Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: Ostatní motocykly
 
podvozek r1150r vz r1150gs
mahomaho
#1 
Přidané 23.04.2017 21:50
Avatar člena


Příspěvků: 595
Registrace: 17.02.09
Ahoj, mám pár "teoretických" otázek.
Ví někdo v čem se liší podvozek r1150r od r1150gs vyjma rozdílných tlumičů a kol.
Jsou díly podvozku u GS více dimenzovány na off?
Šly by tlumiče z GS namontovat na Rko?
Co by to udělalo s geometrii?
Případně co by se muselo upravit, aby byla montáž možná.
Prodej Rka a koupě GS je asi jednodušší než blbnutí s tlumiči, ale radši bych blbnul. Díky za postřehy.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
 
Ero
#2 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 24.04.2017 06:27

Příspěvků: 801
Registrace: 30.11.08
ahoj, kdysi jsem narazil na r11r s tlumiči a reakcí kardanu z r11gs. nevypadá to vůbec zle, ale o jízdních vlastnostech toho z fotky moc nepoznáme.
http://www.bike-u...onversion/
Ero přiložený následující obrázek:


[90.27Kb]
Upravil Ero dne 24.04.2017 06:28
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
 
mahomaho
#3 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 04.05.2017 21:08
Avatar člena


Příspěvků: 595
Registrace: 17.02.09
Vypadá to pěkně na těch drátech. Škoda že se z článku nedá dozvědět více.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
 
milan enduroskola
#4 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 05.05.2017 08:21

Příspěvků: 1912
Registrace: 11.02.09
Ja bych rekl, ze tam ma tlumice z gs 1100.
A stab tyc asi taky.
Enduroškola, tlumiče TFX a Hyperpro, doplňky na cestovní endura, diagnostika a servis moto BMW GS
 
www.enduroskola.cz
mahomaho
#5 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 07.08.2017 23:14
Avatar člena


Příspěvků: 595
Registrace: 17.02.09
Tak mám tlumiče z GS na R-ku a jde to. Moto se přizvedlo tak o 5cm - hlavně zadek.
Na hlavním stojanu jsou obě pneu v kontaktu se zemí. Se stabilizační tyčí z gs by šel zadek ještě výš.
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
 
omar
#6 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 25.01.2019 10:04

Příspěvků: 33
Registrace: 21.01.17
nedal bys sem nějaký fotky pls. dělám letos přes zimu totéž Smile díky
 
Mr GS
#7 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 25.01.2019 12:11
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8747
Registrace: 18.12.08
"stabilizační tyč" se jmenuje záchyt reakce Cool
Jinak... to, že se to přizvedlo a jede to, nemusí znamenat, že tam něco dost netrpí.
Při větším propružení předního kola, který teoreticky tlumič z GS umožní, se ti můžou už páčit kluzáky z horních brýlí.
Nechci tě strašit... nevím, jak je tam udělaná rezerva, ale teoreticky to možný je, takže bych prvně sundal pružinu z předního tlumiče a podíval se, jak vypadají silent bloky v horních brýlích, když to dáš na doraz. Jestli se to už páčí, tak budeš mít časem problém, jak měly LC... vytrhávání víček z kluzáků.
A v zadu ti zase může brousit přední homokinetickej kloub o kyvku, protože to už na něj bude moc zalomený.
Já když vyndám na 12ce zadní tlumič, nechám celou kyvku jen tak vyset, dám tam zadní kolo a otočím s ním, tak už mě dře kloub o vnitřek kyvky, protože je to mimo rozsah, kterej udržuje právě omezená délka tlumiče... ten prostě kyvku nepustí níž, než je konstrukčně přípustný.
Nevím, jestli je kardan a kyvka na eRku stejná, jak na 1150 GS...
... tohle a horní brýle, jsou první dvě věci, kterých bych řešil, jinak si zaděláš na velký problémy.
Upravil Mr GS dne 25.01.2019 15:40
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
omar
#8 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 25.01.2019 13:39

