Když budeš všetečnej a všímavej tak se cca 3x v roce ukáže inzerát kde se dá koupit na sbazaru nebo na Bazosi Original Koncernackej kompresor za cca 550,-
Sám ho mám a šlape jak divej. přehazuju si prYže doma. A protože nemám druhou sadu ráfků tak si s tím hraju tak jednou dvakrát do měsíce.
U pardála si k tomu dokup tohle pokud jezdite ve skupině a ostatní mají bezdušáky popřípadě nic na opravu pneu nevozí. Taky to uživíš.
Pro doplnění si zajeď do nejbližšího BestDrive a dokup si tam lepidlo na záplaty na duše plus cca tři druhy velikostí záplat. Doma k tomu přihoď kus smirku a nezapomeň si do sady přihodit tak na hrst mýdla na gumy. No a jsi připravenej.
Když budeš všetečnej a všímavej tak se cca 3x v roce ukáže inzerát kde se dá koupit na sbazaru nebo na Bazosi Original Koncernackej kompresor za cca 550,-
Sám ho mám a šlape jak divej. přehazuju si prYže doma. A protože nemám druhou sadu ráfků tak si s tím hraju tak jednou dvakrát do měsíce.
U pardála si k tomu dokup tohle pokud jezdite ve skupině a ostatní mají bezdušáky popřípadě nic na opravu pneu nevozí. Taky to uživíš.
Pro doplnění si zajeď do nejbližšího BestDrive a dokup si tam lepidlo na záplaty na duše plus cca tři druhy velikostí záplat. Doma k tomu přihoď kus smirku a nezapomeň si do sady přihodit tak na hrst mýdla na gumy. No a jsi připravenej.
Tedy pokud sebou vozíš montpáky -)))
Wan-Chuan
KRLESS!!!
Díky moc za rady. Po těch kompresorech budu koukat.
Jde o to, že BMW mám víceméně od jara a nějaké větší cestování teprve plánuji, proto chci být na vše připravený. Teď nemám vlastně nic, takže na opravu duší, které údajně jsou na BMW F 800 GS, koupím opravnou sadu + bombičky , náhradní duše, ten sajrat ve spreji na zalepení a nafouknutí, montpáky které nemám a budu koukat po kompresoru. Snad to takto bude na opravu u cesty stačit. Kdyby měl ještě někdo nějaký dobrý tip na to co by nemělo ve výbavě chybět budu rád.
Sajrajt ve spreji nekupuj, je to v tomhle případě úplně k ničemu a když to potom budeš opravovat, tak tě pak švihne z toho bordelu co to udělá uvnit pneumatiky.
A hlavně zkus aby ti někdo prakticky ukázal jak se to dělá a sám si to vyzkoušej, protože jedna věc je vidět to a jiná to sám dělat. Malý montpáky si kup tři, pokud to myslíš s ježděním vážně. Jde to i se dvěma ale o hodně hůř než se třemi - zejména kdybys někdy někde někomu sundával bezdušovku. A bombiček není nikdy dost. Můžeš je nastrkat do motorky všude možně. Když jich máš dost, tak kompresor nepotřebuješ a zase - kdybys někdy někomu opravoval bezdušovku, tak malým kompresorem jí na ráfek nenahodíš ale bombičkou jo.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Sajrajt ve spreji nekupuj, je to v tomhle případě úplně k ničemu a když to potom budeš opravovat, tak tě pak švihne z toho bordelu co to udělá uvnit pneumatiky.
A hlavně zkus aby ti někdo prakticky ukázal jak se to dělá a sám si to vyzkoušej, protože jedna věc je vidět to a jiná to sám dělat. Malý montpáky si kup tři, pokud to myslíš s ježděním vážně. Jde to i se dvěma ale o hodně hůř než se třemi - zejména kdybys někdy někde někomu sundával bezdušovku. A bombiček není nikdy dost. Můžeš je nastrkat do motorky všude možně. Když jich máš dost, tak kompresor nepotřebuješ a zase - kdybys někdy někomu opravoval bezdušovku, tak malým kompresorem jí na ráfek nenahodíš ale bombičkou jo.
No vzhledem, že jsem si tu motorku koupil tak to myslím s ježděním vážně.
Viděl jsem, že dělají ty spreje, které to nezaserou a při následné odborné opravě se ta chemie jen vymyje.
Jak se vyměňují duše vím, ale asi to bude v jednom pěkná pakárna. Ok, koupím 3 montpáky bombičky a asi i náhradní duše kdyby ta škuba byla větší ne ?
No spousta lidí jezdí hodně a nemají na opravy prakticky nic a nikdy nic nepotřebovali. A pak někdo píchne zadní a když ho opraví tak než se dostane do servisu píchne ještě jednou. Záleží na štěstí.¨
Obvykle to funguje tak, že když je člověk připravený, tak ty věci nebude potřebovat...
