Na GSu 1100 nám bliká levý blinkr nějak pomateně... Jednou,dvakrát normálně a pak se rozbliká rychleji,asi tak jako když je prasklá žárovka. Nevíte někdo co s tim může bejt? Díky za rady
Vymontovat žárovky,osmirkovat kontakty,stříknou kontoxem.Obvykle to bývá jen zaoxidovaný kotakt.Nevím jak to má 1100,ale u 1150 se dostává do blinkrů binec dírou v jeho držáku-tam kudy vedou kabely.Ucpal jsem to tmelem a je klid.Obvykle bývá zdrojem problémů jen zadní blinkr.
pavelgs napsal:
Vymontovat žárovky,osmirkovat kontakty,stříknou kontoxem.Obvykle to bývá jen zaoxidovaný kotakt.Nevím jak to má 1100,ale u 1150 se dostává do blinkrů binec dírou v jeho držáku-tam kudy vedou kabely.Ucpal jsem to tmelem a je klid.Obvykle bývá zdrojem problémů jen zadní blinkr.
To jsme udělali hned a nepomohlo to Tak mě zajímalo jestli se někdo nesetkal s něčim jiným...
pavelgs napsal:
Vymontovat žárovky,osmirkovat kontakty,stříknou kontoxem.Obvykle to bývá jen zaoxidovaný kotakt.Nevím jak to má 1100,ale u 1150 se dostává do blinkrů binec dírou v jeho držáku-tam kudy vedou kabely.Ucpal jsem to tmelem a je klid.Obvykle bývá zdrojem problémů jen zadní blinkr.
To jsme udělali hned a nepomohlo to Tak mě zajímalo jestli se někdo nesetkal s něčim jiným...
Když se ti rozbliká jeden rychleji znamená to,že druhej na stejný straně se v tu chvíli fláká (nebliká). Zkontroluj to. A uvidíš,že nerazíš na problém buď v kontaktech,nebo v kabelech. Případně v žárovce. Hledej Šmudlo...
Upravil BIGR dne 14.12.2008 18:36
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
No nebo ti to dela jako me, ze se proste cela strana rozblika rychle. Sice sem nezkusel jestli to neni kontaktama, to vyzkousim, ale spis si myslim ze je problem v relatku. To stoji 2400 korunek, tak s tim zatim jezdim dokud to blika.
Fabio napsal:
No nebo ti to dela jako me, ze se proste cela strana rozblika rychle. Sice sem nezkusel jestli to neni kontaktama, to vyzkousim, ale spis si myslim ze je problem v relatku. To stoji 2400 korunek, tak s tim zatim jezdim dokud to blika.
hm tak to je luxusní cena, by mě zajímalo jestli ta fce, že zapneš výstražný a blikaj i po vypnutí zapalka je ošetřená v tom relátku nebo někde mimo,
protože obyčejný relátko na Felicii stojí asi 300 myslím, jsem si ho dával kdysi do motorky
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Nevím jak který ale na 1150GSA to není relátko ale celkem složitý kus elektroniky. Dělal jsem v tom úpravu kvůli LED blinkrům (abych nemusel používat odpory) a pokud je to ten samý modul, což si myslím že je, tak to je fakt složitější než jen relé. Netuším co to všechno dělá ale možná to sleduje ty odběry ve větvích a podle toho to hlásí i řídící jednotce poruchu žárovek nebo něco takového. Je tam tišťák a součástky...
Takovej ten plechovej můstek je bočník , kde se měří průchod proudu. Tam těch pár elektronických blech pozná , že je něco jinak než má být.
S tím tvým problémem bych to viděl na špatný kontakt někde u žárovek nebo v konektorech v kabeláži. Pro začátek zkus přehodit žárovky z obou stran mezi sebou. V případě přestěhování problému je to žárovka , pokud problém zůstane - jedině dráty a kontakty.
Elektronika v relé to s největší pravděpodobností nebude , je tam jen jedna na obě strany.
Pavel
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
TomasTT napsal:
Netuším co to všechno dělá ale možná to sleduje ty odběry ve větvích a podle toho to hlásí i řídící jednotce poruchu žárovek nebo něco takového. Je tam tišťák a součástky...
no koukám že v BMW je (bylo) opravdu všechno BMW-spezial
ono odběry těch blinkrů hlídá i to obyč. relátko za 300, pak blikaj rychlejc při poruše
nicméně BMW má ode mě opět ... do doby než se mi ty jejich elektronický věcičky začnou sr.., pak to bude
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Mě blikaly rychle obě strany.Výstražný blikaly pomalu.Byly tam 16W žárovky.Dneska jsem dal 21W a pravá strana jede normálně ale levá bliká stále rychle.
Tak Blackie jak jsi na tom?Zjistil jsi závadu?
Dokud bude ropa,budu jezdit BMW
Abych nezakládal nové vlákno tak to napíšu do tohoto, 10 let starého. Občas mi rychle zablikají blinkry. Odbočuji blikám, frekvence je normální, ale zachvilku se zrychlí jako kdyby byla prasklá žárovka, pak zase zpomalí pak zase zrychlí. Takhle je to na přeskáčku v náhodných intervalech. Dělají to obě strany. Výstražné blikají normálně.
Zatím jsem vyčistil kontakty ve všech blinkrech. - Nepomohlo
Dále mi zbývá vyloučit problém v kabelech, vyzkoušet jiné relátko, preventivně vyměnit žárovky. Kdyby měl někdo ještě jiný nápad, nebudu se zlobit. Ještě na zahraničních fórech tvrdí, že je dobré vyčistit i kontakty kontrolek a zadního světla + parkovačky. Kontrolky bych pochopil, ale jak můžou mít vliv na rychlost blikání jiné žárovky tak to teda netuším. Spíš to u nich byla náhoda.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Spitfire napsal:
Abych nezakládal nové vlákno tak to napíšu do tohoto, 10 let starého. Občas mi rychle zablikají blinkry. Odbočuji blikám, frekvence je normální, ale zachvilku se zrychlí jako kdyby byla prasklá žárovka, pak zase zpomalí pak zase zrychlí. Takhle je to na přeskáčku v náhodných intervalech. Dělají to obě strany. Výstražné blikají normálně.
Zatím jsem vyčistil kontakty ve všech blinkrech. - Nepomohlo
Dále mi zbývá vyloučit problém v kabelech, vyzkoušet jiné relátko, preventivně vyměnit žárovky. Kdyby měl někdo ještě jiný nápad, nebudu se zlobit. Ještě na zahraničních fórech tvrdí, že je dobré vyčistit i kontakty kontrolek a zadního světla + parkovačky. Kontrolky bych pochopil, ale jak můžou mít vliv na rychlost blikání jiné žárovky tak to teda netuším. Spíš to u nich byla náhoda.
Udělej tohle a budeš mít klid.. Ale mysli na to, že už ti to nebude indikovat prasklou žárovku.. Tvůj problém bude nejspíš v některé žárovce, kontaktech nebo možná i v poškozeném vedení..
U některých motorek se využívá převádění proudu přes vlákna jiných žárovek.. V případě GS to tak není, tady to vliv nemá.. Ale ničemu to neuškodí..
Děkuji za tip. Ještě jednou pročistím konektory všech žárovek a pokud to nepomůže, tak udělám tuto modifikaci.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak dneska poznatek - když vypnu světla tak to začne blikat normálně. Zajímavé. Zkusím ještě jestli to bude dělat jiným "relátkem" blinkrů
Doplněno: tak jsme si prohodili relátka s kamarádovou 1100R. S jeho relátkem mi nefungují výstražné blinkry, ale jinak to bliká bez problému. Nicméně moje relátko v jeho motorce taky funguje bez problému, takže zatím je to záhada.
Upravil Spitfire dne 03.04.2019 19:12
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak kontrola kabelových svazků ani pročištění konektorů nepomohlo, takže jsem odstranil na přerušovači cestu, kterou se hlídá nízký odběr a budu zatím jezdit tak. Posléze se uvidí, jestli se nějaký kabel prodře a přestane to svítit úplně nebo je problém v součástce přerušovače blinkrů.
Vyřešení problému:
Nakonec mi to nedalo a zakoupil jsem jiný přerušovač blinkrů a všechno funguje bez problému. Takže se zdá, že byl vadný samotný přerušovač a problém není v kabelech.
Upravil Spitfire dne 10.04.2019 15:46
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Tak nakonec po asi 150Km bez problému se i s novým přerušovačem blinkry vždy nachvilku zrychlily. Takže to vypadá na prodřený drátek nejspíš zrovna ve větvi, která hlídá odběr. Tzn. vracím zpět ten upravený přerušovač, který nehlídá odběr a budu jezdit, dokud přestane něco svítit.
AD: Tak asi jsem to opravdu vyřešil. Opět jsem zabrouzdal na ang fórum https://advrider....st.804788/ a opět jsem narazil na to, že by to mohlo být špatným kontaktem přední obrysovky. Obrysovku jsem vypojil z konektorů. Byly zas.ra.ný jak prase. Celý jsem to očistil šmirglem a prostříkal kontaktolem, dal jsem si zkušebních necelých 600km okolo komína a hele ani jednou to nezablikalo rychle. Takže doporučuji v případě rychlých blinkrů se zaměřit na očistu konektorů a patice přední obrysové žárovky.
Když jsem nad tím cestou přemýšlel, tak minulou žárovku jsem měl úplně zčernalou, to znamená že wolfram se odpařoval z vlákna na vnitřní stěnu krycího skla, k čemuž dochází díky vysokému přechodovému odporu a častým proudovým špičkám. Takže to nakonec všechno dává smysl.
Upravil Spitfire dne 03.05.2019 06:53
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Moc děkuji za toto !!!!!!!!
Stejný problém. BMW r 1150 gs třikrát blikne normálně a potom zrychleně (na obě strany). Problém se zhoršoval a nepomohla výměna žárovek , očištění konektorů , výmšna relé blikačů . Regulátor a dobíjení opakovaně kontrolováno analogovým přesným měřákem a nic tento problém zrxchleného blikání nevyřešilo . Dnes po přečtení tady té rady jsem vyndal objímku s parkovačkou a očistil kontakty. Rovnou jsem pro sichr očistil kontakty i na zadním světle. Vypadá to zatím dobře
Takže ještě jednou moc děkuji za tohle info ohledně blikačů