kedže mi už dlhšiu dobu tiekli gumové zátky pod krytmi zdvihátiek , "potilo sa" tesenie pod hlavou, a počasie je menej a menej motocyklové, rozhodol som sa pre jesenný servis.
Demontáž pravého válca sa postarala o prekvapenie: vo válci je menšia dierka, zdá sa , že niekto sa to snažil už opravovať, a vrchný piestny krúžok bol zlomený. Válec poškrávaný nebol, takže sa to počas chodu motora nemohlo stať a je teda zaujímavé ako diera vznikla (nie je ale skrz samozrejme) a vôbec jak to že to bezproblémov funguje? Kedže som to robil u kamaráta na chalupe, kde som motorku nemohol (mohol ale nechcel ) nechať, vymenil som tesnenia a motorka funguje dalej.
Na tomto prekvapení som najazdil ja sám cca 12 000 km, koľko tí dvaja /rakúšania" predomnou netuším :-)
Každopádne zháňam pravý válec na BMW R100 GS PD 1991 :-) a tiež šrubu štelujúcu ventilové vôle, na ktorej som objavil stržený závit. Vôľa bola niečo pod 0,10mm. Tento nedostatok sme vyriešili podložkou vystrihnutou z klasickej Ikea sviečky na hroby a funguje! :-)
Alebo by ste to nechali tak a jazdili dalej?
Vďaka za rady prípadne "válcové" ponuky.
tomasdzadon přiložený následující obrázek:
No jestli se nepletu,tak je ve válci nicasil a skoro bych řekl,že je to jakoby vypálený v místě,kde se nicasil "strhnul" a mohlo se to jakoby zajet a problém nedělat...
Nebo se v motoru v minulosti něco událo,ech precizní rakušák nebo němec to při představě následnejch výdajů nechal zkompletovat tak,aby to vrčelo a vyexpedoval to do čech,protože pro nás je to dostačující,žeano...
Asi bych pořídil sadu válců od siebenrocku,projistotu přešálkoval ojnice a kliku,vypucoval hlavy,dal dopořádku šrouby na ventilech a vesele se vydal pokořit další statisíce km. "jen" to bohužel něco stojí no:-(
Hrozně by mě zajímalo,jak by s takovou dírkou jezdilo LCčko:-)
Ještě je varianta,se s tym válcem v ruce zastavit v nějakým servise na motokros,kde dělají/zprostředkovávají opravy nicasilu na motokrosech. Nevím,jestli to nedělá i Oulehla,nebo jak se jmenuje. Válec umí i vyvařit,vyvrtat na požadovanej rozměr a nanést nicasil. Jaká je životnost netuším.
Vdaka za reakciu. Konzuktoval som to uz s firmou ktora opravuje nicasil ale nemaju pripravky na to. Zrejme jednoduchsia cesta bude kupit pouzity valec v dobrom stave. Od siebenrock dost aj ked by to bolo fajn.
Co moze sposobit inny kompresny pomer vo valcoch?
Zaujima ma to vzhkadom na pocet km ktore som najazdil a neviem kedy ta diera "vznikla"...
Kompresní poměr? Průměr válce, výška chodu pístu.
Kompresní poměr je rozdíl mezi max a min. (horní- dolní ůvrať)
Pokud máš na mysli kompresní tlak, tak tam má vliv samozřejmě, stav pístních kruhů, ventilových sedel, případně ventilové vůle a pak už závady, díry, prasklé kruhy, ventily zohlé nedovírající, prasklá hlavy, válec, propálený píst,
Ahoj mal som na mysli pomer. To znamena rozdiel medzi nasatou zmesi a stlacenou zmesi. Zaujimal ma rozdiel medzi pomerom v lavom valci a v pravom valci kde je prasknuty piestny kruzok a dierka vo valci. Pomer by mal byt rovnaky.
Zaujimalo by ma co to mohlo (moze) sposobit kedze evidetne je rozdielny.