Kdyz jsem uklizel na podzim moto,tak vi ze tam olej byl cca pul okenka.
Ted je okenko prazdne a i kdyz jsem to mel cca 5-10 min nastartovany
tak to neukazalo nic.Pravda ze to nebylo asi moc ohraty a jen na volnobeh.
Preci to nebudu tocit v kuchyni ze?
700 GS, 1100 GS
To je divný... ale pokud ti z toho ten olej neutekl, tak tam musí být ..
Co kontrolka,nesvítí, když motor běží?
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Zdarec!Vím,že s tím měřením oleje to tady už je a dokonce jsem to našel,ale nikde není napsaný,jestli se motor po zahřátí má vypnout a pak měřit olej,nebo nechat běžet.Protože když ho vypnu,tak se vypne čerpadlo a zase to musí klesat,ne?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Zdarec!Vím,že s tím měřením oleje to tady už je a dokonce jsem to našel,ale nikde není napsaný,jestli se motor po zahřátí má vypnout a pak měřit olej,nebo nechat běžet.Protože když ho vypnu,tak se vypne čerpadlo a zase to musí klesat,ne?
Pravda ale na volnobezny otacky ho to nahoru necerpa,treba je slabsi na volnobeh,jinak ale mazani nesviti a nikdy nesvitilo.Dlouho to nejelo,koukal jsem na jine moto v bazaru a mely taky okenko prazdne.Nevim pry je mereni u 650 problem,taky jsem to day uz nekdy cetl.Jinak ale jsem si jisty tim ze nez jsme ji uklidil bylo oleje do pul okenka,presne na tecce.
700 GS, 1100 GS
No tak to mě zajímá,jak mám správně změřit olej,když snad nikdo neví kdy ho mám měřit.Ale podle mě je blbost ho měřit až po jízdě.Co kdyby ho tam bylo málo?To přece nepojedu s mašinou to zahřát,abych se ujistil,že je ho tam opravdu málo,nebo jestli to jen klame?To už by taky mohlo být pozdě
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
nevím proč, ale když F650GS necháš dlouho stát, tak olej z okénka vždy "nějak" zmizí Když to ale zahřeju a projedu, vrátí se do normálu - už jsem to zažil u více strojů, tak to bude asi u všech běžné
Když ji necháš stát, tak to zmizne, ale po chíli by se to mělo načerpat...
Tenhle olejoznak se stejně volovina...
Já to vždycky kontroluju průběžně po ceste... jestli to nemá totiž taky propojení s převodovkou ...
Ale jedna věc je jistá - pokud tam před pauzou olej byl, nevytekl ti a kontrolka nesvítí (tudíž čerpadlo jede),
tak bych to neřešil a kouknul bych se, až bych vyjel...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Tak PROSÍM VÁS ,řekněte mi už někdo,jestli to mám kontrolovat za chodu nebo vypnuté. Děkuji
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Mr GS napsal:
Tak PROSÍM VÁS ,řekněte mi už někdo,jestli to mám kontrolovat za chodu nebo vypnuté. Děkuji
Já si myslím že na hlavním stojanu, vypnutý zahřátý motor, ale po jízdě (aspoň kratší)... aby byla v pohybu převodovka...
Upravil Thomasson dne 21.02.2009 16:18
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Cus,nevim jestly ti pomuzu. Jestly tam mas rotax,asi jo,tak ten se montuje i do aprilky pegaso a nejpresnejsi mereni v manualu je- projet moto asi cca 5km ( nestaci to mit doma na volnobehu ),prijedes,nechas minutu stat a hned meris. Uvedeno od vyrobce,tak ti to mozna pomuze.
blaser napsal:
Cus,nevim jestly ti pomuzu. Jestly tam mas rotax,asi jo,tak ten se montuje i do aprilky pegaso a nejpresnejsi mereni v manualu je- projet moto asi cca 5km ( nestaci to mit doma na volnobehu ),prijedes,nechas minutu stat a hned meris. Uvedeno od vyrobce,tak ti to mozna pomuze.
Ano, tak nějak bych to asi viděl, i když je to na první pohled volovina - protože těch 5 km jedeš,
aniž bys věděl, jestli jen tam toho oleje dost a musíš spoléhat na kontrolku ...
Ale jinak to být nemůže...
Upravil Thomasson dne 21.02.2009 16:49
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Jo díky! Sice je to divný,ale snad kontrolka neselže
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Já si myslím že na hlavním stojanu, vypnutý zahřátý motor, ale po jízdě (aspoň kratší)... aby byla v pohybu převodovka...[/quote]
Přesně tak, je to proto, že tenhle motor ma vanu mimo motor a tak při chodu je v ni napenenj olej a nic nenameříš. Když zase dlouho stoji, tak to z ty vany steče dolu a zase tam nic neni. Meř po jizdě a chvilku to nech stát až pěna spadne. Vim že je to nerv když neviš jestli tam olej je a je jestli se to nezadře, ale jinak to buhužel to nejde
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Honza ofroudak napsal:
Já si myslím že na hlavním stojanu, vypnutý zahřátý motor, ale po jízdě (aspoň kratší)... aby byla v pohybu převodovka...
Přesně tak, je to proto, že tenhle motor ma vanu mimo motor a tak při chodu je v ni napenenj olej a nic nenameříš. Když zase dlouho stoji, tak to z ty vany steče dolu a zase tam nic neni. Meř po jizdě a chvilku to nech stát až pěna spadne. Vim že je to nerv když neviš jestli tam olej je a je jestli se to nezadře, ale jinak to buhužel to nejde [/quote]
Jasny takze pri volnobehu to proste nahoru necerpa,ale za jizdy koluje a pak se to da zmerit po vylete,divny ale co nadelam diky kluci
700 GS, 1100 GS
Takže hoši správnej postup pro měření by měl být následující.Kousek se projet a by se to promíchalo i v převodovce a potom nechat stát na stojánku se zapnutym motorem a až sepne větrák tak pak bysme měli naměřit hladinku uprostřed okýnka.