Nepredpokladam, ze se to tu prestane porad dokola resit, ale preci jen mi to neda :-)
http://www.audi-club.cz/rady.php?cislo=169
BMW R1150GS ('02), BMW F650 GS Dakar ('01), Honda CB600F Hornet ('00), KTM 250 EXCF ('07) a ted uz i LR Defender 110 '97 momentalne v restauraci
Dobrej clanek.Jsem rad,ze tam leju,to co tam leju.Velmi nizka cena a vysoka specifikace.Zajimave je to,ze olej davany do motorky vyrobcem je tam pro to,ze byl nabidnut za nejnizsi cenu.Takze hlavne zadne prisady!A to,ze tam nalejem neco po cem je motor tizsi muze take znamenat,ze mu v dlouhodobem horizontu ublizime a on nam zkoroduje!
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Tak jsem se tím odkazem prokousal až na konec. Zajímavé čtení to je, to je fakt. Ale pokud Ford předepisuje 5W-30, zákazník dostane 5W-30 a ne 15W-30 se slovy..."šak je teplo, to Vám stačí a je to levnější..."
Mám z praxe několikrát ověřeno, že 5W-40 zničil motory v Sierrách, které měly dostávat 10W-40...
Moje slovo a můj názor nemá samo sebou takovou váhu, jako názor renomovaného odborníka. Ale já dávám a budu dávat do motorů takové motorové oleje, které předepisuje výrobce, ať je to moje motorka, nebo zákazníkovo auto. A to mi nikdo ničím nevyvrátí!
Naprosto se ztotožnuji s tím, co napsal přítel Radošek. Mám 2 us Fordy a maj předepsaný 5W-30. Vždy jsem dával do nich jen plnou syntu Mobil1 . Jednou jí neměli, tak jsem blb, tam nalil 10W-40. Motor se klepal, auto nejelo, celej motor měl vibrace a vypadalo to že zralej na zadření. Něco ukrutnýho. Takže 10W-40 ven a znovu 5W-30, myslím že dokonce 0W.... Od té doby si motor jen ševelí. Dle mě ,záleží na konstrukčních vúlích v motoru z výroby. Jen potvrzuji že motory Ford, jsou velmi háklivé na použítí oleje 5W či 10W, a to tak, že velmi.
Takže nezbívá než opět napsat že do R 1100 GS patří 20w50... http://www.bmwgs....ad_id=2785
Upravil Bohumil dne 22.12.2008 19:26
Kupredu spatki ni krok...
Bandas napsal:
Já se divím, že to pořád ještě řešíte, ať si tam každej lije co chce, třeba i fryťák z kauflu. Myslím, že už všichni ví,co je předepsaný.
Fakt je,ze na vlastni oci jsem to nikde v zadne oficielni Bmw brozure nevidel.
Treba prevodovy olej mam v navodu k 1100gs jasne napsanej,ale motorovej ne.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Na 1150 je to psaný v manuálu jasně(je tam i tabulka teploty)pro naše podmínky 20w50.Lidi který Báwo jezděj docela dlouho a maj na něm i dost km(to je 100 000 a víc) mě řekli vždycky to samý.
Dodržuj výměnu lej tam 20w50 a je jedno od jaký firmy a dál to neřeš je to ok!
Tak asi tak co se týká oleje,polemizovat s nima nebudu protože to co maj NATOČENÝ na motoru mě asi stačí
Michal napsal:
Na 1150 je to psaný v manuálu jasně(je tam i tabulka teploty)pro naše podmínky 20w50.Lidi který Báwo jezděj docela dlouho a maj na něm i dost km(to je 100 000 a víc) mě řekli vždycky to samý.
Dodržuj výměnu lej tam 20w50 a je jedno od jaký firmy a dál to neřeš je to ok!
Tak asi tak co se týká oleje,polemizovat s nima nebudu protože to co maj NATOČENÝ na motoru mě asi stačí
Tu tabulku i s tema teplotama bych docela chtel videt.Vazne.Tak kdyby se ti nekdy chtelo,tak to ofot a dej to sem.Dik.
Akorat by me zajimalo co to jsou nase podminky,kdyz nekdo jezdi celou zimu a nekdo s tim jezdi v 50 stupnich po Sahare?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ok já to sem nějak šoupnu jestli to zvládnu Jestli máš ale manual k motorce(nemusí bejt ani v češtině)tak tam ta tabulka je.