Příspěvků: 33
Registrace: 21.01.17
no co jsem se tady ptal , tak motor,převodovka a kardan by měly bejt totožný . z čehož chápu že by se to mělo lišit v tlumičích a reakční tyči . ale rači vyzvídám než koupit za ranec nějaký pěkný tlumiče a pak je tady zase prodávat :/
 
Mr GS
#9 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 25.01.2019 13:55
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8747
Registrace: 18.12.08
Je to možný... já jsem po tom nepátral, ale je to první věc, která mě napadla.
Pak bych překontroloval ještě ten předek, nebo poprosil mahomaho, aby na to třeba mrkl (jestli už to neudělal), protože je to i v jeho zájmu a pak bude vše OK... a už ti jenom nabídnu tlumiče öhlins na 1150GS Grin
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
VojtechPolicky
#10 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 25.01.2019 15:11
Avatar člena


Příspěvků: 3305
Registrace: 12.04.12
Zkus se podívat do REALOEM zdali jsou čísla díů stejná - dle toho lze vyvodit, co je jiné a tím se pak trápit...

Šel bych po délce kluzáků na předku - pokud jsou stejné, pak to bude O.K.
Zkoukni ten kardan - ten asi bude taky stejnej... hruška - obal je stejnej, převodovka v ní bude určitě jiná.

Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
Mr GS
#11 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 25.01.2019 15:38
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8747
Registrace: 18.12.08
délka kluzáků nemá vůbec nic společnýho s tím, jak vysoko chodí vidle (ta spodní část, do které se kluzáky zasouvají). Tam je v obou směrech velká rezerva. Ty je nikdy nemůžeš dostat na dno ani vytáhnout ven, ani kdybys použil jakýkoliv tlumič, kterej tam vůbec rozměrově nacpeš.
Ten problém u LC taky neřešili zkrácením kluzáků Wink

Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
VojtechPolicky
#12 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 25.01.2019 18:47
Avatar člena


Příspěvků: 3305
Registrace: 12.04.12
Petře, ano neřeší, ale jde o to zdali je ten předek stejnej a nebo není, a proto bych prošel čísla dílů a tím došel k tomu, zdali je tam něco jinak nebo ne... Jestli třeba horní brýle mají stejnou vzdálenost od krku řízení a nebo ne - tma už by se to co popisuješ právě mohlo projevit...

ty kluzáky jsem prostě nadhodil... to jest vše...

Dle mého soudu budou jiné - kratší protože operační prostor i tlumiče je kratší -"zdvihy" jsou rozdílné... (Tím chci říct že třeba i když tam bude ten jinej tlumič, budeš s kluzáky na dorazu a nepomůžeš si...)

Snad mi rozumíš o čem teď mluvím...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
mahomaho
#13 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 28.01.2019 21:37
Avatar člena


Příspěvků: 595
Registrace: 17.02.09

Při větším propružení předního kola, který teoreticky tlumič z GS umožní, se ti můžou už páčit kluzáky z horních brýlí.
Nechci tě strašit... nevím, jak je tam udělaná rezerva, ale teoreticky to možný je, takže bych prvně sundal pružinu z předního tlumiče a podíval se, jak vypadají silent bloky v horních brýlích, když to dáš na doraz. Jestli se to už páčí, tak budeš mít časem problém, jak měly LC... vytrhávání víček z kluzáků.


Jaké víčko z kluzáků? myslíš víčko na trubce přední vidlice? ale pokud už by se mě podařilo dát dolů pružinu z předního tlumiče, zcela jistě bych ji nenasadil zpátky Smile
Upravil mahomaho dne 29.01.2019 07:56
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
 
mahomaho
#14 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 28.01.2019 22:03
Avatar člena


Příspěvků: 595
Registrace: 17.02.09
VojtechPolicky napsal:
Zkus se podívat do REALOEM zdali jsou čísla díů stejná - dle toho lze vyvodit, co je jiné a tím se pak trápit...

Šel bych po délce kluzáků na předku - pokud jsou stejné, pak to bude O.K.
Zkoukni ten kardan - ten asi bude taky stejnej... hruška - obal je stejnej, převodovka v ní bude určitě jiná.


