Zdar borci chcel by som poradiť čo je lepšie v dnešnej dobe či ešte stále klasicka navigacia alebo už smartfon pri rôznych vhodných aplikaciach na to určených. Ide o to že moja 11r navigacia Nuvi660 aj po aktualizaciach je už nejaka o dosť pomalšia ako ked bola mlada, tak rozmyšľam nad jej náhradou z modelom http://www.garmin...d5759.html eventuálne aj tento model http://www.garmin...d5787.html viac do toho nechcem už investovať aj ked to pôvodne Nuvi660T stalo 3,5x viac ak obdoba dnes. Alebo využiť na to môj novy iPhone 5s z aplikaciami na to určenými napríklad Waze a pod. Zaujímalo čo preferujete vy a hlavne výhody a nevýhody toho či onoho systému. ešte som zabudol zdôrazniť že to potrebujem do auta a nie na motku. Dakujem za pripadne návrhy a rady.
Upravil JRM66 dne 21.09.2017 01:55
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Hlavní nevýhoda telefonu je jeho čitelnost na slunci a hlavně jeho přehřívání ...
Nevidím jedinou výhodu proč používat telefon jako navigaci. Jasně, můžeš poslouchat hlasové povely a při zrušení roomingu máš data téměř po celé Evropě ... ale já nevim, navigace je navigace a telefon je pořád jen telefon.
https://www.youtu...tla/videos
OFFROAD|GUIDE www.offroad-guide... https://www.faceb...403911829/
Jestli mobil nebo autonavigaci je podle mne uz asi jedno. I kdyz zrovna 5S ma jeste dost malej displej Ja pouzivam origo motonavigaci od Garmina a dost me vytaci, ze na mobilu najdu vsechno o dost rychleji. Garmin ale jde bezproblemu ovladat v rukavicich, nevadi mu otresy, muze na nej prset, je lip videt na displej atd. proto preferuju motonavigaci. Tel mam jako zalohu.
V autě už několik let používám jen telefon. Dříve jsem využíval Sygic, dnes už spíše Google. Telefony Samsung Galaxy různých typů, nyní A3. Velikost displeje zatím stačí, hlasové povely mám vypnuté.
BMW GS = stroj na radost
U telefonu je asi hlavní problém nečitelnost na slunci, jak píše Pertla. Pak jej musíš chránit proti vodě, nejde ovládat v rukavicích a nabíjení USB to při otřesech asi dlouho nezvládne.
Na motorku je podle mě jednoznačně lepší motonavigace, třeba i stará Zumo 550, z druhé ruky za „pár korun“
Každá má nějaký ten City Navigátor, jiné mapy jsou dostupné free a jsou velice dobře použitelné. Máš hodně možností nastavení trasování a Mapsource v PC. Kdo vozí dál na cesty notebook, může mít Map source i s sebou.
Já si třeba před dovolenou v PC připravím trasy a body, které chci vidět a navigace se stará jen o navigování po těch trasách nebo ke zvoleným bodům. Rychlost při práci s mapou v navigaci neřeším, na prohlížení mapy si slezu z motorky někam do stínu a mapy si prohlídnu v telefonu, tabletu nebo na papírové verzi. Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Vozím tedy obojí, jak 660 tak mobil. Každopádně 660 je daleko za zenitem v rychlosti, kvalitě zobrazení , ale i zadávání tras.
Mobil používám vyřazený odolný v kombinaci se sygicem a datovou kartou. Nestalo se my že bych něco neviděl nebo měl problém s ohříváním. Navíc my to ukazuje i zatáčky a tak když jsem někde kde to neznám tak není špatné tušit co mě čeká.
A ještě jedna věc, sygic mě ukazuje i hustotu provozu a tak se my daří objíždět i zdánlivě neprůjezdná místa.
za mě tedy mobil vs 660 1:0
Karlovarak BMW R1200 GS Adventure
V aute pouzivam mobil, na moto starou 60csx. Ale me zase moc nevadi kdyz zabloudim, vidim veci co ostatni ne.
Treba v rakousku dle me neni navigace ani potreba a staci mapa. Vse je prefektne znacene a clovek si bez navi vic pamatuje kde byl.
Splněný sen moje 1100GS
Tak jako dneska už v podstatě skončily autonavigace tak si myslím že stejný osud čeká taky motonavigace. Díky v podstatě nemožnosti nějaké customizace, je to zařízení hrozně omezeno. Všichni přece dneska používáme stále lepšící se mapy na seznamu, kde jsem schopen se pohybovat krasně v offroadu, lze tam už i planovat trasu, jednoduše ji přenášet mezi zařízeními, sdílet a které lze používat i offline.. google map atd. . Ideální zařízení je něco co umí jak tyto mapy, tak v tom můžu mít klasickou navigaci třeba Sygic za par kaček. A je na to vidět. A nenateče do toho. A má to držák.
Třeba toto:
pracujeme na tom abychom to měli brzy v nabídce. Jedná se o odolný tablet s Android, dobře čitelný, čili naprosto otevřený systém který umožňuje používat vše z Android market. Což asi každý zná. Pro mě je to cesta.
Kompletní výbava motocestovatele www.rockway.cz výrobce www.klim-cz.com-oficiální dealer www.twalcom-czech... - výhradní dovozce http://www.facebo...ockwayShop Revitshop.cz
na telefon zapomen. doma na stole ti to funguje a prvnich 100km taky, ale pak to prestane nabijet, nebude to na slunku videt a bude se to prehrivat., Nehlede kdyz zaprsi, tak display zacne sam klikat.