Jinak ale souhlasim s lidma co tady píšou,že toto téma je fakt už probraný mockrát.Nevím jestli lidi co jsi lejou do svý motorky 5let nějakej olej,tak jsi kvůli tabulce(která je v manualu GS)začnou lejt volej jinej,když navíc jim olej kterej tam dávaj doted funguje.A k těm naším podmínkám olej 20w50 můžeš jezdit u nás a řek bych,že skoro po celý evropě celoročně a když pojedu do takovýho extrému jako je Sahara nebo Maroko tak se zeptám(aspoň teda já)protože se nestydim někoho kdo takovej extrem už jel(třeba Toma TT)a ten mě poradí jestli mě tam při těch pařákách bude 20w50tka fungovat.Jenže takovejhle brutální extrem se tady týká pár lidí (já to nejsem) a ty ostatní se tady ptaj na"normální" ježdění a těm i mě (teda některejm) 20w50 plně vyhovuje
A proč na ní jezdim já jsem psal kousek vejš.Tak k oleji to je odemne 100% všechno
Brnak Jim napsal:
...Všem se omlouvám za moje debilní přednášky...
Neomlouvej se, to není přednáška debilní, je to jen přednáška teoretika s nedostatkem praxe. V praxi zjistíš, že přednáška - nepřednáška, věci jsou trochu jinak...
Olej 5W-30 (budu mu tu říkat plná syntetika) prostě nepatří do starších Fordích motorů. Jeden případ za všechny: Před cca šesti týdny přijela paní s Galaxií 2,0i, r.v. 2001. Tento motor má rozvod DOHC a ventilové vůle se seřizují hydraulickými zdvihátky pro všech osm ventilů. Motor šel nepravidelně a ventily klepaly jako o závod. Ten olej jí měnili výjimečně kdesi na Liberecku, kde má chalupu a byla tam na týdenní dovolené. Mechanik tam usoudil, že v autě je motor novější konstrukce -Zetec (DOHC a 16V). V tabulkách našel, že doporučený motorový olej pro nové motory Zetec je plná syntetika a proto jej tam nalil. Nepovšiml si ale, že je tam motor jiné konstrukce. Na nový olej ujela cca 1.000 Km a protože se chod motoru a výkon rapidně zhoršil, přijela k nám. Podle štítku jsme zjistili, co se stalo. Olej jsme vypustili a nalili 10W-40 (budu mu říkat polosyntetika). Po pěti minutách chodu na volnoběh se zdvihátka dotlakovala a ventily ztichly. Hydraulický napínák rozvodového řetězu to ale odnesl, takže jsme měnili obě vodící lišty rozvodového řetězu a již zmíněný napínák... A jak píšu výše, nebyl to první případ, byl ale nejlevnější pro zákazníka.
A včíl mudruj. A to ani nebudu psát, že si Tě kvůli tomu, co jsi napsal už nevážím, to by asi byla blbina, že?...
Brnak Jim - nazdar kolego. No psal jsem o US motorech Ford. Fakt mám s Explorery takovou skušenost. Motor byl s 10W tupý, vibroval jako když jeden válec nejde, celé auto se otřásalo a nejelo a jenom změnou oleje zpět z 10W-40 na 0W-40 /teď jsem by v garáźi kouknout na pikslu, co je na ní napsané / se motor zázračné zklidnil. Máš pravdu, že Chevroletu s 5,7 V8 to bylo naprosto jedno, ten sezobl všechno a šel stále stejně. Ale zase u 220CDi v rámci tzv "servisu zdarma", kdy mi v servisu nalili 10W-40 RIMULU od Shellu se motor projevoval podobně. Třásl se, klepal, byl tupý, hlučný a nejel. Okamžitě po mé intervenci jej vyměnili za 10W-40 HELIX taky od Shellu, a ten motor běžel naprosto jinak. Klidný, tichý, kultivovaný. Takže tak. Něco je teorie a praxe se leckdy liší.
Upravil zmijon dne 23.12.2008 11:35
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Jestli to dobre chapu,tak treba 10w30 je v bawu pouzitelnej jen od -20 do +10?
To znamena,ze kazdy druh motoru ma uplne jinou tabulku s uplne jinejma teplotama.Kdyz ford doporucuje vyhradne 10w30 tak tam ma treba rozmezi od -30do +40?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!