Tak kardan a zadní kyvné rameno je stejné, záchyt reakce je u:
GS - L 365mm
R - L 385mm
mě z toho plyne že by skutečně mohlo docházet ke styku homokinetického kloubu s kyvkou neb je více zalomený. Jak psal Mr.GS. Možná se to zalomení nemusí líbit ani tomu kloubu.
Pouzdro zadní úhlové převodovky se taky liší, netuším jestli to má na něco vliv.
Upravil mahomaho dne 28.01.2019 22:04
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
 
yuri13
#15 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 28.01.2019 22:07
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Ono musíš dát i ten záchyt reakce z GS, resp. zajistit, aby vstup úhlovýho převodu byl pořád rovnoběžně s výstupem převodovky.. Jinak hrozí vibrace, které za jízdy třeba nebudou cítit, ale které zvýší opotřebení celého kardanu..

Jinak pěkný, taková "retro" samodomo NineT.. Smile
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
mahomaho
#16 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 29.01.2019 08:12
Avatar člena


Příspěvků: 595
Registrace: 17.02.09
yuri13 napsal:
Ono musíš dát i ten záchyt reakce z GS, resp. zajistit, aby vstup úhlovýho převodu byl pořád rovnoběžně s výstupem převodovky.. Jinak hrozí vibrace, které za jízdy třeba nebudou cítit, ale které zvýší opotřebení celého kardanu..

Jinak pěkný, taková "retro" samodomo NineT.. Smile


JJ stávající stav mě vyhovuje více. Moto není takový břichoplaz. Od namontování jsem nikde nechytl spodkem ani na obrubnících atd.
Nicméně se asi poohlédnu po tom záchytu, ale po montáži tlumičů z gs se přizvedl hlavně zadek a obávám že po montáži záchytu z GS který je kratší nedosáhnu na zem.stress
Upravil mahomaho dne 29.01.2019 08:14
---------------
Život je cesta. Čím dál-tím líp.
 
Vikec
#17 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 29.01.2019 11:44

Příspěvků: 988
Registrace: 13.06.12
nevidím jedinej důvod,proč by měl dřít kardan o tubus,když je stejnej s GS. Teda pokud je stejnej i kardan samotnej- porovnat dle čísel v katalogu. A to co nazýváte homokinetickej kloub je prachsprostej křížek kardanu,kterej se právě funkčností zásadně liší od homokineťáku-ten je stajnoběžnej při výkyvu na vstupu i výstupu z něj,křížek kardanu nikoliv,proto se musí používat křízky dva,který se navzájem vyrovnávají... Různý délky záchytu reakce se používají i u R1100S,kde verze BoxerCup Replika má právě ten záchyt jinej oproti normální verzi.
 
http://vikecb12.rajce.idnes.cz/
Mr GS
#18 
podvozek r1150r vz r1150gs
Přidané 29.01.2019 15:48
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8747
Registrace: 18.12.08
mahomaho napsal:

Jaké víčko z kluzáků? myslíš víčko na trubce přední vidlice? ale pokud už by se mě podařilo dát dolů pružinu z předního tlumiče, zcela jistě bych ji nenasadil zpátky Smile


Jo. To horní víčko, ke kterýmu je chycenej šroub, kterej drží kluzák v horních brýlích.
Tak s tím skoč k někomu, kdo má doma lis na to sundání pružiny.
Nebo další varianta je přemeřit vzdálenosti mezi spodníma a horníma brýlema na R a poměřit s GS. Když to bude stejný, tak se tam nic dít nebude.

To dření křížku u toho zadku bys poznal samotným poslechem.
Když dáš moto na centrál tak, aby jsi měl vyvěšený zadní kolo, tak na neutrál s ním zatoč... kdyby to dřelo uvnitř tubusu, tak to uslyšíš.
Jinak větší "zalomení" křížku nevadí. To se pořád vyrovná. Taky jsem se toho bál, když jsem tam měl starý öhlinsy a blbě nastavený tak, že ta motorka byla hodně vysoko, takže kardan byl prakticky pořád ohnutý dolů a na životnost křížku to nemělo vliv. Prostě dokud to nedře o kyvku, tak je to v cajku. thumbs up
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: Ostatní motocykly :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 49
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,704
Nejnovější člen: Rejnok

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.95 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI