Protoze jsem se rozhodl, ze vystupni hridel prevodu vymenim a motor pujde vejpul. Rad bych se zeptal na par veci. Moto ma natoceno nejakych 52k, takze uz neco zazil. Kdyz uz to bude rozdelano, co zkontrolovat a pripadne preventivne vymenit? Rozborka nestoji zrovna maly peniz a nerad bych za dalsich treba 10k motor vyndaval, protoze se na nem kazi pri 62k nejaka soucastka. Prosim tedy o rady a typy zkusenejsich.
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
Moje zkušenosti po 130tkm. Dvakrát sem měnil spojku a dvakrát vodní pumpu ,jednou napínák rozvodovýho řetězu. To je celý.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
Spojku urcite zkontroluji, respektive necham zkontrolovat. Pri urcite rychosti a v urcitych otackam se mi obcas za jizdy sepne. Ale opravdu vyjimecne.
Mara: na vodni pumpu mam spadeno trochu. V lete se mi parkrat rozsvitila kontrolka. Teklo mi tesneni. Vymenil jej, nalil nemrznoucku, odvzdusnil a stejne se prehrala.
Já měnil kolem 60 tis rozvoďák a napínák, rozdíl byl znát hodně, rozvoďák delší cca o 4mm, motorka pak po stártu trošku zaklepala a po pár vteřinách byla krásné tichá. Nechal bych pro klid duše změřit pístní kroužky, válec a píst. Uvidíš jak budou vypadat kanály za ventily, popřípadě ventily zabrousit do sedel, a nová gufera. Podívej se na volnoběžku. Když to budeš mít rozloženy, můžeš udělat ložiska. Podívej se do manuálu, jsou tam všechny hodnoty tak bych zkontroloval a změřil co nejvíc věci ať mám klid. Rozvody, volnoběžka jsou neduhy jednoválců tam bych se zaměřil asi nejvíc.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
D-A-G-R napsal:
Já měnil kolem 60 tis rozvoďák a napínák, rozdíl byl znát hodně, rozvoďák delší cca o 4mm, motorka pak po stártu trošku zaklepala a po pár vteřinách byla krásné tichá. Nechal bych pro klid duše změřit pístní kroužky, válec a píst. Uvidíš jak budou vypadat kanály za ventily, popřípadě ventily zabrousit do sedel, a nová gufera. Podívej se na volnoběžku. Když to budeš mít rozloženy, můžeš udělat ložiska. Podívej se do manuálu, jsou tam všechny hodnoty tak bych zkontroloval a změřil co nejvíc věci ať mám klid. Rozvody, volnoběžka jsou neduhy jednoválců tam bych se zaměřil asi nejvíc.
Asi pujde ven kluzne lozisko klikovke hridele, podle stavu a urcite i dalsi loziska. Gufera a tesneni taktez. Diky za typy. Motor si rozhazoval sam?
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...
Udelej veci ke kterym se bez rozborky nedostanes - rozvody, napinaci listy, napinak, pak co si pamatuju, tak byl nejaky zadrhel s vodni pumpou, nebo jejim nejakym guferem.
Na ostatni veci bych se vykaslal, spojka neodejde hned a volnobezka jde taky odhalit sponama, kdyz ji zkontrolujes jak bude venku, tak cajk.
Narves do motoru 20 000 kc a stejne ti odejde neco co nikoho nenapadne resit:-)
Labus01 napsal:
Udelej veci ke kterym se bez rozborky nedostanes - rozvody, napinaci listy, napinak, pak co si pamatuju, tak byl nejaky zadrhel s vodni pumpou, nebo jejim nejakym guferem.
Na ostatni veci bych se vykaslal, spojka neodejde hned a volnobezka jde taky odhalit sponama, kdyz ji zkontrolujes jak bude venku, tak cajk.
Narves do motoru 20 000 kc a stejne ti odejde neco co nikoho nenapadne resit:-)
Posledni veta me opravdu dodala odvahu se do toho pustit Nemam to radeji rozprodat na ND? :-)
Teplo jedine u kamen :-) www.kamnarstvi-bo...