Ted jsem si vsiml ze pises do auta...Tak asi staci nejaky tablet s Androidem.
Andriod zarizeni typu rugged je cesta, protoze existuje mnoho free softwaru.
Pardale ale mapy.cz nejsou spasenim, jak se mozna zda. Zejmena pro offroad.
Proste chybeji tam cesticky, kt vyuzivame. Napr chybejici cesticky okolo Humer centrum za cernym mostem - viz priloha.
Proto kombinace vsech moznych zdroju typu: openstreetMap, Maps4U, seznam, cyklo a pod je cesta, nebo si delat mapy sami, ale to je budoucnost kt bychom chteli jit my.
dobre MAPY JSOU ALFA A OMEGA offrodu, zarizeni az potom
Na ten Adroid je supr LOCUS Map
dufino přiložený následující obrázek:
[121.67Kb]
Upravil dufino dne 21.09.2017 10:51
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Jeste me napada jedna vyhoda toho tabletu JRM66:
Aplikace google nebo waze te online odnaviguje mimo zacpy...Nevim jak nove Garminy tohle resi online...Ale google a zobrazeni opravy cervenymi linkami je fajn vec...Obzvas pro nas Prazaky v patek a v nedeli
BMW F800GS MOTTO: Diky me moto je svet zas o neco mensi http://www.offroa...
Dufino: Toho by som sa rozhodne nebál preto že aj Garmin ma aplikaciu smartphoneLink ktorá toto rieši omnoho rychlejšie ako pôvodne TMC!http://spl.garmin...https://play.goog...&hl=skYouTube Video YouTube Video
Upravil JRM66 dne 21.09.2017 11:20
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Naprostej souhlas s Pardálem. Od doby, co jsem před několika lety nainstaloval do telefonu mapy.cz jsem všechny ostatní navigace vozil pouze mimo republiku, jakmile přidali zahraničí,vše jsem odložil a již nepoužil. Není to 100%, ale to není nic. Ze všeho, co jsem vyzkoušel, jsou však mapy.cz rozhodně nejlepší. S přehříváním jsem problém měl taky naposledy tak před 5 lety se starým telefonem, kde jsem, už si nepamatuju v jakém softu, měl oskenované a zarovnané rastrové mapy. Galaxy A3 nemá problém celý týden s mapy.cz puštěnými na řídítkách a šťávě. V Maroku apod. jsem nebyl, možná by to přišlo tam, ale balkán je s teplotou úplně v pohodě.
One plus 3t + Sygic full mapy. Nikdy ziadny problem v aute ani na motorke. So zvacsujucou sa univerzalnostou telefonou a ich odolnostou, navigacie postupne zdechnu (imho).
dufino napsal:
na telefon zapomen. doma na stole ti to funguje a prvnich 100km taky, ale pak to prestane nabijet, nebude to na slunku videt a bude se to prehrivat., Nehlede kdyz zaprsi, tak display zacne sam klikat.
presne. najel jsem s mobilem desetisice km a je to peklo.
Uz jenom kvuli tomu prehrivani pri nabijeni.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Asi záleží na vkusu každého soudruha . Jezdil jsem Garmin, nyní již jen SE od Applu.
V nepromokavým futrálu lze překvapivě ovládat i v rukavicích (catalyst) a viditelnost displeje je dostačující. Z map používám dle potřeby Sygic, Seznam, Google. Sygic je super na plánování trasy - přetahuješ, tvoříš trasu prstem. Nejrychlejší co znám. Nic se nehřeje. Jen v dešti nelze dobíjet. 3 hod. však vydrží. Bonusem je jedno zařízení.
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce, kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
Pardal> to vypada fakt zajimave, presne neco takovyho hledam! Duvody jsi shrnul v podstate (z meho pohledu) naprosto trefne.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Za mě je telefon úplně nahouby - právě kvůli výše uvedenému. Ikdyz musím podotknout, že když musím používám k navigovani jen telefon Ale tím stylem, že jedu podle ceduli a za nosem, kam chci a až v konkrétním místě (meste) zadám přesnou adresu, když to netrefim od nosu
Co má štve na telefonech (vyzkoušeno několik druhu - odolné, normální, tlačítkové, dotykove...): nabíjení - to populární microUSB se prostě po 1000 km vyklepe a pak už nabiji jak se mu chce. Na chvíli postačí vyměnit kabel, ale je to stejné opruz. Tohle musím vyzdvihnout u Dufinovo navigaci s pořádným chlapskym konektorem
Sygic v mobilu, no nevím. 2x mi uprosted pole rekla "dojeli jste do cile". Nehledě na to, že nějaký řazení v pruzích má na salámu a o optimalnosti trasy jsem taky několikrát pochyboval (při srovnání s Google, mapy.cz, navigátor, atp)...
Na přehřívání trpí jen nějaké telefony. Iphone tedy obzvlášť - několikrát jsme stavěli, protože si vedoucího iphone řekl, že je mu hic. Přitom venku cca 25st... třeba SE xperia podle mě spíš chladila než topila
Velikost displaye je každého věc. Nicméně svítivosti moderních telefonních displayu prostě ty z navigace nepredci...
proste chtelo by to drsnej mobil s bud bezkontaktnim, nebo nejakym odolnym konektorem.
v tu chvili preziju i horsi citelnost.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2