Koncem minulé sezony jsem se pokoušel občas dostat mimo silnici, výsledkem čehož bylo dost negativních reakcí od lidí, které jsem občas potkal. Dokonce i na otevřených lesních cestách...jak vídí enduro, hned je zle. Nebyl jsem v žádné chráněné oblasti, neničil jsem les, ani nijak jinak neškodil....poslední vyjížďku sezony jsem byl chvíli na naprosto neudržované louce a nakonec to skončilo hádkou s náhodně projíždějícím majitelem.
Kam jezdíte?
Řešíte reakce okolí?
Byl jsem akorát s Cervem na tankodromu v Dobřanech a lomu na Berounsku, tam skutečně nikdo nemohl říct nic, existují další podobná místa rozumně v dosahu z prahy?
Nechci nikomu škodit, jen se projet mimo silnici, zatím se cítím jak psanec
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
jacob: jseš psanec, musíš se s tím smířit. VŠUDE kromě pár ohraničených areálů jseš nežádoucí element.
Jestli můžu něco v okolí Prahy doporučit, tak nejbližší místo kde nikdo neprudí je asi Rumunsko na jednu stranu a Maroko na stranu druhou Ale abych nekecal, prý ve francouzských a zejména španělských horách je parádní ježdění a offroad tam není problém.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tak si zvykej. Na Slovensku už 14 dnů platí nový zákon, kdy je vjetí do lesa kvalifikováno jako trestný čin. Chce to být hodně nenápadný. Jenže já vyměnil r1100GS za KTM 990 Adv. a je mě slyšet na míle daleko.
No, tak to si mě potěšil. Stalo se ti někdy, že lidi dělali víc, než že jen nadávali?
Jinak ve mě se to celkem pere, na jednu stranu mám rád horská kola a vždycky mě hodně vadilo, že kluci na crosskách vysloveně ničí pěšiny, kde už pak nemám šanci projet (po deštích, když je bahno stačí jeden drapák na kompletní rozrytí), na druhou stranu pokud je sucho, nic neničim a netočim motor u kočárku s dítětem.....
To Rumunsko bych rád, ale jsem začátečník i na zelenáče, takže pokud se k někomu připojím, budu zdržovat....ještě to bude chtít nějakou Enduroškolu....
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
Nadavani :-)
Vyhruzky lopatou, vidlema, hazeni lahvi a vseho co je po ruce a v zaveru 2 vystrely. (samozrejme bez CHKO, bez niceni lesa, bez oblasti s turistama)
A bude uz jenom hur. Ja se kvuli tomu vzdal offroadu (4kolka), prodal Kingquada a mam "klid".
Ted sice dal 4kolkarim, ale ne tak zazrane jako driv, beru to spis jako "zimni nouzi", jezdim na vyrazne horsi 4o a rad se necham ukecat na Rumunsko.
jacob napsal:
No, tak to si mě potěšil. Stalo se ti někdy, že lidi dělali víc, než že jen nadávali?
Jinak ve mě se to celkem pere, na jednu stranu mám rád horská kola a vždycky mě hodně vadilo, že kluci na crosskách vysloveně ničí pěšiny, kde už pak nemám šanci projet (po deštích, když je bahno stačí jeden drapák na kompletní rozrytí), na druhou stranu pokud je sucho, nic neničim a netočim motor u kočárku s dítětem.....
To Rumunsko bych rád, ale jsem začátečník i na zelenáče, takže pokud se k někomu připojím, budu zdržovat....ještě to bude chtít nějakou Enduroškolu....
mam zkusenosti jen s trikolkou a par let nazpet... cca 1994-2001...
Urcite si vezmi sprej a zastavuj v nejvyssi nouzi... jak zastavis, branis sebe i motorku lepsi jezdit kdyz je sychravo, tma, snih...
Tenkrat ale nebylo tolik motorkaru a my jsme nedelali zdaleka takovej bordel jako dnes nekteri na kroskach.
btw: obligatni otazka -- mas na osmikile najeto min nez 15 006km? )
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Offroad okolo Prahy jezdím dost často a nidky jsem neměl žádný problém (snad jen trochu na předloňské XLR s chlapem s hráběma). Je ale pravda, že zpravidla jezdím tam, kde lidi téměř vůbec nechoděj. A když už někoho potkám tak raději zastavím a nechám projít. V žádným případě neprovokuju a lesáků se pro jistotu zeptám na cestu. Potkal jsem je ale asi jen dvakrát.
Proto nejezdím po turistických cestách a trasu si téměř vždy připravím do GPS většinou po neznačených cestách podle topomapy. A jezdit někde na trati dokola mě naprosto neláká.
Určitou výhodou je, že jezdím téměř vždy sám a že GS1100 je bezhlučná motorka.
Jinak samozřejmě Rumunsko i Maroko je o něčem úplně jiném :-) Večer po práci či o víkendu se to ale blbě stíhá.
Upravil Paji dne 03.01.2009 22:26
To Hicks:
Mám najeto asi jen 8tis km, bohužel se mi do cesty téměř v protisměru připletla Felda, takže mě na konci října poněkud přibrzdila v rozletu, ináč bych asi měl o pár tis km víc.
To Paji:
A můžeš dát nějaké typy, podle čeho plánuješ trasu, aby ses ideálně příliš nepotkával s lidma? Případně nějaké oblasti?
Myslím, že 800GS taky není v základu nijak hlučná, nehledě na to, že mě stačí malý kousek, na kterém si lehnu, motorka chcípne a tak pořád dokola, sem nenáročnej
motto: jak vidim pole, jdu se tam rozplacnout
KTM 640SM, KTM 350 EXC-F, HD Night ROD Special
To Paji:
A můžeš dát nějaké typy, podle čeho plánuješ trasu, aby ses ideálně příliš nepotkával s lidma? Případně nějaké oblasti? ...
Jak jsem napsal, snažím se nejezdit po značených turistických cestách. Vybírám si čas, kdy je menší pravděpodobnost potkat větší počet lidí. Trasu si připravím v MapSource (Topo Czech) a pak si ji natáhnu do GPSky. A stopu si pak zpětně zaznamenám. Většinou jsou to trasy od 100 km vejš.