If this doesn’t make you feel like putting some motocross boots on and heading off into the great unknown, then you’re missing a key strand of your biking DNA.
While Yamaha are fast to point out that this is just a concept bike, there’s absolutely no doubt that the firm will put this XT660 Ténéré replacement into production, continuing a 33-year line of Dakar-inspired middleweight desert assault bikes.
Highlights
•CP2 700cc parallel-twin engine
•Full-on WR450F Dakar styling •Expected to arrive in 2018
The game moves on dramatically though with this concept. Packing the MT-07’s CP2 engine into an all-new chassis, the T7 should dig into the soft stuff with superb tractability from the parallel-twin 700.
Equipped with an aluminium fuel tank, quad-projector LED headlight, a carbon fairing and skid plate, and a custom made Akrapovic exhaust – as well as high specification KYB front suspension, 21in front and 18in rear – the T7 concept is a serious statement of intent.
It’s a WR450F Dakar for the masses, and while much of the bling Dakar-aping spec sheet might be sacrificed for production, the overall effect will remain – and we love it.
Tak kdo už se byl projet? My áno a musím říct, fakt to není špatná motorka.
Motorka je vyšší než AT, ale zase o poznání lehčí. Pocitově tak 170-180 kg. Řidítka jsou užší než na AT, ale nijak to nevadilo. Ergonomie posezu dobrá, sedlo tvrdší. Ve stupačkách krásně uzoučká, nikde nic netlačilo. Plexi odvádí dobrou práci, žádné turbulence . Motor byla velká zábava. Protože ta motorka je fakt lehčí , krásně táhne za plynem. I podtočená se dokáže sebrat na vyšším kvaltu. Bez vibrací. Jel jsem teda jen 110kmh ale jako fakt dobrý. Řazení není co vytknout, šlo jako po másle. Dvojka rychlost mi přišla více do síly než na AT. Když jsem podřadil že 3 na dva tak brzda motorem byla dost znát. Do zatáček šla taky hezky, podvozek krásně žehlil nerovnosti. Možná o trochu líp než AT. Ale je to mašina pro jednoho. Ten zbytek sedla vzadu nic moc. Jo a přístrojová deska je na silentblocích a na nerovnostech se klepe. V zrcátkách je vidět prd. Jsou jaksi do špičky. Stupačky široké akorát. Motorka je fakt úzká jako kroska. Výhoda je i dostupný airbox. Není potřeba rozdělávat půl motorky. Stejně tak expanzka na chladič. Trochu oldschool je víčko nádrže, které se celé oddělá při tankování. Někam ho pak musíš položit. Spotřeba během 260 km nájezdu a 6 ti jezdců byla 4.4 ltr/100 . Dobrý pocit z ní mám. Kdybych neměl AT, je to jasná volba.
YouTube Video
A motoride.sk video hýr: YouTube Video
Upravil swat dne 13.06.2019 09:27
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
swat> super, už se těším na testovací jízdu.
BTW, nechce někdo koupit plně vybavenýho Dakara a R850GS? Obě mají naprosto všechno, co cestovatel na východ potřebuje...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Příští víkend kdyby měl někdo zájem, je testování v Rakousku.
https://www.yamaha-motor.eu/at/de/events/tenere-tour-austria/
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis