Poslední dobou se tu dost mluví o tlumičích..nedalo mi to a zkoušel jsem měnit nastavení předpětí zadní pružiny hydroštelem. Myslím si, že netěsní, protože "zabírá" úplně dole a ani se nemění výška moto po zatížení. Jak se to dá rozebrat a jaký a kolik oleje tam příjde?
Ten olej tam časem ubývá. Doléval jsem ho jednou, je to už déle, myslím, že jsem tam dával nějaký obyčejný hydraulický olej, ale nejsem si jistý. Rozborka je primitivní, prostě odšroubuješ šroubek co je nahoře na kolečku nastavení tuhosti, sundáš ho (v nejměkčím nastavení) a doleješ. Detaily si už nepamatuju, ale byla to operace na 3 minuty a dělal jsem to taky jen na základě podobného popisu.
O.K. díky za odkaz...nicméně stejně by mě zajímalo jak to vypadá uvnitř asi už to netěsní, měl jsem olej i nad pístkem - po převracení toho hydroštelu to vytíkalo těmi dírkami.
Tak jsem podle návodu doplnil olej do hydroštelu a šlo to dobře. Mám rtéčko z roku 2001 a už to fungovalo jen skoro úplně dotažený. Nyní to funguje tak že po jedné otočce už je cítit jak to tlakuje. Už jen vyzkoušet a vědět jak to nejlíp nastavit. J.C.
Jara Cimrman: postupuj podle toho videa, na RT to je úplně stejný jako na GS. Jen to chce zjistit jaký zdvih má zadní tlumič (135mm?) a spočítat ten sag a přesně to změřit.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak jsem nakonec taky jenom dolil a super Zabírá to odshora a rozdíl v tuhosti pružiny je hodně znatelný..asi na tom něco bude, že jezdíme na starých motorkách a ty podvozky budou už trošku v háji i když si myslíme, že to je furt stejné
přesně tak, když vymontuješ ten plastový štelovák, tak uvidíš co máš udělat. Pozor po odendání toho plastovýho kolečka vyletí kulička ani 1 mm v průměru, tak abys jí neztratil (funguje to i bez ní). Potom povolit klíčem 10 šroub na hadici, né úplně aby nevytekl olej. Imbusem sundat celý štelovák z rámu a já jsem ho upevnil co nejvýš to šlo, aby se mi hadice nezavzdušnila .... netuším zda by z ní něco vytklo i kdyby se nechala jen viset ..... . Potom povolit šroub na hadici úplně a sundat jí. Zůstane samotný štelovací váleček, trochu utáhnout matku v místě bývalého plastového kolečka a úplně povolit. Vezmeš tyčku a dírou z pod štelovacího válce zatlačíš pístek co je vevnitř až nadoraz, doleješ dírou olej (já dal tlumičový ... byl jsme líný jet na benzinu pro hydraulický). Opatrně zaděláš opět hadici, kterou dotáhneš až to budeš mít na rámu. Je to jednoduchý. Snad jsem to vysvětlil polopaticky dost jasně. Kdybych to dělal znovu, tak je to práce na 15 minut a podle mě není co pos.rat.
WayAway - Na Bramboře kolem světa 2017