Zdarec, zjistil jsem, že mi uniká chladící kapalina. Hledal jsem odkud, až při nasratovaném motoro se začala objevovat kapka po kapce u příruby u odvzdušňováku. Přírubu jsem odšrouboval a nebylo tam žádné těsnění. Koukal jsem se na ND v manuálu a žádné těsnění jsem tam nenašel. Moje otázka je, zda tam nějaké těsnění má byt. Pokud ne, tak čím dotěsnit? Bude stačit třeba tmel (silikon) na motory? Díky za odpovědi. Jarek
jarrii přiložený následující obrázek:
já si už přesně nepamatuju, jak to vypadalo, když jsem měnil kapalinu, ale myslím, že v tém plastové přírubě je O-kroužek...
viz číslo 7: http://www.realoe...Id=17_0199
obrázek je ilustrativní, ale když se podíváš fyzicky na tu úhlovou přípojku, tak tam musí být drážka pro o-kroužek...
i na té přírubě co je na motoru je z foto vidět, že tam těsní nějaký kroužek...
zkontroluj a očisti obě těsnící plochy (na tom plastovým i na motoru) vyměň kroužek a bude to OK.
Tak těsnící O kroužek na plastové přírubě byl. Kroužek byl tak zatvrdlý a zamáčknutý do drážky, že vypadal jako by byl součástí příruby. Podařilo se mi jej vyšťourat šroubovákem a provizorně nahradit dvěma jinými O kroužky (dva byly stejně vysoké jako jeden originální). Provizorně opraveno, projeto a bez uniku kapaliny. Objednán originál O kroužek. Až dojde tak to provizorní těsnění vyměním. No aspoň jsem si nacvičil rozborku a sborku
Upravil jarrii dne 24.07.2016 18:25
Hosi,potrebujem radu.uz druhy krat mi vyfukalo kapalinu cez stupl vicka expanzky.bylo dolete,odvzdusnene,kontrolka teploty sa nerozla,vetrak zepnul az pozdejc a zase vypnul...ale svina furt chrli jak velryba.mohlo by to byt vadnym vickem na chladici? Dostal sem taku radu..
A nebo fouknuty tesneni pod hlavou. Podivej se do oleje, jestli neni sedivej a naopak, jestli v chladivu neplavou olejovy vlakna.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Olej je cisty.vicko ok bez znamky emulze.v chladici je cista modra....pointa je v tem,ze ked jezdim normal-nic.dojel sem do pisku,zatez-vyfrkalo asi pul deci a prestalo.pojezdil..dojel do kolony,mala rychlost-zase vyfrkalo asi pul deci.a zase kdyz sem dojel dom,odstavim na bocni stojan,zhasnu-zase frka asi minutu expanzkou asi pul deci.a to motor nejel,takze by tlacit cez tesneni nemelo co..jen to bylo natlakovane...hadice tvrde.
Upravil lui175 dne 24.03.2017 12:11
Jestli to takhle tlakuje do vody a vicko je funkcni - nezalepeny, tak se obavam, ze je opravdu problem v tesneni pod hlavou.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Ventilator jede,zepne,vypne podla potreby.kontrolka sa nerozne,ale je funkcna.este musim skontrolovat to vicko.melo by met odfuk.diru..jestli neni zalepena...kedze to netlaci ven furt.a vymenim aj termostat.
Upravil lui175 dne 24.03.2017 14:27
No termostat na sracku.spodek plastu po celem systemu ale zaujimave chyba kovovy stredovy vrch..je prazdny.tak proplachnem a pujdem po dalsim..
lui175 přiložený následující obrázek:
Vymeneny termostat,dolete,odvzdusnene..kdyz jede-chladi.zastavim,motor vrci-vyhadze kapalinu.az tak,ze po cca 80 km zacala svitit kontrolka teploty.tesneni pod hlavu v p..i no.a sem doma.motor ven..
Než se pustíš do rozborky motoru nech udělat tlakovou zkoušku chlazení ať máš jistotu, ono to víčko může vypadat ok, ale nemusí být a ušetříš si dost kaček a starostí
IMHO pri teplotach co jsou ted by se system uchladil i bez vicka, pokud nebude zavzdusnenej bublinama z motoru. Staci kdyz bude voda cirkulovat - tedy kdyz bude otevrenej termostat a bude se tocit vrtule cerpadla. To jsi doufam kontroloval potom, co jsi nasel to torzo termostatu? Aby ti zbytky neolamaly lopatky na vrtulce...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Uz sem mel otevrite vsecko.kusy plastu vyplachnute,propela pumpy ok a toci,termostat vymeneny,expanzka vypucovana,sustava prechodna a vyhadzalo zas.
ale! Zistil sem ,ze vicko neni original.je tam z cislem 17.11-1 464 983 a je na 1,50 kg asi protitlak. Proto vytlaci do expanzky ale nebere spatky.
Original vicko na geeso 650 ma byt 17117675523. Jestlj bez diakritiky nevim.ale stare nema cajch BMW.
Tam cujem zlocin...
Rozhadzane,zmontovane,odvzdusnene,vetrak zepne aj zastavi,moto v otackach a nevyroni ani slzu.vymenene vicko chladica.**** ..toto sem este nezazil.moc dekuju Schrekovi.
Upravil lui175 dne 28.03.2017 20:12