Chlapi, kdo mi poradí, jak zapojit přídavný světla na 1200 GS? Koupil sem jedno dálkový a jedno mlhový. Mlhovka bude muset jít přes vypínač a relé, ale kde ho napojit na šťávu? Neni tam už z výroby něco připravenýho? A dálkový neni možný zapojit rovnou na dálkový origo, to přes relé bude, akorát si nejsem jistej, aby zase mašina nestávkovala, až zjistí, že je tam odběr navíc nebo něco, co tam nemá bejt. Origo vypínač na tu mlhovku koupím asi v BMW a co sem tak viděl z fotek, tak se nějak přidělává k tomu celýmu držáku přepínačů na levý straně řídítek. Díky za rady.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Nejsem si jistý zda by to tak bylo dobře....jít přímo natvrdo. 12tka má Can bus a ten to prý pozná...budeš potřebovat zřejmě toto: http://www.tourat...35f52302ff
Je to jakoby relé box s relátkem, 15A pojistkou a nožovejma konektorama + - na rúzný spotřebiče. Vedou k němu 3 kabely. Jeden napojíš přímo na baterku + , druhej přímo na baterku -- Třetí kabel se přicvakne na přívodní vodič + v konektoru za předním světlem, kterej vede k parkovačce. Celý to funguje tak, že jak zapneš klíček do zapalování a zapneš do druhý polohy, parkovačka se rozsvítí a relé v tomto boxu sepne kontakty. Ten boxík se lepí na přední stranu airboxu. Doporučuju z levé strany, je pak k němu dobrý přístup jen po sundání toho bočního plastíku. No a mlhovku pak klasicky přes relátko a vypínač na potkávací světlo / jedno relé Canbus nezjistí / a přívody + - řeš z těch nožovej konektorú relé boxu , výše uvedeného. Dálkové detto, relátko připojit na dálkové světlo a přívody zase na relé box. Takhle sem to montoval se světly od TT a takhle to doporučujou . Na ten relé box mám napojen i interkom.
Wing napsal:
Nejsem si jistý zda by to tak bylo dobře....jít přímo natvrdo. 12tka má Can bus a ten to prý pozná...budeš potřebovat zřejmě toto: http://www.tourat...35f52302ff
Je to jakoby relé box s relátkem, 15A pojistkou a nožovejma konektorama + - na rúzný spotřebiče. Vedou k němu 3 kabely. Jeden napojíš přímo na baterku + , druhej přímo na baterku -- Třetí kabel se přicvakne na přívodní vodič + v konektoru za předním světlem, kterej vede k parkovačce. Celý to funguje tak, že jak zapneš klíček do zapalování a zapneš do druhý polohy, parkovačka se rozsvítí a relé v tomto boxu sepne kontakty. Ten boxík se lepí na přední stranu airboxu. Doporučuju z levé strany, je pak k němu dobrý přístup jen po sundání toho bočního plastíku. No a mlhovku pak klasicky přes relátko a vypínač na potkávací světlo / jedno relé Canbus nezjistí / a přívody + - řeš z těch nožovej konektorú relé boxu , výše uvedeného. Dálkové detto, relátko připojit na dálkové světlo a přívody zase na relé box. Takhle sem to montoval se světly od TT a takhle to doporučujou . Na ten relé box mám napojen i interkom.
Díky, ale na tom tvým odkaze nic neni.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Jo už vím o co de http://www.tourat...0_I_01.JPG a koukám, že je to udělaný na 5 spotřebičů, to ta 15A pojistka vydrží, když bych všechny vývody obsadil?
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Wing napsal:
Nejsem si jistý zda by to tak bylo dobře....jít přímo natvrdo. 12tka má Can bus a ten to prý pozná...budeš potřebovat zřejmě toto: http://www.tourat...35f52302ff
Je to jakoby relé box s relátkem, 15A pojistkou a nožovejma konektorama + - na rúzný spotřebiče. Vedou k němu 3 kabely. Jeden napojíš přímo na baterku + , druhej přímo na baterku -- Třetí kabel se přicvakne na přívodní vodič + v konektoru za předním světlem, kterej vede k parkovačce. Celý to funguje tak, že jak zapneš klíček do zapalování a zapneš do druhý polohy, parkovačka se rozsvítí a relé v tomto boxu sepne kontakty. Ten boxík se lepí na přední stranu airboxu. Doporučuju z levé strany, je pak k němu dobrý přístup jen po sundání toho bočního plastíku. No a mlhovku pak klasicky přes relátko a vypínač na potkávací světlo / jedno relé Canbus nezjistí / a přívody + - řeš z těch nožovej konektorú relé boxu , výše uvedeného. Dálkové detto, relátko připojit na dálkové světlo a přívody zase na relé box. Takhle sem to montoval se světly od TT a takhle to doporučujou . Na ten relé box mám napojen i interkom.
