chcem poprosit majitelov ktori maju resp. tych ktori maju skusenosti s dratenymi kolami na GS LC o nazory/skusenosti:
Ake su nevyhody mat tieto kola namiesto normalnych loukoti?
Napadaju ma:
- Vyssie potencialne vibracie, citlivost na vycentrovanie?
- Nutnost servisu - centrovania?
- Vyrazne horsia udrzba - cistenie?
Vyhoda je zjavna -pouzitie v terene. Ale ja teren neplanujem, max nejaka sotolina a to verim dam aj na loukotich.
potrebujem sa rozhodnut aku moto kupit ci s normalnymi alebo dratenymi kolami
Pokud jdeš do nové, příplatek za dráty je minimální. Lépe později prodáš celou motorku.
Vibrace - nesmysl
nutnost centrování - nemyslím si, kola nebudeš centrovat, pokud nevymeteš otevřený kanál.
údržba - asi ano, pokud jsi leštič, ale nic hrozného.
ano, i do offu můžeš s loukotěma.
A dráty vypadají mnohem lépe.
Doplňky a díly na BMW GS:https://mojegs.cz Online ceník BMW dílů:https://mojegs.cz...h-dilu-bmw
žádný problém s nima není a ani s liťákama nebude. je to čistě na tvých osobních preferencích. obyč GS liťáky celkem sluší, k advíkovi by se určitě nehodily...
pod trvalým dohledem
Při běžném ježdění nemáš šanci poznat rozdíl. Loukotě jsou trochu jednodušší na údržbu, ale dráťáky jsou zase více in... Myslím že nemá smysl řešit praktické důvody. Rozhodni se podle toho co se Ti víc líbí.
Upravil Taborak dne 09.12.2016 05:42
Asi nejvíce záleží na tom, na jaký ježdění se chceš orientovat, Někdo nesjede z asfaltu, někdo by zase nepřežil, kdyby ho vyfotili nedej božel na Grossglockneru, neboť on je ten opravdovej cestovatel a **** nee pozér.
Jde o to, že volba většiny komponentů, je otázka momentálního individuelního nastavení na konkrétní trasu, počasí atd. Jde vždy o kompromis. Když se podíváš na auta na rally, každá erzeta má určitý charakter a proto kola, ráfek, profil pneu, vzorek, velikost brzdovejch kotoučů atd, vše je o kompromisu a pokaždý je to jinak. Ty se ale musíš rozhodnout jednou a pro všechny situace dopředu, větší kompromis už to nemůže být.
Já jsem fanda elektronického podvozku a využívám jeho možnosti a upravuju jeho charakter běžně během jízdy. Jezdím zejména po asfaltu a myslím celkem svižně. Volil jsem litá kola, zejmána pro jejich podstatně nižší váhu, která jednoznačně a prokazatelně při mém stylu jízdy pomáhá podvozku v jeho práci. Když si jdeš koupit auto, v ceníku nemáš napsáno elektrony, ale kola z lehkých slitin, to není náhoda.
Dráty jsou každopádně odolnější do hrubšího terénu, kde ta váha zase není tak důležitá.
Hodně se mi líbí nápad u nového základního GS 2017, kde základní model přizpůsobili dvěma různým tipům uživatelů, dobrej počin.
Upravil Pamilton dne 09.12.2016 15:32
BMMW R1200GS LC 2014
Souhlasím s Marou. Celek je hodně do futura a víc k té motorce dle mého sedí litý kola. Ale díky černým ráfků ty dráty vypadají taky v pohodě.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
hihi, když to přišlo na krám a viděl jsem ho v šedivé, říkal jsem rovnou, že si ho ani na drátech neumím představit, vypadalo prostě hi-tech a dráty vypadaly zastarale, a kdyby ho nabízeli letos ještě v šedivé, asi bych si je tam nechal a vzal běžný GS, letošní barvy už mu tak nesluší řekl bych
Upravil Miguel dne 09.12.2016 20:18
pod trvalým dohledem
Diky za nazory, musel som sa rozhodnut a vzal som verziu s keyless a dratami. Jedina druha moznost klasicke zapalovanie a klasicke kola bola este o 2tis drahsia.