zdravim. ak to tu je prosim dajte mi link nnasiel som to. mam problem. na gs 1150 rok 2002 som vymenil gufera na prednych klzakoch na prednej vydle a vymena oleja. olej 470ml a 10W. po poskladani motorka nepruzi!!! ked ju dam dolu z hlavneho stojana padne dolu a neda sa viac zatlacit predok. je tvrdy ako kamen. mal som to rozobrane 2x a nic som nenasiel. odvzdusnovacia skrutka povolena a potom zatiahnuta ked je klzak hore. ked su klzaky vonku tak pruzia tak jemne a idu cele zatlacit dolu. po nahodeni na motorku nic. zatlacia sa a su tvrde. ked dam motorku na bocny stojan tak sa vytiahnu. nic ine nebolo rozobrane. tlmic nebol chytany a ani vymontovany. dokonca som ho pritiahol na tvrdsie a ziadny rozdiel.
vie niekto prosim co sa mohlo stat? ci mohol odist tlmic alebo som neshcopny?
vdaka za radu
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Ty trubky se mají namontovat tak, že povolíš odvzdušňovací šroubeček nahoře, stlačíš trubku dolu a šroubek zavřeš. Stav pro montáž má být takovy, že trubku tahaš nahoru do horních brýlí silou, je tam podtlak.
Olej je snad asi jedno jakej, jen to tam maže, ale URČITĚ DEJ SPRÁVNÝ MNOŽSTVÍ. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Imho tam mas moc oleje. Ja jsem na to nastesti prisel hned - zatlacil jsem trubku doku a z odvzdusnovaku mi vychcal olej.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
vsetko som robil podla manualu. podla mna ak som pochopil tak dotiahnutie tej malej skrutky je ked je klzak vonku vytiahnuty a vtedy sa zatiahne. je tam napisane bez zataze. ale to podla mna velky rozdiel neurobi.
po niekolkych telefonatoch som sa dozvedel ze to vlastne pruzit nebude- myslim tym a tak som to robil ze som stlacil prednu brzdu a chcel som preperovat predok a nic. skusal som to aj na druhej gs1150 a vazne to nejde. na obycajnej motorke inej znacky to ide zatlacit. na gs nie. takze sa uvidi ako to bude pri jazde. ale myslim ze by to malo fungovat pretoze tam naozaj nie je nic co pokazit.
ospravedlnujem sa za paniku.
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
Taky myslim,že se ten šroubek dotahuje při zatlačené trubce a při montáž do horních brejlí ji musíš povytahovat. Aspoň tak sem to myslím předloni dělal.
Sundej motorku ze stojánku, lehce ji o sebe opřeš, ale spíš jako aby byla v rovnováze a v oblasti špuntu nádrže jí zmáčkni dolu a pusť, jako by si jí dával masáž srdce.
Mě chodí v rovnováze mezi předním a zadním kolem, neboří se ani vpředu ani vzadu víc.
Přes přední brzdu „nápravou“ Telelever moc nehneš, od toho tam je…. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
pavlos84 - Já jsem ani nesundával kolo.
Povolil jsem matku navrchu, trubka zajela dolu, tím se horní brýle vytočí bokem, takže je místo tu trubku vyndat.
Vytáhl jsem prachovku a gufero, jde to i bez vytahováku gufer za použití šroubováku, něčeho pod něj aby se nepoškodila vidle a trochy zručnosti.
Nacpal jsem tam nový gufero, zaťukal jej velkým ořechem vhodným na průměr a nasadil novou prachovku.
Udělal jsem to s tím odvzdušňovákem, trubku vytáhl rukou do brýlí a dotáhl momenťákem matku, která je samosvorná.
Už si ani nevzpomenu, jestli jsem měnil olej, myslím, že ne…. Tuším, že manuál to ani nevyžaduje.
Stejný postup jsem opakoval u druhé půlky vidle.
Možná to není příručkový postup, ale gufera už netečou a to je důležité. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Keď tečie gufero tak olej by sa mal podľa mna vymeniť inak nevieš koľko ho tam je.
S tým stláčaním a zatiahnutim nie som si istý. V návode píšu bez záťaže. To je podľa mna byd vytiahnutý klzák alebo minimálne v polohe ako na moto. Nie zatlačený. Inak tam vzniká podtlak a sťahuje dolu klzák. Myslím že by mal trocha pruzit tým stlačeným vzduchom.
Posledný bod v návode. Odvzdusnit pod nulovým zaťažením.
Alebo to chápem zle?
xNOKIAx přiložený následující obrázek:
[74.29Kb]
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
mara napsal:
pavlos84 - Já jsem ani nesundával kolo.
Povolil jsem matku navrchu, trubka zajela dolu, tím se horní brýle vytočí bokem, takže je místo tu trubku vyndat.
Vytáhl jsem prachovku a gufero, jde to i bez vytahováku gufer za použití šroubováku, něčeho pod něj aby se nepoškodila vidle a trochy zručnosti.
Nacpal jsem tam nový gufero, zaťukal jej velkým ořechem vhodným na průměr a nasadil novou prachovku.
Udělal jsem to s tím odvzdušňovákem, trubku vytáhl rukou do brýlí a dotáhl momenťákem matku, která je samosvorná.
Už si ani nevzpomenu, jestli jsem měnil olej, myslím, že ne…. Tuším, že manuál to ani nevyžaduje.
Stejný postup jsem opakoval u druhé půlky vidle.
Možná to není příručkový postup, ale gufera už netečou a to je důležité.
Pro xNOKIAx je nejdůležitější ta informace, že se musí s uvolněným odvzdušňovákem stlačit trubka do vidle, utáhnout odvzduš.šroubek a pak silou proti podtlaku natáhnout trubku do brýlí a uchytit matkou. A to by bylo, aby to pak nepružilo :-D Ten podtlak je tam schválně, aby pěkně fungoval tlumič na teleleveru.
Upravil Potok dne 12.06.2017 20:36