Zdar rideři,
možná se tu už někde řešilo. Máte někdo zkušenost jak opravit na cestě (mimo civilizaci) píchlé kolo na GS?
S bezduší zatím nemám zkušenost. V nářadí vozím sadu s trnem a špuntem na opravu pneu (jako na auto). Mám k tomu malé vzd. bombičky + ventil.
Napadlo mě ale, že když při defektu seskočí pneu z ráfku, tak malá bombička nebude stačit (zejm. u zadního kola) na natlačení pneu zpátky na ráfek a kolo nedohustím? Pumpičkou už tuplem ne.
Hodlám udělat v garáži test, ale zatím jsem teda na rozpacích. Napadlo mě, vyřešit to v nouzi vsazením duše. Možná bych lehce poškodil patku ráfku montpákami, ale duši bych nafoukal a dojel.
Pokud jedes skutecne mimo civilizace, tak vzdy rozhodne duse sebou - pokud tu gumu rozriznes, nebo ram blbe rozstrelis, tak jses bez duse namydlenej. Duse je nespolehlivejsi zachrana.
Co se tyce nahazovani bezdusovek na ram (bez duse), tak moznosti jsou myslim
1. velke bombicky (ty jsem ja nikdy nepouzil) - a riskujes samozrejme ze nezaberou (asi bych u nich pouzil postup popsan v bodu 3)
2. ten zapaleny benzin (ale to mi prijde trochu riskantni pokud jses fakt mimo a prehnal bys to s tim benzinem
3. Nahozeni pomoci prirucneho kompresoru (myslim takoveho toho maleho co se vozi na motorce, ne velkeho v dilne). Toto jsem pouzival v Africe kdyz jsem jeste jezdil bezduse ja, protoze to nehrozi rozstrelenim gumy. Je v tom ovsem trik. Clovek musi stanhout tu gumu na ram jak jen to jde poprohama utazenymi podle obvodu gumy zvenku. Pro poradny stazeni je nutne tech popruhu vice (jendou jsem mel na zadni 4). Taky bych doporucil namazat ram (sampon nebo tak neco) aby klouzal. A pak uz jen pustit kompresor a doufat. Narovinu - je to metoda pokusu a omylu a je to vetsinou nutne zkusit vickrat (vetsinou pridanim dalsiho popruhu aby ta guma byla na rafku narazena jeste vic - popripade zmenou pozice popruhu po obvodu), ale nakonec jsem vzdy tu gumu na rafek dostal. Delal jsem to minimalne 10 krat a nakonec to pokazde dopadlo dobre (ale obcas to bylo docela par opekovanych pokusu).
Obecne plati ze nejbezpecnejsi (pokud teda neodejde kompresor) je postup 3. 1 a 2 muse vyjit ale taky nemusi. Nicmene jeste bezpecnejsi (pro pripad ze odejde kompresor, nebo je guma moc rozrizla) je mit taky ty duse a malou rucni pumpu (tak je k nicemu pro postup 3, nicmene s dusi pro dostatecne trpelivosti te dostane z problemu).
Upravil Xpat dne 19.07.2016 22:44
@Xpat:
Ahoj, Díky za tip 3. I to by mohlo zabrat. Popruhy vozím vždy sebou. Bohužel malý kompresor už ne.
Duše je jasná volba. Vozil jsem je vždycky na 1-buchu, vozit budu i dál. Přezouvat umím. Bohužel né teda tak, abych 100% neomačkal ráfek. Budu muset být max opatrný.
Zapálení benzínu si asi umím představit. Chce to přiměřený množství a nějak rozumně to zapálit, abych se u toho nepopálil sám nebo nenadělal škody na kole, pneu.
@MarekBMW: Líbí se mi ten nápad s použtím 1 válce jako kompresoru. To musím vyzkoušet. Raději bych odpojil vstřikovač, ať tam nehustím směs s benzínem (mohl by naleptat pneu). Jinak ale super adventure trik