Chci se zeptat někoho kompetentnějšího na rychlostní index u pneu. V TP mám uvedeno u R1150R max. rychlost 195km/h, ale u pneu je v TP napsán rychlostní index "W" (tzn do 270km/h)
Včera jsem si objednal pneu s rychlostním indexem "V" (tzn. do 240km/h) jistý si že je všechno v pořádku a dnes jsem se mrkl pro jistotu do TP a zjistil tenhle rozpor.
Samozřejmě rozměry sedí a váhový index taky. Jsem v pokušení to přehlídnout. Díky za názory.
Upravil mahomaho dne 05.12.2015 10:04
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Znění vyhlášky si vysvětluji tak, že musíš mít rychlostní index vyšší, než je maximální rychlost.
Odkaz na téma, kde je přímo napsaná citace z vyhlášky:
Pitbull napsal:
Znění vyhlášky si vysvětluji tak, že musíš mít rychlostní index vyšší, než je maximální rychlost.
Odkaz na téma, kde je přímo napsaná citace z vyhlášky:
To je dobrý odkaz, ale vyjímka se vztahuje na pneu s označením M+S a to Roadsmarty nemají.
Upravil mahomaho dne 05.12.2015 12:51
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
Nedávno jsem se ponořil do problematiky a řekl si, že to spíšu i pro ostatní a přihřeji tak polívečku třeba MITASkám, ale i dalším "twinsport" pneumatikám, jako jsou např. METZELER KAROO 3 a vlastně všem "ostřejším" gumám pro cestovní endura.. Jde o to, že většina z pneumatik s většími terénními ambicemi nedosáhne na vyšší rychlostní index než T (190km/h), což se neshoduje s údaji v TP, kde se obvykle startuje na indexu H (210km/h)..
Teď jsem je řešil pro svoje GSo a to má, víme, maximálku 195km/h s předepsaným indexem pneu H (210km/h).. Na první pohled se zdá, že tedy např. MITASky E-07 s indexem T (190km/h) tu nemají vůbec co dělat.. Mno a to právě není pravda..
Odkazuji se na aktuálně platnou předpis č. 341/2014 Sb. , konkrétně část sedmá, § 31, odstavec e), odkazující na část F - Technické požadavky na výbavu vozidel koly, pneumatikami a protiskluzovými řetězy.. Ta nahrazuje dřívější § 21 vyhlášky č. 341/2002 Sb., která od 1.1. 2015 neplatí.. Ovšem význam měla defakto stejný..
Dle nového znění předpisu tedy:
[i]1. Vozidlo musí být vybaveno tak, aby konstrukce, provedení, rozměry a huštění pneumatik odpovídalo podmínkám provozu, zejména největší povolené hmotnosti vozidla, povoleným zatížením připadajícím na nápravy a jeho nejvyšší konstrukční rychlosti. Rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla.[/i]
...
Měl jsem na mysli tuto citaci "Rychlostní kategorie pneumatik musí být shodná nebo vyšší, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla."
Upravil Pitbull dne 05.12.2015 15:24
Tady najdes cele vysvetleni.. Zachranilo by te pred legislativou jen kdyz by pneu mely oznaceni M+S, coz silnicni pneu mit asi nebudou..
Upravil yuri13 dne 05.12.2015 21:21
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612
BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )
Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
Tady najdes cele vysvetleni.. Zachranilo by te pred legislativou jen kdyz by pneu mely oznaceni M+S, coz silnicni pneu mit asi nebudou..
Odkaz na tvé téma jsem dával hned v druhém příspěvku. Líbilo se mi jak jsi to sepsal
Ale myslím si, že mahomaho může být v klidu, jelikož má pneu s vyšším rychlostním indexem než je konstrukční rychlost.
Je mi spíš dívné proč má v TP rychlostní index W
Joo! Sorry, já viděl jenom tu citaci níž, tak jsem to chtěl odkázat komplet..
Mě to moc nepřekvapuje, v TP se dělají různé boty.. Třeba u NISSANa mám jako typ motoru napsáno TDI a přitom je to dCi.. U předchozí motorky jsem měl zas v kolonce pro přední a zadní pneu napsanou 2x přední pneumatiku a zadní byla zas 2x napsaná v kolonkách pro alternativní pneu..