Duší nikdy nic nepokazíš, teoreticky vystačíš i s jednou. Hodit se rozhodně může. Bombičky jsou pohodlný a rychlý a nezabírají tolik místa jako kompresor ale na cestách se blbě dokupují. Ideální je mít oboje a různý typy "knotů" na různé typy defektů. Sprej - za asi tak posledních 20 let jsem nikdy neviděl opravený dušový kolo sprejem. Ale tak 20x jsem viděl jak se pak lidi hrabou v bordelu co to nadělalo a snaží se to někde na cestě umýt a opravit klasicky - lepidlo na to nechce chytat, prostě peklo. To samý přípravky nalitý v bezdušovkách. Já to tam měl jednou a kdyby ten člověk, co mi to tenkrát vnutil stál poblíž, tak je mrtvej. Ubil bych ho tou malou montpákou protože jak to bylo mokrý od toho přípravku, tak jsi opravil defekt normálním D-knotem a za kilometr to vyjelo ven. Ta vodička rozpouštěla lepidlo.
Takže k tomu mám trošku averzi ale je možný, že se to změnilo. Naposledy jsem to viděl vloni na podzim na tomhle místě - teplota asi tak +40 a opravovalo to pět lidí (dav vzadu na fotce) a protože nebylo dost vody, tak je bezva když má člověk ruce černý a není se kde umýt...
Já doporučuju vozit duše. Malý defekt se dá asi opravit, ale musí to být malá díra a musíš mít trpělivost - aneb pokud to chceš mít honem rychle zalepený a nepočkáš si, tak je to zbytečná práce.
Viz moje podzimní patálie - píchl jsem, nespravil si sám, zavolal borce, ten mi ji zajel zalepit, za hodinu jsem odjel. Po 30 km jsem sjel z dálnice, a kdybych to neudělal, tak tu dnes nejsem. Duše měla lochnu, kterou záplata nedokázala adekvátně zakrýt, tlak ji odlepil, a jak mě se nepodařilo shodit patku, tlak v duši a rozjezd v křižovatce mi srazil patku jedna dvě. Skončil jsem v protisměru, div jsem nespadnul z mostu. Dotlačit motku na světlo se mi (1,2 km) samotnýmu nepodařilo a málem jsem tam zhebnul, nebýt dobrodince.
Od té doby vozím lepení kdyby náhodou, ale především obě duše.
Vyzkoušej si přehazování pneu, pokud to nemáš v ruce, pěkně se nadřeš. Může se ti stát jako mě, že si utrhneš ventilek a pak je ti náhradní duše k ničemu. Ale hlavně si to vyzkoušíš. Bacha na delší a ostrý nehty Bacha na montpáky, aby sis ji necvaknul.
Když si doma vyzkoušíš výměnu, budeš to mít navíc s přístupem k umyvadlu To tě asi na cestě nepotká. Ručník se taky hodí s sebou vozit
No a moje zkušenost je, že nejtěžší je asi prostrčit ventilek skrz ráfek. Díru najdeš snadno, ale ventilek se tam nějak blbě šprajcne a pak to trvá. Já se s tim trápil naposledy víc než půl hodiny (jen ventilek). No, buď jsem něco dělal blbě, nebo je to vážně naprd práce. Pokud na to existuje nějakej přípravek na vytažení, tak by to bylo fajn, ale problém dle mě je fakt, že se šprajcne a konkrétně u ráfku 3.00x17 je místa pro prsty zoufale málo.
Informace, že bombičky jsou dobrý na nahazování patky bych cenil zlatem. Já mám sice airman kompresor, ale v době kdy jsem měnil, jsem nemohl motorku mít nastartovanou. Tak jsem pneu hustil ruční pumpou. Dělal jsem to několikrát, protože si guma špatně sedla. Nakonec jsem navštívil kamaráda s normálním kompresorem a tlak čtyřech atmosfér ji krásně usadil. Kdoví, myslím že airman to nedá.
Zase ale někteří páni tvrdí že pokud si špatně sedne, dá se s ní pomalu pojezdit a třeba se poddá. Já zkoušel kolo házet z výšky na zem. Nesedla si.
Upravil Nahdar_Vebb dne 28.06.2016 16:40
TomasTT napsal:
No spousta lidí jezdí hodně a nemají na opravy prakticky nic a nikdy nic nepotřebovali. A pak někdo píchne zadní a když ho opraví tak než se dostane do servisu píchne ještě jednou. Záleží na štěstí.¨
Obvykle to funguje tak, že když je člověk připravený, tak ty věci nebude potřebovat...
Duší nikdy nic nepokazíš, teoreticky vystačíš i s jednou. Hodit se rozhodně může. Bombičky jsou pohodlný a rychlý a nezabírají tolik místa jako kompresor ale na cestách se blbě dokupují. Ideální je mít oboje a různý typy "knotů" na různé typy defektů. Sprej - za asi tak posledních 20 let jsem nikdy neviděl opravený dušový kolo sprejem. Ale tak 20x jsem viděl jak se pak lidi hrabou v bordelu co to nadělalo a snaží se to někde na cestě umýt a opravit klasicky - lepidlo na to nechce chytat, prostě peklo. To samý přípravky nalitý v bezdušovkách. Já to tam měl jednou a kdyby ten člověk, co mi to tenkrát vnutil stál poblíž, tak je mrtvej. Ubil bych ho tou malou montpákou protože jak to bylo mokrý od toho přípravku, tak jsi opravil defekt normálním D-knotem a za kilometr to vyjelo ven. Ta vodička rozpouštěla lepidlo.
