...ahojte....zatiaľ som nenašiel nikde odpoveď, preto sa spýtam TU. Dá sa F 650 GS TWIN (2008 -) otvoriť z fabrických 52 kW na 63 kW? Ide o to, že 63 kW má výkon F 800 - ka, ktorá má ten istý motor ako 650 - ka, takže sa domnievam, že výkon je tu škrtený elektronicky, alebo mechanicky dorazom. Má s tým niekto skúsenosť? Dá sa to odblokovať (otvoriť) ?
Podle me to neni tak jednoduche, urcite to nebude mechanicke , ale minimalne osetreno ridici jednotkou
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
presne jak pise KIM, muze se zdat, ze motor je stejny, ale vnitrnosti budou mozna jine
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
....jednoducho majú to tí inžinieri z Bavorska pekne poistené, takže vystačím si aj s tými 52 kW - atíkmi......chalani dík za odpovede, ušetrili ste mi kopec času bádaním a špekulovaním o nevyšpekulovateľnom.
tu napr. píšu, že sú iné vačky http://www.gs-enduro.de/html/bmw-gs/twin-gs/f800gs/f650-800gs_technik.htm
No nejaký mechanik z bmw tu tvrdil, že sú rovnaké.
Tak či tak ja by som na začiatok hlavne zmenil sekundárny prevod, lebo origo prevod f650 je ťažší ako u f800 - čiže dať do predu 16 zubov miesto 17 z. a motorka pôjde lepšie za plynom.
Přesně, jak píše Tryskáč, našel jsem to samé. Technika shodná, pouze vačky na F650 mají nižší zdvih, čímž s vyššími otáčkami klesá plnění. Posílení motoru tedy je celkem hračka. Lehčí převod o 1 zub na sekundáru. Otázka jestli se investice vyplatí, do nějakých tuším 5500 má F650 dokonce malinko lepší průběh, rozdíl je jen ve vysokých otáčkách.)
Wer später bremst, fährt länger schnell.
...veď práve to ma trochu odradzuje čo píše Melizoy, pretože točiť nad 5500 v mojom prípade je viac - menej ojedinelosť, ako pravidlo. Tryskač a Pasim, ešte mi prezraďte, ako sa moto správa všeobecne po výmene sekundáru na 16 zubadiel, mám na mysli rôzne situácie, rozjazd, predbiehanie, ľahší OFF, jazda so spolujazdcom atď., jednoducho či to neuškodilo niektorej zo spomínaných druhov jázd. A čo spotreba...nešla nejako hore?
Upravil ManoM dne 16.08.2015 16:33
Taky sem si mysle ze jsou jine maji ruzny cisla , ale pak jsem to rozkliknul a mas tam napsany ze je to i pro F800, tak mozna nejakej sotek v programu.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ve všech případech na které se ptáš je to lepší se 16z. I lehčí off je příjemnější, protože původně byla jednička moc rychlá. Spotřeba stoupla nepatrně, řekl bych tak o 0,1 l/100km. I když víc záleží na stylu jízdy. Teď jsme jezdili po Slovensku ve dvou a plně naložení za 3,5. Pak stačí v lesích hledat zříceniny hradů nebo trochu zatáhnout v kopcích a stoupne na 3,8. Tak to vycházelo i se 17z.
Taky sem si mysle ze jsou jine maji ruzny cisla , ale pak jsem to rozkliknul a mas tam napsany ze je to i pro F800, tak mozna nejakej sotek v programu.
Ono je potřeba se v tom ETK orientovat a vyznat. Máš tam jasně napsaný typ K72 (F 650 GS, F 800 GS) , a pak model ke kterému se díly vztahují - a to je F 800 GS 08 (0219,0229). No a u F650 zase díly pro F 650 GS (0218,0228) - shodné i pro F700GS - rozumněno...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pasim to je super info pre mňa....koniec koncov o spotrebu mi ani tak nejde, ide o dobrý pocit z jazdy, veď to poznáš sám dobre, hoci spotrebu máš aj po "úprave" na 16z fantastickú. Ja sa sólo pohybujem pri pohodovke na priemerke 3,8, pri trochu razantnejšej, alebo kopcovitej ceste na 4 litroch, čo je pre mňa aj tak super oproti Varaderu, z ktorého som pred mesiacom a pol zliezol a osedlal som GS - ku. Ešte načnem iný problém....ako som spomenul jazdil som na Varane, takže prvé pocity z GS boli trochu rozpačité...ani nie tak kôli výkonu, ten je aj u GS pre mňa dostatočný, ale skôr o pocit, že pod zadkom mám namiesto koňa poníka. Vysvetlím prečo. Meriam 184 cm váha 90 kg takže na Varane som sa "stratil"pričom na GS si pripadám ako džokej Váňa. Snažím sa tento problém vyriešiť vyšším sedadlom (kedže som moto kúpil so zníženým vymieňam resp. predávam ho tu na fóre)) a špekulujem nad progresívnymi pružinami (aj vpredu aj v zadu) a tu je moja otázka...o koľko sa reálne v cm zodvihne svetlá výška moto pri použití týchto pružín ?
Taky sem si mysle ze jsou jine maji ruzny cisla , ale pak jsem to rozkliknul a mas tam napsany ze je to i pro F800, tak mozna nejakej sotek v programu.
Ono je potřeba se v tom ETK orientovat a vyznat. Máš tam jasně napsaný typ K72 (F 650 GS, F 800 GS) , a pak model ke kterému se díly vztahují - a to je F 800 GS 08 (0219,0229). No a u F650 zase díly pro F 650 GS (0218,0228) - shodné i pro F700GS - rozumněno
Super diky uz sem to pochopil, nikdy sem to moc nestudoval, ono kdyz se to roklikne jeste dal tak tam je to jasne napsany a tam sem az nedosel. Diky
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček