Nazdar chlapi. Dneska jsem měnil chladici kapalinu na Twinu. Řeknu vám - Mazec. Furt jsem nalejval. Odvzdušňoval. Klasika. Vše tam je. Nicméně pri celem vymenovani se mi strhl šroub. Takže jsem musel dat jinej. Ale! Měnil jsem tesneni protože mi furt kolem chladice u olejoveho filtru prosakovalo. Dal jsem nové co jsem koupil. Mam dotazeno ale je tam taková mala vůle. Nevim jestli je to normální. Voda uz nejde kolem. Nicprosakuje. Je toto problem? Nechal jsem motorku stat az do spuštěni větráku. A nic nezaclo okolo sát. Tedy chci se zeptat. Vadí ze je tam vůle. Mezi motorem a tou hlinikovou tyci? Nebo to mate taky? Díky. Nechci aby se mi na jaře něco stalo na cestě.
ltichava přiložený následující obrázek:
Tech par desetin vule nicemu nevadi,to uz odpruzuje o-krouzek,o-krouzky jsi dal original?Jestli to netece poznas nejspis az za to nekde poradne vezmes :-)Mel jsi zrovna sundat heat exchanger a zkontrolovat dosedaci plochu,to je casta bolest.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Nedal. Vzal jsem je pouze ze železářství ? . Ano odlačuje to kroužek. V nějakým tématu jsem četl ze by měli bejt odolný proti vysokým teplotam. Ale to asi ten kroužek nebude..
V zelezarstvi bude klasicky NBR a mozna i ne uplne stejny rozmer,ma tam byt 2.5x12 a mel by byt z vitonu(FPM),NBR zvladne tak 80-90stupnu a to bych neriskoval.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
Aha. No rozměr urcite nesouhlasí. Ale s tou teplotou, pokud si dobre pamatuju tak nbr by měli vydržet 110 - 120 stupňů. Ale dohadovat se o tom nechci. Vuli bys teda neresil?
Ty šrouby vyměň za nerez (třeba A2 s imbusovou válcovou hlavou), jinak ty pozinkované budeš za rok nebo dva odvrtávat. Nejen na trubkách, ale i na chladiči. Pod chladič zatéká (z nějakého důvodu to má zespod totálně ****ní tvar) a jak ti zarezne šroub v závitu tak je konec. I ty originální torxy urveš jak kdyby byly z bláta. Jinak O kroužky můžeš dát obyčejné pryžové, teplotu vydrží úplně v pohodě a při ceně 2 kč za kus je prostě vyměň vždycky s chladicí kapalinou.
Pokud si měl sundaný chladič, mrkni jestli nemá zespod vyžrané díry. Pokud ano, vyčisti je kartáčem a přestříkni nějakým lakem.
Jinak jestli někdo sháníte kroužky, u nás je prodejna kde dodají libovolný rozměr a libovolný materiál, takže stačí říct, zařídím.
Upravil janrypal dne 09.11.2016 11:19
janrypal napsal:
Ty šrouby vyměň za nerez (třeba A2 s imbusovou válcovou hlavou), jinak ty pozinkované budeš za rok nebo dva odvrtávat.
kdyz uz nerez tak A4 - to ze je odolnejsi vuci korozi neresim, dulezite je, ze A2 je prilis mekky a muzes ho jednoduse urvat.... a pak budes odvrtavat taky...
Upravil travexr dne 22.11.2016 13:15
janrypal napsal:
Ty šrouby vyměň za nerez (třeba A2 s imbusovou válcovou hlavou), jinak ty pozinkované budeš za rok nebo dva odvrtávat.
kdyz uz nerez tak A4 - to ze je odolnejsi vuci korozi neresim, dulezite je, ze A2 je prilis mekky a muzes ho jednoduse urvat.... a pak budes odvrtavat taky...
A2 a A4 je třída odolnosti vůči korozi. Jestli je šroub měkký nebo tvrdý určuje pevnostní třída 50, 70 a 80. A2 je standardně v pevnostní třídě 70 a při dotažení na správný moment je utržení nepravděpodobné. Předpokládám, že nikdo nejezdí v zimě v soli nebo v bazénu s chlorovanou vodou, takže A2/70 bohatě stačí. Fajnšmekři můžou samozřejmě pořídit A4/80, to už je na každém, ať si sám posoudí poměr cena/výkon a v tomto případě hlavně teda i skladovou dostupnost ve většině obchodů.
Upravil janrypal dne 23.11.2016 16:28