Takže k tomu mám trošku averzi ale je možný, že se to změnilo. Naposledy jsem to viděl vloni na podzim na tomhle místě - teplota asi tak +40 a opravovalo to pět lidí (dav vzadu na fotce) a protože nebylo dost vody, tak je bezva když má člověk ruce černý a není se kde umýt...
No radši budu mít zainvestováno v nářadí a opravných sadách (duších) který nikdy nepoužiji, než abych pak zůstal stát někde a nevěděl co s tím
Jinak píšeš různé druhy knotů ? Já měl za to, že ty jsou jen pro bezdušáky. Mě stačí jen záplaty ne ?
Ak si chceš kúpiť kompresor tak kúp z toho VW to tu už bolo spomenuté vyššie, fúka sakra rýchlo a nestojí veľa. Je to z VW Touareg a keď nafúka ten balón na ňom tak motorkové koleso si ani nevšimne. Na bazoši ich je niekoľko....
Nahdar_Vebb napsal:
No a moje zkušenost je, že nejtěžší je asi prostrčit ventilek skrz ráfek. Díru najdeš snadno, ale ventilek se tam nějak blbě šprajcne a pak to trvá. Já se s tim trápil naposledy víc než půl hodiny (jen ventilek). No, buď jsem něco dělal blbě, nebo je to vážně naprd práce. Pokud na to existuje nějakej přípravek na vytažení, tak by to bylo fajn, ale problém dle mě je fakt, že se šprajcne a konkrétně u ráfku 3.00x17 je místa pro prsty zoufale málo.
Tak to vyzkoušej trochu jinak: plášť shoď z ráfku celý. Je to už minimum práce navíc. Po opravě defektu duši lehce přifoukni, aby nebyla placatá (ne moc, aby s tím pak šlo na ráfku točit a srovnat ventilek) a dej do pláště. V místě ventilku duši vytáhni (klidně 1/4) a ventilek pohodlně strč do ráfku a zajisti ho nejlépe matkou, co se dává k duši. V nouzi stačí i čepička, ale ta občas proleze dírou v ráfku i s ventilkem zpátky. Duši pak vrať přiblížením pláště k ráfku do pláště a obouvej to takhle společně. Na YT určitě bude nějaké video, kdyby to nebylo jasné.
Jinak ručník, mýdlo, vodu kvalitně nahradí jedny pracovní nebo chirurgické rukavice (u těch už ale bacha na ty nehty, u duše mi to přijde zvrhlost).
A když ten vnitřní průměr patky (ne z boků) mázneš třeba mýdlem (to je to, co jsi ho moje doporučení před chvílí nechal doma ), nebudeš mít ani takové trápení s usazováním patek.
Jo a nakonec. Kvalitní lepení je základ. Posledně jsem koupil nějaký s.ráč a každou záplatu lepil x-krát a nakonec to skončilo vyhozením lepených duší.
Mohu doporučit toto: https://www.rockw...-dusi-27ks
SpeeGo: jasně, v tvém případě nebudeš opravovat plášť. Jasné. Já vozím všechno, protože obvykle jedu s lidma, kteří nemají vůbec nic nebo zjistí že mají vyschlé lepidlo a ve většině případů že to neumí opravit apod. Jinak mám taky motorku obutou na duších i když je normálně bezdušová. Když se poškodí bezdušový plášť tak, že nejde opravit, tak jiná možnost než tam vrazit duši není...
dokturek: No asi na YT pohledám Dobrej nápad, pokud to chápu dobře. Pravda je že teoretickou průpravu jsem si udělal dobrou a na místě zjistil, že ne vše funguje jak bylo proklamováno. Každopádně díky za tip.
Já jen přidávám poznámku, že chirurgický rukavice jsou fajn, ale já si při instalaci ventilku dodrápal ruce tak, že by to asi ty rukavice nevydržely. No a ručník je na utření opocenýho čela
Upravil Nahdar_Vebb dne 30.06.2016 07:34
Za poslední dva roky jsem použil ten svuj lepící set 3x
2x Moto které jsem náhodně potkal a při zastávce co se děje proč stojí telefonuje a mává prackama... Že prej prázdná guma. V obou případech bezdušovka = knot a kompresorem dofoukat. Bombičky si šetřím na nahození na patku. A když nejsou tak čističem -)))
1x ciklista neměl vůbec nic. Tak mne stáhnul o jednu záplatu -)
Na chemický srágory v kolech jsem také alergickej... To je humáč nad humáče. A zalepí to tak ledva malou dirku. HNUs a jen a JEN špatné zkušenosti.
Jinak k ještě k montpákám. Miluji tyhle montpákové klíče -) A jak říká tomáš. Tři sou akorát-)