Ahoj, bude to asi hloupý dotaz, ale cestou do Rumunska jsme ve Vídni chytli kolonu a teplota motoru šla nahoru. Nedostalo se to až do červeného, ale večer u ohně jsme o tom vášnivě debatovali. Pokud by teplota do červeného vylezla, co bych měl vlastně správně udělat? Kolega tvrdil, že je to na to stavěné, že to musí vydržet, druhý zase že motor vypnout a čekat. Můžete mi někdo poradit, co je v takové situaci nejlepší, nebo jak tomu co možná nejlépe předejít? Díky za každý postřeh. Sláva
to je správná otázka, pokud to jde jet pořád a pokud nejde je lepší to odstavit na pumpě dat kafe cigáro a pak pokračovat. jinak to samozřejmě vydrží ale ty zvuky když je to zahřáte vydrží malokdo.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
to je správná otázka, pokud to jde jet pořád a pokud nejde je lepší to odstavit na pumpě dat kafe cigáro a pak pokračovat. jinak to samozřejmě vydrží ale ty zvuky když je to zahřáte vydrží malokdo.
Když je možnost to odstavit, raději to udělám, ale rád si přečtu, že v krajní situaci to ten motor vydrží. Když by svítila první červená čárka, byl bych hodně nervozní, ale kdyby 2, i tak bych asi umíral strachy že mazlíkovi ublížím.
mě se to stalo 2x možná vícekrát,kolony,zácpy,teplota na doraz,jednou mi dokonce vyskákaly plastové zátky z předního ramene,jak to bylo rozpálené,minulý rok v budapešti se mi od vysoké teploty udělali puchýře na hlavě válce,rozjezdy z křižovatek=černý dým za mnou,kamarád na 12 gsa to samé,nikdy jsem nic neostavoval,snažit se,pokud to jde,rozjet se a jet volně až začne teplota padat dolů,mě to vždy tak nějak vyšlo,já používám v motoru hustší olej liqui moly,motor neřachtá,ole i při tak vysokých teplotách maže,na pár takových km ho dost zmizne
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
opravoval jsem dva prehrate motory- R1200CL a R1200GS,oba majitele je pred jizdou chteli trochu zahrat a zapomneli na ne.U obou prvni horkem zbelalo a zmatnelo kontrolni okenko oleje,u CL se dokonce rozteklo a olej vytekl ven,ale ne vsechen,motor porad jel a nezadrel se.Oba motory se pak zastavili protoze se horkem rozlamaly vsechny vodici listy rozvodovych retezu ktere jsou taky plastove,motor pak mel na volnobeh tak nerovnomerny chod,ze se neuvlekl a chcipl.Takze jakmile zbela kontrolni okenko oleje,tak je to za 5min 12..
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
já jsem zkoušel minulý rok v těch největších vedrech jezdit pomalu v terénu, hodně kopce, pořád na jedničku a teplota vylezla 2 dílky nad normál, víc nic. Používám Valvoline VR1 Racing 20W-50.
___________________________________________
BMW R1100GS, KTM EXC-F 450, Mercedes E
Dle meho je nejlepsi v takovych chvilich zvolna pokracovat v ceste, tj s jen troskou plynu svistet treba 40-50 km/h.
Motor se chladi naporem vzduchu mnohem lepe, navic stale cirkuluje olej a chladi se v chladicich.
Pokud moznost volne jizdy neni, tak radsi odstavit, nez treba poskakovat a vrcet s motorem na volnobeh v rychlosti chuze, kdy se skoro nechladi.
______________
R1150R 2004
ficus napsal:
Dle meho je nejlepsi v takovych chvilich zvolna pokracovat v ceste, tj s jen troskou plynu svistet treba 40-50 km/h.
Motor se chladi naporem vzduchu mnohem lepe, navic stale cirkuluje olej a chladi se v chladicich.
Pokud moznost volne jizdy neni, tak radsi odstavit, nez treba poskakovat a vrcet s motorem na volnobeh v rychlosti chuze, kdy se skoro nechladi.
Přesně tak, pokud to jde jet dál - motor se chladí náporem vzduchu, zastavit je taky možnost pokud samozřejmě nejde jet dál, ale počítat, že teplota motoru po zastavení stejně určitou dobu ještě stoupá, ale to už asi nemá na nic extra vliv....
Tom
Ahoj. Taky se chci poradit ohledně přehřátí motoru. Mám 1150 gs.
Pominu to, že můžu zastavit a nechat schladit, to je jasný. Stalo se mi, že mi přehřátý motor zhasl a to ne jednou. Spíše se chci optat zda li by nemohlo být špatné čidlo (předpokládám, že tam je čidlo, které sepne) dá impuls jednotce k vypnutí motoru, tedy čerpadla. Zdá se mi, že by mohla být chyba v tomto, neboť když jsem jel s druhou 1150 gs, mne chcípne jemu nee. Poradí někdo fundovaně?
Děkuji.