Ahoj vespolek,
nemáte náhodou někdo doma originál vačkové hřídele
z R 1150 GS(A) (příp. 1150 R)? Proč je sháním....to je dlouhá historie. Zřejmě u mě došlo k záměně. Potřeboval bych je oměřit, případně koupit. V Carservisu už jsem se ptal, nic takovýho se jim tam neválí. tak to zkouším tady. I za tip budu vděčný.
Tož tak (když už chcete mít kašpárka): začal jsem letos "tunit" motor. Po namontování Woesner pístů jsem se namlsal a od kámoše koupil vačky - údajně Boxer-Boost od Wunderlicha.(měl je z druhé ruky, ale s účtem z Carservisu.) Ty jsem si nejdřív poměřil se standardními vačkami, jenže k dispozici byly je z 1100 GS ( teď už vím, že jsou jiné než 1150GS) - no a ty BB měly jiné základové kružnice a vyšší zdvihy. Když jsem je namontoval na svou bábu, tak hurá na zkušební úsek. Po celém odpoledni zkoušek s různými palivovými mapami jsem se nedostal ani o chlup dál než s těmi původními. Motorka jela přesně stejně. Nu což - vačky půjdou zase ven. No - a když jsem měl tu první zase vyměněnou a chystám se na tu druhou tak koukám a měřím - a já na nich nenašel rozdíl. Teď mám dvě možnosti: buď mýho kámoše někdo "ojebal" a prodal mu sériovky (což se mi nezdá), nebo předchozí majitel mojí motky už ji osadil BB vačkami. Potíž je, že nemám v dosahu sériovou vačku z 1150 GS, abych je mohl porovnat a měl jistotu. Upozorňuju, že něco jako číslo dílu se na těhle vačkách nevyskytuje.
To je zatím ve stručnosti celá historie.
Jo to je dobá story... změřím a dám vědět.. pokud máš dvoje Boosty tak jedny chci...
Prča bude, až moje míry budou stejný s těma Tvejma... pak máme buď oba Boosty a nebo normální vačky... ale nevěš hlavu... vačky taky odcházej a je dobrý mít je v zásobě...
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Tak jestli jsem dobře měřil, tak celková výška vačky (kružnice + zdvih) je 1,620in - 41,12mm a základní kružnice 1,312in - 33,18mm
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Jo myslím, že to je výfuková (ta co je na fotce) a teď ta druhá 1,632in - 41,47mm a 1,305 in - 33,15mm snad měřeno jak nejlíp jsem mohl... jinak úhel vrcholů se bez vyndání nezměří... jen přibližné vzdálenosti
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Tady je srovnání vaček pro jednotlivé modely...
AKHB přiložený následující soubor: bmw_r-1100-1150_vacky.pdfBMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Ahoj, shodou okolností jsem se s vačkami, které prodával Wundelich pod názvem Boxer Boost setkal. Jejich výrobce je Edelweiss Motorsport, a za vývojem stojí Dirk Schäffer. Označení profilu je: EM4V1. Také je prodával Bludau (BBPower) pod označením BB-UNI. Poznáš je od jakýchkoli jiných poměrně snadno, protože sací vačka i výfuková má stejný zdvih, což je ojedinělé. Kdybys to potřeboval, tak i najdu kolik je přesný zdvih.
Jinak jestli porovnáváš vačky pouze jízdou, tak si uvědom, že nic není lepší do zhruba 4000 otáček, než originál vačky z R1100GS, následované vačkami R1150GS (to není můj názor, ale fakta z výsledků měření). Krouťák získáš u jakýchkoli vaček vysokokompresními písty, a ty už máš. Jinak zmíněné EM4V1 mají přínos pouze s vysokokompresními písty, bez nich nemají spodek a motorka je do 4000 mrtvá. Stejná věc platí o výfuku, vačky mají velký střih a jsou extrémně citlivé na výfukovou soustavu. Bez dobrého laďáku nemá jejich použití žádný význam, s origo výfukem motorka pojede hůř, než v originálním stavu.
Jestli tě problematika zajímá, napiš přesně stav tvého motoru, co je a co není originál a také jaké jsi použil mapy, a od koho. Mel
Upravil Melizoy dne 15.07.2016 15:55
Wer später bremst, fährt länger schnell.