Zdravím potřeboval bych poradit ohledně výběru bočních kufrů na R1150GS.
Jako boční kufry jsem měl original BMW plastové ty jsem prodal,protože přítelkyni hodně omezovaly (měla otlaky od kufrů zezadu na lýtku).
Začal jsem vybírat nové.Horní mám Givi TRK 46. Cena není tak strašná za boční včetně nosičů,ale mám strach že je zakoupím a budou opět omezovat spolujezdce.Uvítám jakoukoliv radu.
Jezdím hlavně asfalt,tudíž si myslím že plastové bohatě stačí.
Další výrobce který mě zaujal je Big Husky zde vidím výhodu v systému uchycení na puky.
Při montáži je mohu lehce posunout dle potřeb spolujezdce,samozřejmě kufr s výřezem lze posunout pouze částečně.
Jak velký je rozdíl v šířce kufrů s výřezem a bez a co je lepší?
Je třeba u obou variant upravit uchycení blinkrů.
Husky jsem vybral EVO 4 střední cca 42 L.
Je velký rozdíl ve váze plast vs. hliník?
Určitě je lepší s výkrojem, co se šířky týče, ale zase ne každému vyhovuje ten vykrojený tvar kufru. Omrkni si to nejlépe naživo, nebo si vyrob šablonu z kartonu a přilož k motorce a uvidíš
Blinkry je potřeba zkrátit jen u nosiče s výkrojem, pokud budeš brát od BH i nosič, dostaneš k němu i adaptér na zkrácení blinkru. Připiš to do objednávky a Roman ti ho přibalí.
Poridil jsem tyto: jsou vetsinou porad skladem, zpracovani a sila plechu super. Uz jsem to na jeden pred garazi i polozil a v pohode. Drzaky jsem si vyrabel a uchyceni kufru mam na objimky, vyrobene z plechu..ano je to sundani asi 3min zalezitost, ale ja je nikdy v prubehu dovolene nesundavsm, mam v nich tasky a ty si bereme na pokoj.
Ahoj, taky jsem to před časem řešil. Kupované se mi zdály drahé, tak jsem hledal vlastní řešení a vyráběl jsem je sám. Jak vypadají viz. obrázek. Při konečném účtování všech nákladů bych ale, vzhledem k "prototypové výrobě" na obyčejné ohýbačce, bez přístupu na ohraňovací lis, atd. nevyšel moc levněji než levnější kupované...
Plech tvrzený ALU tl. 2 mm, většina spojů nýtované a lepené, pouze rohy víka externě svařované. Všechna rohy výztuhy z nerezového plechu, dole gumové nožky. Na straně výfuku je kufr užší 38 l, na druhé straně širší 42 l, pro zachování symetrické šířky celé sestavy. Použity zatím dvakrát, nejdále MN a Albánie. Po prvním výletu doplněny nahoře ještě poutací oka.
jivacek přiložený následující obrázek: