Ahoj, mám dotaz - již delší dobu mi ručička na tachometru lehce kmitá, ale na posledním výletu toto kmitání občas zvýší rozsah, asi 1,5 cm.
Šnek u kola je v pořádku a má nové mazivo, náhon jsem mazal, ale třeba může být načatý. Může se to takto projevovat? Díky!
Ahoj,když mi kmitala naposledy ručička,tak postupem času mi začala zkreslovat km hodnoty (rychlost).Pak se tachometr zastavil na čisle 999 a nechtěl přeskočit(velké počitadlo)a ručička nešla víc jak 60km/h.Měnil jsem nové lanko,origo 750kč ale ani to nepomohlo,šnek několikrát vyčištěny a promazaný,ale nic.Bylo to vevnitř v budíku.Až jsem dostal foto za rychlost,tak sem koupil nový za 4500 a je klid.Ale mám 1150gs.
Já měl problémy s rychlostí takové, že v dešti a zimě se ve vyšších rychlostech tachometr zbláznil, ručička šla do maxima na dorazy a hrozně to pískalo. Nakonec jsem vyměnil lanko a to pomohlo. Zajímavé bylo, že počítadlo ujetých km fungovalo, i když byla ručička na dorazu.
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Měl jsem podobný problém spojený s pískáním (jen občas a přestávalo). Postupně jsem vyměnil převodník (už byl načatý), náhon a nakonec musel pár kapkami oleje promazat i hřídelku v rychloměru (z venku bez rozebrání). Od té doby (cca 20 tis. km) bez problémů.
Mám to stejně, už několik let. Když je teplo, nic se neděje, ale v chladu cca 10°C a méně) ručička kmitá, leze k závratným rychlostem a odkudsi se ozývá se pištění. Provedena výměna náhonu i šneku, ale nepomohlo to. Poslední info ze servisu - chyba je v tachometru. Tak mne to asi čeká, ale stále se nemohu rozhoupat, protože většinu sezóny je vše v pořádku...
Ještě bych zkusil mírně máznout "díl" na vstupu do rychloměru, ve kterém je náhon. Mě to dělalo obdobně, taky jen někdy, ale při všech teplotách. Je na to i návod na internetu, jen už nevím kde. Prostě jsem pomalu "dílem" otáčel akuvrtačkou s upraveným protikusem a přikapal pár kapek oleje. Od té doby mám klid......
Při výměně pneu jsem vyčistil i náhon a chtěl bych se zeptat, čím mažete šneka? Typ mazadla nejlépe. Nerad bych tam dal něco nevhodného a šneka tím poškodil. Díky za rady.
Jo taky se mi teď ozývá pištění někde u náhonu nebo u tachometru a na poslední jízdě jsem si všiml, že začíná trochu kmitat ručička. Zkusím promazat tachometr.
Jinak do šneka klasicky vazelinu, ale ne nějakou lepivou.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Ještě jsem našel původní vlákno na toto téma: https://www.bawor...rowstart=0BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Už mám za sebou toto trápení, tak se podělím:
Pokud v tachometru vrže a píská, pomohlo mi vstříknout WD otvorem od bowdenu. Ustalo to. Pokud tachometr kmitá, ručička lítá, doporučuji sejmout náhon na kole, promazat náhon i kolečko, dva jazýčky na kovovém unašeči které pohánějí umělohmotné kolečko pomocí kleští přihnout ke středu, aby dostatečnou plochou unášely to silonové kolečko. Pak bude všechno fungovat jak má.
Potok napsal:
Už mám za sebou toto trápení, tak se podělím:
Pokud v tachometru vrže a píská, pomohlo mi vstříknout WD otvorem od bowdenu. Ustalo to. Pokud tachometr kmitá, ručička lítá, doporučuji sejmout náhon na kole, promazat náhon i kolečko, dva jazýčky na kovovém unašeči které pohánějí umělohmotné kolečko pomocí kleští přihnout ke středu, aby dostatečnou plochou unášely to silonové kolečko. Pak bude všechno fungovat jak má.
Mohu jen potvrdit, zde je to popsáno naprosto přesně.