Caute.chcel by som kupit tlmice na bmw 1150 gs,len sa neviem rozhodnut znacku.Ake mate skusenosti s YSS,Wilbers ci Hyperpro evolution?Ohlins som vylucil,su moc drahe.dik za recenzie.
Už se to tu několikrát řešilo, takže stačí hledat. Informací a zkušeností bylo napsáno víc než dost.
Já už to taky řeším delší dobu a jsem rozhodnutý pro Tractivy. Teď už jen potřebuju korunky.
... BMW I´m lovin it ...
My beloved, My precious, My R1100GS, R1200GS 30 Jähre 2010
Toš to máš tak. Kúpíš cedník, teče. Zalepíš ďúry, necedí
lebi napsal:
Ja jsem teda zainvestoval do Tractivu od TT na GSA a prozatim maximalni spokojenost. Doposud neservisovane, mam je rok a km z hlavy nevim.
to prijde ,ta cena by me pak zajimala
Upravil tomikanec dne 11.08.2015 22:42
Protože věřím, že motorky BMW jsou nejlepší motorky na světě, věřím, že i vývoji tlumičů věnoval výrobce náležitou pozornost. A tak, zejména jezdím-li 90% km po silnici a zbytek v terénu turistickým tempem, dávám přednost originálním tlumičům, jejichž repasi dělá navíc několik tuzemských firem za dva až dva a půl tisíce.
Ivan napsal:
Protože věřím, že motorky BMW jsou nejlepší motorky na světě, věřím, že i vývoji tlumičů věnoval výrobce náležitou pozornost. A tak, zejména jezdím-li 90% km po silnici a zbytek v terénu turistickým tempem, dávám přednost originálním tlumičům, jejichž repasi dělá navíc několik tuzemských firem za dva až dva a půl tisíce.
No konečně správná reakce, stále mi nešlo do hlavy proč kupovat tlumiče v ceně jedné třetiny hodnoty motorky
všude dobře.....doma GSA
Ivan napsal:
Protože věřím, že motorky BMW jsou nejlepší motorky na světě, věřím, že i vývoji tlumičů věnoval výrobce náležitou pozornost. A tak, zejména jezdím-li 90% km po silnici a zbytek v terénu turistickým tempem, dávám přednost originálním tlumičům, jejichž repasi dělá navíc několik tuzemských firem za dva až dva a půl tisíce.
No konečně správná reakce, stále mi nešlo do hlavy proč kupovat tlumiče v ceně jedné třetiny hodnoty motorky
Třeba proto, že repasovaný tlumiče jsou tak na 10 000 km a třeba protože přední se dělá jako nerozebiratelný. Tudíž se musí upravit. Ne že by mi to za tu dobu co to mám prasklo, ale je to zásah.
Taky jsem se bránil nákupu nových tlumičů, ale bude to ta nejlepší investice, kor když motorku prodat už nechci.
https://www.youtu...tla/videos
OFFROAD|GUIDE www.offroad-guide... https://www.faceb...403911829/
Pertla - já nepsal proč repasovat a nekupovat nové, Já napsal, proč při koupi nových a při mém způsobu turistiky preferuji originální tlumiče BMW před jinými. Nicméně jsem zadek i - zatím jednou - repasoval a jsem zatím spokojen. Kde jsi přišel na to, že repasovaný vydrží 10 tisíc km?
Každý ať si jezdí na čem chce.
To je myslím jediný správný názor. Když si někdo myslí, že géniové z BMW opatřili 1150 (nebo jakoukoliv jinou) těmi nejlepšími tlumiči na světě, tak ať si to myslí a bude všechno v pořádku. Je každého věc, na čem jezdí, jak má nebo nemá oskákaný gumy, jaký má jeho motorka kontakt pneumatiky s podkladem atd. I laický technický pohled na ty sériové tlumiče bez možnosti jakéhokoliv nastavení (vpředu) a s velmi omezeným nastavením odskoku vzadu dává tušit, že asi nepůjde srovnávat s tlumiči výrobců, které se na to specializují a že výrobce neměl až tak na mysli blaho uživatelů jako příjmy z prodejů, protože levnější konstrukce tlumičů už neexistuje. Repase, která znamená rozříznutí těla tlumiče, vylití a nalití nějakého oleje (protože nikdo neví, jaký olej tam má být) a natlakování něčím (opět protože tlumič je neservisovatelný, takže výrobce ani OEM výrobce vlastního tlumiče u něj neudává žádné specifikace), je pro šetřivé majitele taková náplast. Pokud současně s touto repasí člověk vymění alespoň pružinu, tak by se dalo říct, že to mělo nějaký posun ale repase tak, jak to dělá většina českých "opravářů" - od oka, nic neřeší. Není to ani týden, co jsem viděl 1150 zákazníka, který měl zadní tlumič na této české "repasi". Zadek pružil tak, že to bylo jako kdyby jezdil jen na péru - tlumič nic netlumil. Zákazník vůbec netušil, že tam má šroubek na nastavení ale bohužel ze zjistilo, že ačkoliv byl tlumič prakticky těsně "po repasi", tak s ním nejde vůbec otočit. Jak tohle může "všemi doporučovaný machr na tlumiče" pustit, to nechápu. Hlavně že to stálo 2 tisíce. Původní pružina...
Dokud člověk nevyzkouší, tak by ta jeho motorka mohla fungovat na jiném podvozku, tak to nepochopí. Každopádně není větší shit než sériové tlumiče BMW GS a to platí obecně s jedinou vyjímkou - první půlrok výroby R1200GS, kde byly dodávané docela solidně udělané WP. Ale hned byly nahrazené nenastavitelnými za podstatně nižší výrobní cenu.
Nicméně - je to každého věc a kdo si myslí, že je to nejlepší, tak ať si to dál myslí. Kdo zkusil něco jiného pořádného (Ohlins, WP, Tractive ale i třeba Hyperpro nebo Wilbers...) tak by se k sériovým nevrátil. Pochopitelně kromě případů, kdy si člověk koupí supertvrdý sportovní Wilbers na komfortní cestování apod.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Každý ať si jezdí na čem chce.
To je myslím jediný správný názor. Když si někdo myslí, že géniové z BMW opatřili 1150 (nebo jakoukoliv jinou) těmi nejlepšími tlumiči na světě, tak ať si to myslí a bude všechno v pořádku. Je každého věc, na čem jezdí, jak má nebo nemá oskákaný gumy, jaký má jeho motorka kontakt pneumatiky s podkladem atd. I laický technický pohled na ty sériové tlumiče bez možnosti jakéhokoliv nastavení (vpředu) a s velmi omezeným nastavením odskoku vzadu dává tušit, že asi nepůjde srovnávat s tlumiči výrobců, které se na to specializují a že výrobce neměl až tak na mysli blaho uživatelů jako příjmy z prodejů, protože levnější konstrukce tlumičů už neexistuje. Repase, která znamená rozříznutí těla tlumiče, vylití a nalití nějakého oleje (protože nikdo neví, jaký olej tam má být) a natlakování něčím (opět protože tlumič je neservisovatelný, takže výrobce ani OEM výrobce vlastního tlumiče u něj neudává žádné specifikace), je pro šetřivé majitele taková náplast. Pokud současně s touto repasí člověk vymění alespoň pružinu, tak by se dalo říct, že to mělo nějaký posun ale repase tak, jak to dělá většina českých "opravářů" - od oka, nic neřeší. Není to ani týden, co jsem viděl 1150 zákazníka, který měl zadní tlumič na této české "repasi". Zadek pružil tak, že to bylo jako kdyby jezdil jen na péru - tlumič nic netlumil. Zákazník vůbec netušil, že tam má šroubek na nastavení ale bohužel ze zjistilo, že ačkoliv byl tlumič prakticky těsně "po repasi", tak s ním nejde vůbec otočit. Jak tohle může "všemi doporučovaný machr na tlumiče" pustit, to nechápu. Hlavně že to stálo 2 tisíce. Původní pružina...
Dokud člověk nevyzkouší, tak by ta jeho motorka mohla fungovat na jiném podvozku, tak to nepochopí. Každopádně není větší shit než sériové tlumiče BMW GS a to platí obecně s jedinou vyjímkou - první půlrok výroby R1200GS, kde byly dodávané docela solidně udělané WP. Ale hned byly nahrazené nenastavitelnými za podstatně nižší výrobní cenu.
Nicméně - je to každého věc a kdo si myslí, že je to nejlepší, tak ať si to dál myslí. Kdo zkusil něco jiného pořádného (Ohlins, WP, Tractive ale i třeba Hyperpro nebo Wilbers...) tak by se k sériovým nevrátil. Pochopitelně kromě případů, kdy si člověk koupí supertvrdý sportovní Wilbers na komfortní cestování apod.
Souhlas, at si každý jezdí na čem chce, ale se vším tak úplně souhlasit nelze.
BMW R1200 gs/gsa tlumiče SHOWA - renomowaný výrobce tlumičů mimo jiné i pro některé stáje MOTO GP.
Zadní tlumič se seřiditelným odskokem a hydraulickým nastavením předpětí pružiny určitě není ta nejlevnější a "ošizená" verze. Jinak je to bohužel s předním tlumičem.
Repase určitě není zbytečná a záleží jak je provedena.
Souhlas, že urřitě existují lepší tlumiče než je originái, Ale je otázkou kolik lidí to pozná, využije a ocení, V neposlední řadě je otázka zda ty lepší jsou právě ty nejdražší, když vrzmu v úvahu poměr cena/výkon. Konkrétní značky raději neuvádím, abych nevyvolal ostřejší reakce.
A všem hodně km na kvalitním podvozku :-)
Můj názor je že tlumiče na BMW (konkrétně teda na 1150GSA na té mám najeto asi40000km) jsou ty nejhorší ze všech moto jaké jsem kdy měl. A jelikož mi je na repasy v podstatě zničili nezbylo mi nic jiného než koupit nové a jako nejlepší mi přišly Tractive a můžu říct že ten rozdíl od origo repasovanejch (ještě než se přední rozpad a zadní vytek) je neskutečnej a to i když jezdím poslední rok jenom po silnici, za sebe říkám kvalitní podvozek je zvlášť u BMW ta úplně nejlepší investice jakou člověk může udělat. A je jedno jakým stylem člověk jezdí protože si je nastaví podle sebe.
Ivan napsal:
Pertla - já nepsal proč repasovat a nekupovat nové, Já napsal, proč při koupi nových a při mém způsobu turistiky preferuji originální tlumiče BMW před jinými. Nicméně jsem zadek i - zatím jednou - repasoval a jsem zatím spokojen. Kde jsi přišel na to, že repasovaný vydrží 10 tisíc km?
TomasTT napsal:
Každý ať si jezdí na čem chce.
To je myslím jediný správný názor. Když si někdo myslí, že géniové z BMW opatřili 1150 (nebo jakoukoliv jinou) těmi nejlepšími tlumiči na světě, tak ať si to myslí a bude všechno v pořádku. Je každého věc, na čem jezdí, jak má nebo nemá oskákaný gumy, jaký má jeho motorka kontakt pneumatiky s podkladem atd. I laický technický pohled na ty sériové tlumiče bez možnosti jakéhokoliv nastavení (vpředu) a s velmi omezeným nastavením odskoku vzadu dává tušit, že asi nepůjde srovnávat s tlumiči výrobců, které se na to specializují a že výrobce neměl až tak na mysli blaho uživatelů jako příjmy z prodejů, protože levnější konstrukce tlumičů už neexistuje. Repase, která znamená rozříznutí těla tlumiče, vylití a nalití nějakého oleje (protože nikdo neví, jaký olej tam má být) a natlakování něčím (opět protože tlumič je neservisovatelný, takže výrobce ani OEM výrobce vlastního tlumiče u něj neudává žádné specifikace), je pro šetřivé majitele taková náplast. Pokud současně s touto repasí člověk vymění alespoň pružinu, tak by se dalo říct, že to mělo nějaký posun ale repase tak, jak to dělá většina českých "opravářů" - od oka, nic neřeší. Není to ani týden, co jsem viděl 1150 zákazníka, který měl zadní tlumič na této české "repasi". Zadek pružil tak, že to bylo jako kdyby jezdil jen na péru - tlumič nic netlumil. Zákazník vůbec netušil, že tam má šroubek na nastavení ale bohužel ze zjistilo, že ačkoliv byl tlumič prakticky těsně "po repasi", tak s ním nejde vůbec otočit. Jak tohle může "všemi doporučovaný machr na tlumiče" pustit, to nechápu. Hlavně že to stálo 2 tisíce. Původní pružina...
Dokud člověk nevyzkouší, tak by ta jeho motorka mohla fungovat na jiném podvozku, tak to nepochopí. Každopádně není větší shit než sériové tlumiče BMW GS a to platí obecně s jedinou vyjímkou - první půlrok výroby R1200GS, kde byly dodávané docela solidně udělané WP. Ale hned byly nahrazené nenastavitelnými za podstatně nižší výrobní cenu.
Nicméně - je to každého věc a kdo si myslí, že je to nejlepší, tak ať si to dál myslí. Kdo zkusil něco jiného pořádného (Ohlins, WP, Tractive ale i třeba Hyperpro nebo Wilbers...) tak by se k sériovým nevrátil. Pochopitelně kromě případů, kdy si člověk koupí supertvrdý sportovní Wilbers na komfortní cestování apod.
Tome, nedá mi to a musím reagovat, dusím se tím už docela delší dobu. Kupoval jsem si u vás Tractivy na 1200gsa, protože jsou přece nejlepčejší a jak tady haníš ty origo tlumiče se mi nelíbí. Osobně třeba nejsem moc spokojený právě s vašimi Tractivy. Předek je docela děs, dával mě tam Milan pružinu kterou usoudil,že bude akorát a prostě není....je měkká a mám ji přitáhlou co nejvíce,až se mě poškodil ten váš šroubovák co k tomu dáváte. O nějakém extra nastavení toho předního bych také radši nemluvil. Zadní dle mne funguje stejně, jak novej origoš. Je pravda,že nejezdím hard off, to už mě dávno přešlo a radši cestuju za poznáním.
Kamarat kupoval TracTive na 1100GS a po 10 000 km oba tlmice vytečene. Predny Hyperpro po roku funguje horsie ako 15ročny original. Ohlins vie tiez vynimocne vytiect, ale jazdnymi vlastnostami to kazdemu vynahradi, cena +- to iste co TracTive. Tym nechcem hanit TracTive, pokazit sa moze vsetko.
Wilbers ziadna skusenost
Ja mam osobne vzadu repasovany original, od repasu som spravil asi 5000km a je zatial asi tak dobry, ako novy origo tlmic na kamosovej 1200vke. A kto mi povie, ze novy vodnik 1200vka ma v serii zly a nefungujuci podvozok, klame
Repas ma u pana Prochazku bez nutnosti vrtania zavitu stal necelych 3000Kč.
A kto by sa chcel vyhovorit, ze som laik a nepoznam rozdiel medzi dobrym a zlym, tak na CRF450 SM som mal fabricku upravu podvozku Andreani na moju vahu (coz je ta ista firma, ktora pre motogp ladi Ohlinsy), takze po mojom vysperkovanom supermote z EU majstraku, ktory fungoval najlepsie ako to len bolo mozne a len uprava podvozku stala tolko co jazdena 1150ka, dokazem byt dostatocne kriticky aj k dobremu podvozku
Predny by som na GS vsak nerepasoval, tam treba hodit poriadny tlmic. Samozrejme zalezi ako sa motorka vyuziva. Do terenu by som nekupoval Ohlins, na cisto cestne jazdenie by som nekupoval TracTive atd atd
Tomáš TT - ano, každý ať si jezdí na čem chce. Ale netvrď prosím jako prodejce tuningových tlumičů, že origo jsou shit a každý, kdo tomu trochu rozumí, to ví. Já to určitě nevím (hmm, asi tomu nerozumím), co vím jistě, je, že mám na originálních tlumičích najeto 250 tisíc km, svezl jsem se (krátce) i na jiných ale změna nebyla tak atraktivní, abych je měnil. BMW si tlumiče z palce nevycucalo, určitě je navrhoval někdo, kdo tomu rozumí stejně jako Brembo brzdy. Možná nejsou nejlepší na offroadové expedice, ale pro mé ježdění jde o optimální variantu. Nikomu to nenutím, nikdy bych o jiných neřekl, že jsou horší, pouze, že PRO MNE nejsou přínosem.
Pokud mám špalky časem trochu oskákané, ne víc než stejná guma na Ohlinsech apod. Na pneumatikách mám vysoké nájezdy, TKC kolem 15 tisíc, Tourance kolem 25 tisíc km. Používám nastavení tuhosti i tak útlumu, ze sedla netuším, jaký má pneumatika styk se zemí a je mi to upřímně jedno, nastaveno mám tak, aby mi to pro daný povrch, hmotnost a rychlost vyhovovalo. A věř mi, že jsem testování optimálního nastavení kdysi věnoval dost času. Netvrdím, že Ohlinsy, Wilbursy či jiné nejsou v něčem lepší, proto byly vymyšleny, aby fungovaly v určitých podmínkách, kde originální nestíhají. Ale v něčem jsou i horší a mně prostě vyhovují velmi dobré, univerzální originály.
Repasi jsem dělal včetně výměny pružiny u ověřeného, specializovaného servisu a jsem spokojen, tlumič tlumí. Nehoupe, tlumí. Až budu cítit, že netlumí, zkusím další repasi nebo koupím nový, originální tlumič.
Čert aby se v tom vyznal..Ivane, nejlepší by bylo kdyby sis koupil nové od TT a pak nám poreferoval, zda jsi nějakou výraznou změnu zaznamenal..s tvým nájezdem a zkušenostmi by to byla pro mě relevantní informace
tomtom napsal:
Čert aby se v tom vyznal..Ivane, nejlepší by bylo kdyby sis koupil nové od TT a pak nám poreferoval, zda jsi nějakou výraznou změnu zaznamenal..s tvým nájezdem a zkušenostmi by to byla pro mě relevantní informace
aby si zaznamenal změnu popřípadě jí nezaznamenal, tak nemusíš mít najeto to co Ivan to dá rozum. To by Ivan musel najet dalších 250 tisíc na tractivech aby byl objektivní
KOCHAČ AMATÉR http://mardock.ra...
Ivan: jezdil jsem na 1150GSA originály čtyři roky - prakticky od začátku offroad a dávali jsme tomu zabrat. Nedokážu pochopit, jak můžeš napsat, že originál 1150 je srovnatelný s tlumiči co jsem psal. Opravdu není. Předek je tragický, zadek má jednu fungující polohu pro ježdění offroad a i tak ho druhá díra dostane na doraz. Nikdy mi nevytekl (kolegovi ano) ale po 25 tis. byly na vyhození. Nahrazoval jsem je Ohlinsy, nejdřív jen vzadu, pak i vpředu a rozdíl to je naprosto diametrální.
Ano, jsem prodejce doplňkových tlumičů ale poznám dobrý tlumič od špatného a když srovnám sériový zadní tlumič na LC8 se sériovým tlumičem na GS, tak opravdu na GS je montovaný levný shit.
Jistěže záleží na způsobu využití a v určitých jízdních režimech je asi šumák, co tam je ze tlumiče. Lidi jsou spokojení i s houpavými tlumiči na Roadkingu a považují to za super komfortní jízdu. Já od tlumiče chci, aby fungoval i v extrému, abych mohl jet komfortně na silnici i se zavazadly, abych mohl okamžitě přejít do sportovní jízdy a s minimálním nastavováním najet do offroadu a jet třeba 1000km po kamenitých pistách celkem rychle. Nepotřebuju s motorkou skákat ze stráně nebo vyjíždět masakrální kopce, sjíždět koryta potoků apod. Ale chci aby tlumič zvládnul touring, sportovní jízdu a normální cestovatelský offroad. Sériový tlumiče mi to nenabídly - což může být taky způsobené tím, že vážím mezi 95-110kg v uplynulých 10 letech. Pokud je ten sériový tlumič stavěný na lidi do 80kg, tak ho dostávám logicky někam jinam a měl bych vyměnit pružinu, což při koupi nakonfigurovat nešlo. A když alternativní, tak to už radši celý tlumič, který spočítal někdo tak, jak měl.
Možná to není tak markantní na 1150 ale podívej se na 1200GS a kdybys měl šanci, vyzkoušej někdy motorku s originály od WP, pokud nebudou mít najeto 50 tisíc. Kamarád co mi pomáhal stavět motorku měl půjčenou předváděčku z Autecu právě s WP, na základě toho si objednal novou motorku a přišla mu se Showou (model 2005). Byla to naprosto jiná motorka - k horšímu. Půjčoval si tu předváděčku na porovnání znova a bohužel rozdíl těch podvozků je drastický. Tam to srovnání bylo fakt viděl. A důvod té změny byla jen cena - Showa nenabídla nic jiného než nižší cenu - s horší funkčností. Proto tvrdím, že BMW jde především o cenu, rozhodně ne o špičkovou funkčnost. Prodává se to v desítkách tisíc kusů, tak proč tam dávat drahý špičkový komponenty, když to lidi kupují i s levnějšíma? To je ta filozofie. A je to vidět i jinde, nejen na GS.
Brzdy do toho nepleť - BMW má špičkové brzdy a nevím o nikom, kdo by je měl potřebu měnit. Já když jsem přestavoval svojí motorku, tak jedna ze základních podmínek byla, že tam chci zachovat originální brzdiče a kotouče. Milan to neudělal a taky mu to nebrzdí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...