Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R80G/S-PD, R65GS, R80GS, R100GS-PD ...
 
Přídavný olejový chladič
tolind
#1 
Přidané 14.02.2017 11:23
Avatar člena


Příspěvků: 60
Registrace: 21.10.16
Potřebuji poradit, na R100RS jsem si od siebenroku pořídil olejový chladič. Všechno super, jediný co, že má permanentní průtok a koketuji nad otázkou, jestli dokoupit ještě krytku olejového filtru s termosttem, který sepne když má olej 90 stupňů a jinak to proudí jen v motoru. Jak to máte řešený na motorech u kterých máte olejový chladič? Je ten termostat dobrá věc? A omlouvám se, že jsem s těma dotazama na dvuventily už otravnej Grin
 
cechi
#2 
Přídavný olejový chladič
Přidané 14.02.2017 12:19
Avatar člena


Příspěvků: 514
Registrace: 13.06.08
Vzhledem k tomu,ze na dvouventilu jezdim jen kdyz je pekne a teplo,tak nemam termostat a nijak to neresim.
Servis a opravy motocyklů BMW Zlínský/Trenčiansky kraj
 
tolind
#3 
Přídavný olejový chladič
Přidané 14.02.2017 12:27
Avatar člena


Příspěvků: 60
Registrace: 21.10.16
No já právě chci jezdit bez omezení a třeba 10 stupňů už je pro mě dostačující teplota na ježdění Grin jen nevím co by na to řekl ten motor no :/
 
vevis
#4 
Přídavný olejový chladič
Přidané 14.02.2017 12:47
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 5903
Registrace: 05.03.08
tolind napsal:
Je ten termostat dobrá věc? A omlouvám se, že jsem s těma dotazama na dvuventily už otravnej Grin

Čím víc rozumných dotazů na dvouventily a rozumných odpovědí na ně,tím lépe!thumbs up
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!Frown
 
DAGR
#5 
Přídavný olejový chladič
Přidané 14.02.2017 18:31

Příspěvků: 1419
Registrace: 14.09.11
Když jsme jeli v Alpách, kde bylo cca 5-10 stupňů a pořad pršelo, na motoru se v dala udržet ruka, mám pocit že teplota motoru ukazovala kolem 70°C
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy

https://www.grube...
 
https://www.gruber-moto.cz/
tolind
#6 
Přídavný olejový chladič
Přidané 14.02.2017 21:19
Avatar člena


Příspěvků: 60
Registrace: 21.10.16
D-A-G-R napsal:
Když jsme jeli v Alpách, kde bylo cca 5-10 stupňů a pořad pršelo, na motoru se v dala udržet ruka, mám pocit že teplota motoru ukazovala kolem 70°C

A ty máš teda chladič napojený napřímo předpokládám. 70 mi přijde, jako dostatečná teplota pro plnohodnotné mazání... Nevíš ještě za jak dlouho jsi této teploty dosáhnul?
 
Tonda
#7 
Přídavný olejový chladič
Přidané 14.02.2017 23:47

Příspěvků: 5237
Registrace: 16.02.07
Mám R100GS bez termostatu (originál) a naprosto v pohodě. Jezdím na něm většinou až je trochu tepleji (od těch cca 10°C). Motor má po zahřátí při těchto nižších teplotách (okolo těch 10°C) určitě mezi 70-80°C. Neřešil bych to. Loni Itálie po šotolinách v prvním červnovém víkendu. Pršelo dost, teplota občas i pod 10°C. Olej u R2V měním po 5000-6000km a za tu dobu doleju tak 0,3 - 0,5L oleje (podle stylu jízdy, ale vesměs jezdím svižněji) - takže ani spotřeba oleje není nijak závratná (okolo 1dcl na 1000km). Když je větší "kosa", tak raději pár minut zahřívám před samotnou jízdou, a pak prvních pár kilometrů volnější tempo.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
tolind
#8 
Přídavný olejový chladič
Přidané 14.02.2017 23:57
Avatar člena


Příspěvků: 60
Registrace: 21.10.16
Super díky za odpovědi Smile tak ho zatím dávat taky nebudu Wink
 
MirosBMW
#9 
Přídavný olejový chladič
Přidané 15.02.2017 07:52
Avatar člena


Příspěvků: 51
Registrace: 25.03.15
Zdar, na GS byly origo chladiče bez termostatu. RT měli termostat. S GS se počítalo na provoz v terénu a pomalejší rychlostí a naopak na RT byl termostat aby došlo k optimálnímu zahřátí motoru při dálničních rychlostech a tudíž větším náporu chladícího média - neboli vzduchu. Termostat z RT mám případně domy v polici.
Někdo má auto, někdo moto.....já si zvolil BMW....aneb co má kola musí mít i modrou vrtuli(na kapotě)
 
tolind
#10 
Přídavný olejový chladič
Přidané 15.02.2017 10:18
Avatar člena


Příspěvků: 60
Registrace: 21.10.16
MirosBMW napsal:
Zdar, na GS byly origo chladiče bez termostatu. RT měli termostat. S GS se počítalo na provoz v terénu a pomalejší rychlostí a naopak na RT byl termostat aby došlo k optimálnímu zahřátí motoru při dálničních rychlostech a tudíž větším náporu chladícího média - neboli vzduchu. Termostat z RT mám případně domy v polici.

Aha, to jsem nevěděl. I jsem kvůli tomu volal do CarServisu. A tam mi řekli, že origo tam něměl nikdo termostat. Co jsem se akorát dozvěděl z rozkresů je, že existuje krytka, co má v sobě ještem externí filtr oleje... Mohl bys mi prosím hodit fotky toho tvýho termostatu a za kolik bys ho poslal do světa? Smile Díky.
 
DAGR
#11 
Přídavný olejový chladič
Přidané 15.02.2017 20:09

Příspěvků: 1419
Registrace: 14.09.11
tolind napsal:
D-A-G-R napsal:
Když jsme jeli v Alpách, kde bylo cca 5-10 stupňů a pořad pršelo, na motoru se v dala udržet ruka, mám pocit že teplota motoru ukazovala kolem 70°C

A ty máš teda chladič napojený napřímo předpokládám. 70 mi přijde, jako dostatečná teplota pro plnohodnotné mazání... Nevíš ještě za jak dlouho jsi této teploty dosáhnul?


Bez termostatu viz. MirosBMW
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad a zápisu do elektronické servisní knihy

https://www.grube...
 
https://www.gruber-moto.cz/
Biker755
#12 
Přídavný olejový chladič
Přidané 11.04.2018 12:06

Příspěvků: 758
Registrace: 26.08.10
Přidám se do diskuze,dělám GO hlav na R100GS,včetně píst.krouzku a uvazuji o zvýšení objemu oleje o 1,2 litru,jaký na to mate názor?
Dum spiro,spero.
 
tolind
#13 
Přídavný olejový chladič
Přidané 11.04.2018 12:38
Avatar člena


Příspěvků: 60
Registrace: 21.10.16
Tak je lepší mít víc oleje, při případný netěsnosti máš víc času, než budeš na minimu, ale taky si snížíš olejovou vanu. A jestli se nemýlím, tak pokud chceš používat dál hlavní stojan, nestačí dát jen mezi kus, ale musíš použít celý nový spodek vany, kde je vybrání, aby se tam vešel hlavní stojan...
 
Tonda
#14 
Přídavný olejový chladič
Přidané 11.04.2018 13:25

Příspěvků: 5237
Registrace: 16.02.07
tolind napsal:
...... A jestli se nemýlím, tak pokud chceš používat dál hlavní stojan, nestačí dát jen mezi kus, ale musíš použít celý nový spodek vany, kde je vybrání, aby se tam vešel hlavní stojan...


U novějších "paralever" modelů to není potřeba. A není to potřeba ani u starších modelů - stačí poupravit stojan.

Mě by spíše u GS vadilo snížení světlé výšky o 3cm. S "dvouventilem" jezdím poslední roky docela často a tak jsem taky chtěl tu olejovou náplň "posílit". Šel jsem v zimě cestou kompromisu - Enduro vana - cca 0,4L oleje navíc + termostat.
Bral jsem to v BMW Bayer, jelikož u Siebenrocku byla Enduro vana dlouhodobě nedostupná (a ještě pořád je).
https://www.bmwba...Enduro-R2V
https://www.bmwba...thermostat
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Biker755
#15 
Přídavný olejový chladič
Přidané 11.04.2018 14:18

Příspěvků: 758
Registrace: 26.08.10
Jo tam budu objednávat teď věci,tak bych to mohl spojit.
Dum spiro,spero.
 
Malakh
#16 
Přídavný olejový chladič
Přidané 11.04.2018 14:27

Příspěvků: 282
Registrace: 30.09.08
Mal som zníženie vane o 40 mm, ale aj origo malý "Basic" šusplech.
Žiaden problém so stojanom.

https://www.bmwgs.../r80gs.jpg
 
Biker755
#17 
Přídavný olejový chladič
Přidané 11.04.2018 17:25

Příspěvků: 758
Registrace: 26.08.10
Tonda napsal:
tolind napsal:
...... A jestli se nemýlím, tak pokud chceš používat dál hlavní stojan, nestačí dát jen mezi kus, ale musíš použít celý nový spodek vany, kde je vybrání, aby se tam vešel hlavní stojan...


U novějších "paralever" modelů to není potřeba. A není to potřeba ani u starších modelů - stačí poupravit stojan.

Mě by spíše u GS vadilo snížení světlé výšky o 3cm. S "dvouventilem" jezdím poslední roky docela často a tak jsem taky chtěl tu olejovou náplň "posílit". Šel jsem v zimě cestou kompromisu - Enduro vana - cca 0,4L oleje navíc + termostat.
Bral jsem to v BMW Bayer, jelikož u Siebenrocku byla Enduro vana dlouhodobě nedostupná (a ještě pořád je).
https://www.bmwba...Enduro-R2V
https://www.bmwba...thermostat

Tondo;tohle řešení se mi docela zamlouvá,taky je to ta nejdražší variantaGrin ale zase jezdím i v chladnějším počasí a ten termostat je ideální.
Dum spiro,spero.
 
Biker755
#18 
Přídavný olejový chladič
Přidané 11.04.2018 17:47

Příspěvků: 758
Registrace: 26.08.10
Ještě se zeptám,pasuje na origo hadice od olej chladiče ?Nebo se musí ještě něco dokoupit.
Dum spiro,spero.
 
MALI
#19 
Přídavný olejový chladič
Přidané 11.04.2018 19:06
Avatar člena


Příspěvků: 1684
Registrace: 17.05.08
Pasuje. Kdyby byl zájem, mám doma termostat BMW za přijatelnější cenovku tady http://www.motork...59692.html Nechal bych ho za 2. Nicméně nevim jestli se tam vytočí ta hadice s kolínkem.
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R80G/S-PD, R65GS, R80GS, R100GS-PD ... :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 44
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,704
Nejnovější člen: Rejnok

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.63 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI