Ahoj, potreboval bych pomoci pri zapojeni navigace - demontovana z Vodnika.
U demontaze jsem nebyl abych si zmeril proudy a rad bych ji namontoval na R1200GS 2006.
Tipoval bych cerveny a cerny ze zasuvky a vse ostatni jsou ovladaci pro joystick na riditkach? Nebo to je jinak? Neresil to uz nekdo prosim?
A neda se koupit proti zasuvka aby to bylo jako original?
Dekuji predem...
James přiložený následující obrázek:
zdravím, když tu vidím, že řešíte něco kolem navigace.. koupil jsem Zumo 590 a kámoš mi to připojil na přímo.. pochopitelně pak navigace běží pořád.. teď jsem zjistil, že to musím připojit přes jakýsi CAN-BUS.. mám 1200 Adventure, rok 08.. má to motorka ve výbavě ? nebo musím koupit celé to zařízení, jak ho nabízí Touratech ?
Can bus neni zarizeni ale system zbernice v motorce. A 590 je tim znama. A napoj na aku je nejbezpecnejsi. Pripojeni do moto.pres origo zasuvku nedoporucuju... nech to tak a vypinej gps..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
hofi: v zásadě u 590 (na rozdíl od jiných modelů) není problém nechat držák trvale na na baterce. Když vyndáš GPS z držáku, tak se nevybíjí baterka ani to nedělá žádný problém zmíněné systémové sběrnici motorky CanBus. Navigace ti pojede pořád - dokud jí sám nevypneš.
Může se to zapojit tak, že to je tou sběrnicí řízené a vypíná se to tehdy, když motorka uzná za vhodné navigaci vypnout. Což ne nutně musí být tehdy, když to chceš ty.
Já preferuju neustále zapnutou GPS, takže když se vrátím z benzínky po placení, nemusím jí zapínat apod.
Jinak ten modul co jsi dával odkaz je na jiné věci, téhle GPS se netýká a není k tomu vůbec potřeba. Je to něco jako elektronické relé. Obyčejné relé spíná proud od baterky nějakým řídícím obvodem. Takže když chceš třeba mít možnost zapnout vyhřívání sedadla nebo přídavné světlo, jen když běží motor, musíš mít řídící signál (někde nějaké napětí), které to relé sepne a tím pádem je možné napájet tu věc. Dřív se na to běžně používal proud z okruhu tlumeného světla - které svítí jen když běží motor. Jenže u CanBusových motorek si ta sběrnice mimo jiné hlídá i zátěž toho žárovkového okruhu a když tam připojíš někdy i jen jedno relé, tak už to vyhodnotí jako chybu, protože tam je větší odběr než by měl být. V případě více relé to je téměř jisté a musí se dělat kaskáda apod. Tahle krabička je elektronické relé, která má tak malý odběr na té řídící větvi, že to CanBus nepozná a může ovládat napájení hned několika větví nezávisle.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomáši, děkuji za info. Šlo mi právě o to, abych nemusel navigaci vypínat neustále ručně, aby mi nevybíjeja baterii.. Ale je pravda, že ne vždy to může být žádoucí.
Zdravím, poradíte mi jakou pojistkou chránit NAVIGATOR IV alias GARMIN ZUMO 660? Mám to připravené, ale pojistku jsem zatím nekupoval.
Od někoho zkušenějšího bych uvítal radu jakými konektory spojovat drátky, aby do spoje neteklo. Chtěl bych si dát vypínač na přístrojovku, jak jsou tam 3 a jeden je jen fake. (ty dva jsou abs a warning)
Doufám, že nevadí, že píšu do vlákna o R1200, když mám R1100RT :-) Nechtěl jsem zakládat další...
Upravil SzotekBD dne 24.04.2021 14:06
God, Gun & BMW