Ahoj, měřím téměř 2 metry a vybírám si první motorku, sháním něco s čim bych se bez větších potíží dostal třeba do Rumunska, Albánie a pod. (jezdíval sem to autem a chtěl bych to zopáknout, ale na motorce).
Padnul mi do oka F650GS DAKAR za ty peníze mi to příde jako nejlepší startovní motorka na takovouhle srandu ale nevím jestli na mě nebude malá, máte někdo větší zkušenost? Dakar by měl být dokonce o něco vyšší než normální 650gs ne?
A ještě jedna věc, na co si dát u koupě Dakara pozor? nikdy sem motorku nekupoval a nerad bych naletěl a koupil nějakou vraždu.
No tak sem se koukal po inzerci a myslím že na Dakara mám malý rozpočet, mám na to max 75 tisíc, nebo myslíte že se za ty peníze bude dát sehnat něco slušnýho? Případně myslíte že se bude dát projet třeba ta Albánie na normálním GSu??
voobluda napsal:
No tak sem se koukal po inzerci a myslím že na Dakara mám malý rozpočet, mám na to max 75 tisíc, nebo myslíte že se za ty peníze bude dát sehnat něco slušnýho? Případně myslíte že se bude dát projet třeba ta Albánie na normálním GSu??
Lidi to jeli i na silnickach, Albanci jezdi Golfama, Transitama - jisteze to projedes. Je to jenom o komfortu
Tak já mám 178-183 Mám pocit že se už snižuju. Mám standardní stupačky a pěkně mě po delší cestě bolí kolena. Na dakaru. Takže jestli máš 2 metry, tak si malý gs pořádně rozmysli. Anebo splašit tenerku, ta je snad ještě vyšší.
Upravil Nahdar_Vebb dne 08.06.2016 12:01
Proc by nebyl s jeho vyskou spokojenej s GS? Pises ze si to JEZDIVAL autem, tak asi vis jaky teren tam tak budes absolvovat. a rozpocet max 75t? za ty prachy koupis dobrou past...a pak se s tim poustet do cestovani? no nevim...neni nic lepsiho nez resit velky technicky problem treba zrovna v te Albanii...a ze mnozi zdejsi ho zrovna tam resili. Cestovani na moto neni zrovna echt levna vec... A taky pises, ze si nikdy motorku nekupoval? aha, a to chces vyrazit na takovy cestovani?V Albanii v horach na kamenite ceste pro jedno auto bez svodidel, proti tobe nakladak a vedle tebe propast jak krava...nevim no... neber to jako kritiku, nic proti tobe nemam, pri tvoji vysce si kup 11GS po roce 97, to by si mohl za ty prachy sehnat, pak do toho postupne vrazis cca padesat aby se na tom dalo trochu fungovat, mezitim to budes mit v ruce a pak vyraz!
Má pravdu předseda. za ty peníze sežeň 1100GS a roček pojezdi, pokud nemáš velké zkušenosti, doma. S tou tvojí délkou bude asi i spjatá nějaká váha.......a menší jednobuch by mohl být problém a třeba i vyhozené peníze.
Nebál bych se i starších 1100GS, jen si nenaběhnout. Raději bych při nezkušenosti oslovil někoho tady na fóru a vzal ho sebou.
Prachy na stromě nerostou.....
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Medik napsal:
Má pravdu předseda. za ty peníze sežeň 1100GS a roček pojezdi, pokud nemáš velké zkušenosti, doma. S tou tvojí délkou bude asi i spjatá nějaká váha.......a menší jednobuch by mohl být problém a třeba i vyhozené peníze.
Nebál bych se i starších 1100GS, jen si nenaběhnout. Raději bych při nezkušenosti oslovil někoho tady na fóru a vzal ho sebou.
Prachy na stromě nerostou.....
No to je jasný že bych letos nevyjel na takovou "expedici" letos bych to chtěl chytit trochu do ruky a malinko se vyjezdit a příští rok by se uvidělo jestli už uzrál čas na výlet za dobrodružstvím (až takovej kaskadér abych jako první jel rovnou do Albánie nejsem)
No vážím kolem 90 kilo, myslíš že je to na jednoválec moc?
A doporučili by ste mi někoho tady z fóra kdo tomu rozumí a byl by ochoten jet se mnou??
voobluda napsal:
No vážím kolem 90 kilo, myslíš že je to na jednoválec moc?
A doporučili by ste mi někoho tady z fóra kdo tomu rozumí a byl by ochoten jet se mnou??
Vazim skoro stovku a v tomhle rozhodne problem neni, jede to i s bagazi
Já mám 92 kg a je to v pohodě. Do 130 km/h to zrychlí slušně, pak už je to bída a je to takový nejistý oproti 11.. . Se spolujezdcem to už taková sláva není.
Zase + je o cca 60 kg menší váha stroje.
Dakárek je pro jednoho bezva i s kuframa. Pro mě na delší trasy by nebyl, bo moje prcinka je citlivá. Pokud nebudeš jezdit ve dvou, nebál bych se toho a poladil si to na postavu. Jen nepočítej, že se vejdeš do rozpočtu. Na takové to blbnutí i cestování není špatnej Transalp, ale na 650 nesložíš kolena do prolisů, musel by to být zachovalej starší - 600. Oproti Dakaru je to dvouválec, ale tím zase zazdíš výhodu Dakaru a to je jeho váha. Proti TA a nebo dospělé GS je Dakar "lehká holka" a to se cení, hlavně když jsi mimo asfalt.
Ale upřímně, když nemáš kilo, tak máš problém. Za 70-80 koupíš (TA za 40, ale může mít v háji membrány) a stejně nasypeš kolem dvacky, pokud to nechceš provozovat v kategorii formule šrot.
Stará pravda - když máš na opici, musíš mít i na banány.
Peklo je, když máš nedomazlenou motorku v garáži, prázdnou kapsu na benzín, hadry po dědovi a na hlavu kokosák.
To je jen trápení zvířátek.
Ale tím si projde většina a dali jsme to taky Občas není od věci déle počkat a šetřit a nebo si prostě vzít úvěr (pokud máš na splácení). Radost z cestování a kochání se krajinou se velmi snadno překlopí v příšernej vopruz, když se pos....něco s čím jsi nepočítal a nemáš rezervu, kam hrábnout.
Howg
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
merim 185, na obyc GS 650 jsem procestoval rakousko, slovinsko, kousek chorvatska, italii, polsko a pobalti..vzdy v plne polni a ve dvou..nevidel jsem v tom nikdy zadny problem, mam na nem vysoke sedlo z dakara, zvyseni riditek o 30mm a ted nove jsem nahodil i prepakovani, cimz se motka zvedla vzadu o cca 30mm, letos planuju jeste schweiz a pak prodat..pokud bys mel zajem, mozna bych ji pustil i ted sakumprask jak je..a doufal bych, ze do konce leta sezenu nejakou slusnou 1150 nebo 1200..
jinak moje GS bych videl v kompletu prave tak za 75, mozna 70..je to jen o domluve..je ve stavu, ze se na ni nebojim vydat do sveta..spojka pred 15tis, oleje filtry pravidelne 2x za sezonu..chtelo by to ted akorat retezovku v nejblizsich 5tis km..nove pneu, bocni hlinikove kufry, zadni plast celkem cca 120l..vysoky GS tankvak, padaci ram, dakr zobak, cidlo venk teploty, navigace, zasuvka, no proste sednout a jet do sveta..kdyby to chtel treba jen zkusit neni problem..jsem kousek od Ostravy..vice prosim na mail roman@repair-services.cz moc tady nechodim..
kazdopadne hodne stesti pri vyberu
Upravil chrompacket dne 09.06.2016 09:28
Především je třeba říci, že na "normální" i na Dakaru se sedí úplně stejně. V tom jsou ty motorky naprosto identický. Liší se to jen "výškou nad silnicí", tedy jak moc taháš nohy po zemi, když je nemáš na stupačkách. Samozřejmě záleží, jaký tam máš sedlo, řídítka, stupačky a tak nějak celkově, co kdo tam navěšel za nesmysly, ale to není o tom, zda je to Dakar či nikoliv.
Najde se tady předběžně někdo z okolí Hodonína kdo se vyzná v f 650 gs a by byl ochotný se se mi podívat na jeden kousek, abych nekoupil vrak? Sem totiž totální zelenáč
Na odměně se rád dohodnu.
Voobluda: si to ty Romane tady honza od Ladika
Upravil schrek dne 14.06.2016 19:06
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček