, zvláště těm, co mi pomohli přes PM, asi pochopili, že ...............
Pro ostatní, jde opravdu o tu prostřední dírku a musí se zatlačit slabým imbusem, zámek v poloze zamknuto. Pokud by někdo potřeboval, můžu poslat i fotky.