Pri chladnem motoru vytahnout merku, otrit a pouze pritlacit na zavit. Hladina by mela byt lehce nad prostredkem MIN a MAX. Po zahrati na provozni teplotu se totiz hladina zvedne skoro presne na MAX, coz by melo byt idealni (vzhledem ke vsem ostatnim diskutovanym vrozenym vadam tohoto motoru).
Uplne doslova podle navodu bych to rozhodne nedelal, protoze do spusteni ventilatoru na volnobeh pri teplote vzduchu 18 °C to trva 14 az 16 minut a za tu dobu ufritujete stator alternatoru. A pokud ho neufritujete, tak ho minimalne predsmazite do zlatohneda.
Upravil janrypal dne 13.04.2016 23:53
Minulý týden jsem měnil olej a měřil.Mám olej při studeném motoru (měrka položena) k horní hranici vyšrafované plochy MIN-MAX.Množství nalitého oleje mezi 3-3,1L.Možná krapet odcucnu stříkačkou.
Upravil Francek dne 03.04.2016 12:22
Po nejake delsi jizde to hod na central, nech minutku odstat a zmer za tepla. Treba 5 milimetru nad asi jeste nejak extremne nevadi. Ale jestli jsou to dva centimetry, koupe se ti spojka a dela z oleje frappucino, tak to uz dobre neni. Ale to bys asi taky poznal, protoze kdyz cerpadla tlaci misto oleje penu, tak blika obvykle kontrolka oleje.
Upravil janrypal dne 16.04.2016 22:51
Zdravím. Měl bych takový technický dotaz. F800GS. Ohledně děr v motoru,kudy kam a co se leje,nemám problém. spíš mi není jasné kolik?
popis manualu typu"postavte motocykl kolmo na boční stojan",nebo termín "hlavní boční stojan", nebo "sklopný stojan", mi v tom moc jasno nedělají a asi nejsem sám,protože jsem po předchozím majiteli vypustil 3,4litru přesto,že nápln je pouze 2,9. Jasně je uvedeno s nezašroubovanou měrkou a teplý motor.
Ale pokud doplním 2,9l s tím že tam ještě nějaký starý zbytek oleje zůstal,tak že skutečně tam bude 3-3,1l, tak se mi na centrálním stojanu sotva smočí špička měrky.A na bočním stojanu je tam skoro max.hladina. Ví někdo, kde je chyba???
Osobně se mi zdá,že velikost náplně 2,9 je podceněná a skutečná je o pár deci větší.
Upravil renoreins dne 27.01.2021 12:22
Já když měním olej s filtrem(u 800gs) tak tam dávám (ergo sichr vyvaž. ojnice -pro klid duše) po písmeno M (u Max) tj cca 3.3l na rovině a hlavním origo stojanu -samo že měrka jen položena. měřím vždy na studeném motoru -sice v návodu píšou zahřívat ale nevidím jediný racionální důvod proč -klasická vana jak u aut -že tam dali dělící plech a nazvali oddělená -na věci nic nemění. Dělám to tak už přes 100 000km a žádný problém.
Upravil kim dne 27.01.2021 18:23
renoreins napsal:
popis manualu typu"postavte motocykl kolmo na boční stojan",nebo termín "hlavní boční stojan", nebo "sklopný stojan", mi v tom moc jasno nedělají
V návodu se používají jen názvy "boční podpěra", nebo "sklopný stojan ZV" (čímž autor myslí zvláštní výbavu, tzv. centrál). U kontroly oleje jsou jen dvě možnosti a to buď "motocykl držte rovně", nebo "postavte na sklopný stojan". Měřit olej na bočáku je blbost už z principu.