Zdar,
Nedavno jsem se jel projet a asi po 5ti km se rozsvitila kontrolka teplomeru, strcil jsem prst do nadobky s chladici kapalinou (fridex tam mam), byla plna a ta voda byla studna, ani se mi nezapnul ten vetrak, nevite co by to mohlo byt?
KDO CHCE HLEDÁ ZPŮSOBY, KDO NECHCE HLEDÁ DŮVODY
BMW F650 GS DAKAR
Pokud je voda studena a motor prehratej, tak ti necirkuluje chladici kapalina. Takze je dost mozna ze ti netoci vodni pumpa.
Muzou byt vojety pastorky na pohonu vodni pumpy.. Pri vymene se musi sundavat viko spojky..
Záleží, co si představuješ pod pojmem nádobka s kapalinou. Ta plastová bandaska je jen expanzka, tam to horký být nemusí, je tam jen ta expanzní zásoba, která se v podstatě chlazení neúčastní, jen se tam přepouští přebytky, případně odtud berou úbytky. Kontrolovat kapalinu musíš především v chladiči. Hodně taky napoví tvrdost, když je pomačkáš. Ventilátor zkus nejprv připojit natvrdo na baterku, zda se točí, pak bych laboroval dál. Nejsem si úplně jist, ale mám za to, že čidlo je totiž jen jedno pro ventilátor i kontrolku, takže to nejspíš spíná. Už jsem se v tom ale hodně dlouho nevrtal, tak s tím čidlem nevím jistě.
Hele.. buďto máš seknutej termostat - tam bych začal, a nebo v háji čerpadlo - to je taky dost možný... to že nesepne sahara je divný... ale pokuď jsi měl chladič - rozuměj tu velkou mřížkatou věc před motorem studenou... je něco špatně. Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Jestli to nebude rozsypaný pouzdro termostatu, tak to bude náhon vodní pumpy. Obojí jsem měl tu čest měnit. Termostat tam pasuje z VW Golf a je to za pár kaček. Z vodní pumpou si užiješ. Obojí se tu už řešilo.
Jde o to, kde je cidlo pro saharu. Pokud je nekde u chladice a mel si trubky studeny, tak sahara nemela proc zapinat. Pokud je cidlo nekde v motoru, tak je divny, ze nezapla..
Mám podobný problém dnes první pařák a přehřívá se mi každé 3 km
Vody je dost, sahara spíná, z odvzdušnováku na hlavě vytejká kapalina plynule, vodní pumpa utržená není.
ALE!!
Hadice jdou lehce zmáčknout a půlka chladiče je horká a strana kde je sahara je studená.
Termostat není žádný :-(
Hledal jsem vve foru ale podobné jsem nenašel, prosím o radu.
Díky
Sorry přečetl jsem si jen o tom cedníku :-D
Zavzdušněné to nebylo ale bylo to tím že majitel předemnou vyndal termostat a tak voda šla logicky kratší cestou a tak se nechladila ani saharou ani jízdou.
Dal jsem tam termostat z golfa o kterém jsem se dočetl tady na fóru že pasuje a vše ok.