Zase tak bych to nedramatizoval. Já mám přídavný světla zapojený samozřejmě přes pojistku přímo na baterku a CanBus neví o ničem. Kromě toho tam mám připojenej konektor na nabíječku a druhou zásuvku na přímo,takže bych se toho nebál. Je to rovnou z baterky a elektronika je mimo. Tím pádem ani nemůže do toho kecat.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
BIGR> A to je máš teda zapojený natvrdo přes vypínač, když zapneš tak svítí a obráceně, ale jde to nějak udělat, aby se mlhovka samozřejmě přes vypínač a relé rozsvěcela pouze s tlumenýma a když dáš dálkový, aby hasla a dálková zase rozsvěcela jen s dálkovým a když stlumíš, aby hasla? Obě by byly přes vypínač a relé, akorát by to muselo bejt zapojeno nějak z tlumenýho světla a z dálkovýho, který by dávaly impuls relátku. Proud by musel bejt branej z baterky.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
Čau, jen tak trochu odbočím. Sám mám taky přídavný světla H7 Helly a na STK jsem neprošel!! Zrovna tam byl chlápek, se kterym nebyla řeč. A důvod? Nemůžu mít ty světla klasicky na vypínač, musí to být zapojený tak, že když vypnu dálkový, vypnou se taky..a to bylo montovaný v Autecu..
Takže otočka domů, sundání, TK OK, z5 domů a nandání...
jinak klasicky na ten zelený vypínač..(a při vypnutém motoru nejdou)
Tak už vím, jak to udělám, po konsultaci s chlapama u nás na dílně a telefonickém rozhovoru s Milanem Holým z Touratechu to bude vypadat následovně: od baterie + s pojistkou k relátku, od relátka k přídavnýmu světlu. Od origo tlumenýho světla + přes vypínač k relátku, to bude dávat impuls relátku, který sepne proud z baterie do přídavnýho světla. To samý bude s přídavným dálkovým, akorát že impuls k druhýmu relátku bude branej z origo hlavního dálkovýho světla.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
metjuu napsal:
Čau, jen tak trochu odbočím. Sám mám taky přídavný světla H7 Helly a na STK jsem neprošel!! Zrovna tam byl chlápek, se kterym nebyla řeč. A důvod? Nemůžu mít ty světla klasicky na vypínač, musí to být zapojený tak, že když vypnu dálkový, vypnou se taky..a to bylo montovaný v Autecu..
Takže otočka domů, sundání, TK OK, z5 domů a nandání...
jinak klasicky na ten zelený vypínač..(a při vypnutém motoru nejdou)
No ale když to budu mít zapojený tak, jak sem popsal, tak by to mělo bejt v klidu, protože když vypnu dálkový, tak se dálková vypne taky. Při tlumeným bude svítit jen mlha. Akorát když budu mít zapnutou mlhu, bude svítit všechno, protože při dálkových svítí i tlumený, tím pádem i mlha, když jí budu mít zapnutou. Tak to by snad mělo projít.
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
No vtip je v tom, jak udělat aby mlhovka šla zapnout kdykoliv když běží motor a dálkové (v našem případě xenon) jen když běží dálové světlo ale aby ten xenon šel taky samostatně vypnout. Zapnout jen když je zapnuté hlavní dálkové a pokud možno aby to svítilo jen když běží motor. To je kaskáda relátek, kterou CanBus bohužel pozná a dělá to problém. Proto existuje to elektronické relé, které se hodí jako první a na něj další logika přes obyčejné relé. Jedno relé canbusu nevadí ale dvě v sérii už jo. A když je potřeba vzít dva řídící signály (běží motor?, je zapnuté dálkové?) tak se to jinak dělá blbě. Obvykle lidem nevadí, že se dá dálkové přídavné světlo zapnout i bez běžícího motoru (stejně tak jde zapnout i to hlavní dálkové originál) a jde to i jen jedním relátkem ale ten vypínač se hodí určitě. Podle mě tohle není úplně práce, kterou by měl dělat někdo, kdo tomu moc nerozumí. Ta elektronická krabička se především používá na spínání věcí "až když běží motor" a pochopitelně za ní se dá dát obyčejné relé když je potřeba vyšší proud.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tomáši, promiň, ale nějak nerozumím větě : ale aby ten xenon šel taky samostatně vypnout. Vy tam dáváte ještě i další vypínač, dodatečně před relátko xenonu? Normálně tam totiž žádnej vypínač není. Fakt.
