Ahoj kluci. Dnes jsem se na GS dopracoval k 99999km. Nechce mi to ale přeskočit na 100 000. Vždycky jakoby už, ale zase se vrátí na 99 999. Neřešil to někdo? Je to 1150 GS 2002.
Čus, tak já využiji názvu tohoto vlákna a přidám jeden svůj problém.
Občas se mi stane, že se začne tachometr přetáčet, ručička začne ukazovat klidně o 100% větší rychlost a různě tam poletuje. Spolu s tím, se ozývá celkem dosti hlasité bzučení, přijde mi, že jde od tachometru.
Pozoroval jsem, co přitom dělá ukazatel ujetých kilometrů, a ten mi přijde, že se otáčí pořád stejnou rychlostí. Mám tedy podezření, že to bude něco uvnitř tachometru.
Po nějaké době se to zase umoudří, většinou, když zpomalím.
Měl jsem rozebraný i šnek, co pohání náhon, nic divného jsem tam nenašel a náhod taky vypadá na první pohled funkční. Bohužel to nejsem schopen nijak nasimulovat, klidně to celý den neudělá.
Nesetkali jste se s tím někdo?
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
úplně stejný problém řeším taky. Začalo mi to dělat po zimě, dříve nikdy nic.
1150gs, 2ooo Baujahr, 122 000km.
Také jsem vše kontroloval a nic nenašel. Pročítal jsem zde diskuze, největší podezdření je lanko. Mě to dělá až nad 160 km/hod.
Chci vyzkoušet s kámošem prohodit lanko, zatím jsme se nepotkali..
Ahoj, u mne taky r.2000 a začalo to taky asi ve 120tis, teď mám 123.
Pokud by to bylo lanko, tak mi přijde logický, aby se tím pádem zrychlilo i počítadlo ujetých kilometrů, a to mi přijde, že se chová normálně.
Nejdříve mi to dělalo jenom při vysokých rychlostech, postupně se spouštěcí rychlost snižovala.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Stejný problém. R.v. 2000 najeto od 135 tis, ale zase se to umoudřilo a teď pohoda. Ale rámus hroznej, bzučení vrčení a ručička poletuje.. Počítadlo v pohodě. Na nic jsem nepřišel..
z logiky věci to musí být uvnitř tachometru, páč kdyby to byl náhon u kola, nebo lanko náhonu, pak by se musela zvýšit rychlost otáčení a to není možné... snížení rychlosti otáčení bych bral - to je možné.. v budíku je pérko, který vrací ručičku zpět na nulu... jestli si dobře pamatuju jak to je v budíkách udělaný tak, že je tam jedna miska co je unášená lankem a druhá miska na ní nasedající a ta pohání ručičku.... jedna miska je magnetická a snaží se unášet tu druhou kovovou... pokud by se tyhle dvě misky někdy začaly přidírat o sebe, pak by se to mohlo projevovat jako to co popisujete a na počítadlo by to vliv nemělo.... ale můžu se plýst... je to už hooodně let co jsem měl tachák rozkuchanej a byl to tachák z nějaký Jawy....
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
ještě jeden nápad... až se to někomu stane zkuste "lehký elektronický poklep" na tachák - prostě do toho praštit jestli se to nesrovná... pokud jo je to tam... a další indicie... jaké vibrace motorky jsou když se to stane... předpokládám, že velký... a proto při ubrání se sníží rychlost i vibrace.... ale zase jen teorie...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
AKHB napsal:
z logiky věci to musí být uvnitř tachometru, páč kdyby to byl náhon u kola, nebo lanko náhonu, pak by se musela zvýšit rychlost otáčení a to není možné... snížení rychlosti otáčení bych bral - to je možné.. v budíku je pérko, který vrací ručičku zpět na nulu... jestli si dobře pamatuju jak to je v budíkách udělaný tak, že je tam jedna miska co je unášená lankem a druhá miska na ní nasedající a ta pohání ručičku.... jedna miska je magnetická a snaží se unášet tu druhou kovovou... pokud by se tyhle dvě misky někdy začaly přidírat o sebe, pak by se to mohlo projevovat jako to co popisujete a na počítadlo by to vliv nemělo.... ale můžu se plýst... je to už hooodně let co jsem měl tachák rozkuchanej a byl to tachák z nějaký Jawy....
Na různých fórech jsem se dozvěděl, že toto způsobuje vstupní hřídelka do tachometru, která je spojená s magnetem. Může tam být suché ložisko nebo jenom vydřená vůle hřídele. Pomůže to promazat. Zkusím to a dám vědět.
U přidírající se osičky náhonu tachoetru by musela ručička kmitat kolem hodnoty aktuální rychlosti.
pokud ukazuje o hodně víc než je aktuální rychlost a nepadá dolů pak si myslím, že to je až v těch dvou miskách (viz. první obrázek modrý a červený popisek).
Pokud dojde k přizastavení (přidření) osičky, náhon se točí konstantně a defakto nashromáždí energii v lanku náhonu. Až hodnota energie překročí určitou mez, dojde k prudkému pootočení osičky a tím k aktuálnímu nárůstu ukazované rychlosti. Následně dojde k dalšímu přidření osičky a tudíž ke zpomalení a tachometr musí ukázat nižší ryclost než je aktuální.
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Ahoj,
mě se stalo to samý, při vyšších rychlostech najednou ručička začala lítat na úplně nesmyslný hodnoty, pomohlo jedině poměrně velký zpomalení.
Zkoušel jsem jinej tachometr jinej náhon a nic, lanko jsem považoval za nesmysl ze stejných důvodů jako Vy, tzn. rychleji nebo pomaleji by se točilo počítadlo. Když jsem lanko vyndal a točil s hranolkem na konci přišlo mi, že to jde trochu ztuha tak jsem do bovdenu nacpal trochu vazelíny a chvíli asi 1000Km to bylo v poho, pak znova. Koupil jsem nový lanko, to šlo daleko líp otáčet na sucho po namontování se mi to nestalo ani jednou. Nevím jak je to možný, ale mě to pomohlo.
Mám 1150 GS rok 2000.
i přidírání lanka by mohlo tohle dělat (kolísání nahoru a dolu) podle mého názoru zase musí být dostatečně velká část lanka volná, aby se mohla nahromadit energie k prudkému pootočení... opět jen teorie....
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Kdysi sem cetl ze ten nahon vydrzi 80tisic, me to opravdu v 85 odeslo.dole v tom ohybu to uhnilo. Ted mam 166 takze asi znovu uhnije...
Kupredu spatki ni krok...
Tak mi ten tacháč taky zdechl. Totálně. Rafika na nule a počítadlo nepřičítá. Rozdělal jsem šnek a bowden, oboje se točí, Takže asi závada bude v budíku tachometru. Koukám na to, je to slisovaný, dá se ten budík nějak šetrně rozdělat?
Upravil Potok dne 23.07.2016 09:12
Našel jsem inzerát http://www.tipmot...50-rt.html ve kterém nabízejí tacho na 1150 RT. Vypadá na první pohled jako ten můj z R 1100 GS. Myslíte, že je stejný, nebo aspoň zaměnitelný s mým ?
Upravil Potok dne 24.07.2016 09:50