Jen xen, kabeláž s relátkem a pojistkou, žádnej vypínač tam není, ten je jen v sadě mlhovky. Jestli to tam dáváte mezi přívod relé a + vodič dálkáče, tak to je super. Protože v normální sadě se xen připojí natvrdo na dálkový světlo. Jasně že někdy to vnitřně nervuje, chceš blikat kolegúm na cestě, zdravit, ale nechce se Ti blikat xenonem, kterýmu to nedělá dobře , tak děláš rukou Větrník / kolega doufám promine licenčně chráněný název /
Fakt ten vypínač by v sadě byl dobrý, ale nevím jestli by to neodporovalo nějakým předpisúm.
V xen sadě pro 08 vypínač není.. jedině, přes den vyndat pojistku z TT kabeláže. Nevím jak starší sady, ale nový jsou natvrdo na dálkáč. Ten vypínač, tam skutečně výrazně chybí.... http://www.tourat...1499-0.PDF
Upravil W dne 15.01.2009 21:23
Ano. Dáváme tam ten samý (aby to vypadalo stejně na řídítkách) jako je u mlhovky. Tím přerušujeme přívod řídícího napětí do relátka. Přijde mi debilní že xenon svítí pořád s dálkovým. Není to žádný problém, nejde o to, jestli to vypínáš ale nesmí to jít zapnout když svítí jen potkávací a to záleží na tom, odkud bereš to řídící napětí. Takže v sadě není ale my ho prodáváme jako sestavu (vypínač se šprckou standard ale ten držáček - úchyt na řídítka). Nic lepšího jsem zatím nikde nenašel. Aby to mělo logiku na to použití jako dálkový (ten xenon) a potkávací (hlavní dálkový mechanicky stažený dolů), je potřeba to mít na dosah prstu a tohle je OK. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Jo, to pak jo ! Skvělej nápad..... taky přebastlím podle Vás, je to nesporně praktičtější ... to standartní TT provedení se mi zdá v tomto taky" debilní " ,/ jinak xen je skvělý a svítí jak prase / ale s touhle vychytávkou plnej souhlas, to pak nemá chybu. Díkes !
nenca napsal:
Tak už vím, jak to udělám, po konsultaci s chlapama u nás na dílně a telefonickém rozhovoru s Milanem Holým z Touratechu to bude vypadat následovně: od baterie + s pojistkou k relátku, od relátka k přídavnýmu světlu. Od origo tlumenýho světla + přes vypínač k relátku, to bude dávat impuls relátku, který sepne proud z baterie do přídavnýho světla. To samý bude s přídavným dálkovým, akorát že impuls k druhýmu relátku bude branej z origo hlavního dálkovýho světla.
Jo přesně takhle to mám. Nic na tom neni. Jen jsem se sem nedostal včas abych to napsal...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Tak sou konečně dodělaný a docela se mi to povedlo [img]http://album.volny.cz/show_image.php?file=/n/nenca/33a98a826c41ee732754672e5b3ae446[/img] [img]http://album.volny.cz/show_image.php?file=/n/nenca/6b07f2b2f10b6f496799f382953df68e[/img] [img]http://album.volny.cz/nenca/view.php?album_id=107636&browse_page=0&view_page=3#img[/img] [img]http://album.volny.cz/show_image.php?file=/n/nenca/bc8a64e59fc89adf2f58b3e7511f13e9[/img]
BMW R1200GS neví co je konkurence !!!
nenca napsal:
Sakra proč mi nejde uložit přímo fotka? Zkopíruju adresu fotky a vložím mezi img a odešlu, ne?
Ne.Musíš mít fotku v počítači apak jí můžeš vložit mezi img. Pokud ji máš na webu,tak jí musíš vložit mezi url.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS