Narazil jsem na dalsi (a zjevne celkem obvykly) problem. Zacala mi tect chladici kapalina zpod tepelneho vymeniku.Pricinou je koroze vymeniku na jeho dosedaci plose. Duvodem je voda (v zime slana), ktera se dostava pod vymenik a do spoju trubek. Hlinik bez povrchove upravy tohle nemuze vydrzet ani nahodou.
Nekdy se podari vymenik jeste spasit (srovnat dosedaci plochu), ale to nebyl muj pripad. Takze vymena: vymenik, tvarove tesneni a dva o-krouzky 12x2.5 na trubky.
Po rozebrani jsem nasel jeste korozi poskozene trubky v miste o-krouzku, takze navic trubky. Spodni trubku musite pri vymene vymeniku tak jako tak odpojit (vypusteni vody), pritom doporucuju vytahnout i vrchni trubku a zkontrolovat stav trubek.
Zvazte, zda nezkontrolovat stav vymeniku pri vymene chladici kapaliny. Mozna lepsi driv nez pozde.
Můj rok 2008 po dvou majitelích a cca 50 tis. km měl výměník taky sežraný. Ne od vody zvenku, ale zevnitř. Podle toho, jak vypadala chladicí kapalina, bych řekl, že byla naposledy vyměněná tak v roce 2010, nebo možná nikdy. Někteří lidi by si prostě místo motorky měli koupit osla a i ten by jim nejspíš chcípnul...
Upravil janrypal dne 10.01.2018 12:44
Zvenku je to vesměs "sežrané" od soli (motorky ježděné celoročně a často ojetiny z Anglie). Častější u F800 je ale "sežrání" zevnitř - což je samosebou zanedbanou údržbou. Spousta majitelů kapalinou chlazených motorů si totiž myslí, že měnit chladící kapalinu není nutné (časté argumenty: "vždyť je čistá", "to se měnit nemusí - v autě to taky neměním" , "měřil jsem si kapalinu a pořád je nemrznoucí do -20°C tak proč byc ji měnil" apod. ). Kapalina ztrácí časem své antikorozní a antioxidační vlastnosti. Opravdu je vhodné ji každé dva roky vyměnit.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Tonda> pac vyrobci v servisnich planech tvrdi, ze nektery naplne se nemeni a jsou tedy "dozivotni"
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Zdar chlapi, trošku obnovim lednový téma. Taky se mi jednou za tři dny udělá kapička v rohu výměníku. Je třeba ho hned vyměnit ? Nebo ještě se s tím jezdit může?
vymenik mi lehce rosil mozna i rok.... pretazeni bych moc neriskoval (nepotrebujes servat zavity nebo pokroutit vymenik).
Sundat vymenik neni nic slozityho, takze shodit, zjistit kde je problem a vyresit.... a nove tesneni si kup predtim nez tam polezes.... :-)
Tak nepředpokládám že dotyčný je ... a bude to rvát ty šrouby -napsal jsem ,,rozumě" tak nevím proč by měl servat závity a něco pokroutit -někdy stačí přitáhnout o 1/3 závitu -nic to nestojí ani čas a někdy to pomůže.
Zdravím, tak i já se přidávám k těm komu teče vyýměník. Měl bych pár otázek:
- k čemu vůbec tepelný výměník slouží?
- musí se potom nějak odvzušňovat chpadící kapalina po výměně?
- kde scháníte borci takové díly jako telený výměník, těsnění, popřípadě nové trubky?
HO_VN82 napsal:
Zdravím, tak i já se přidávám k těm komu teče vyýměník. Měl bych pár otázek:
- k čemu vůbec tepelný výměník slouží?
- musí se potom nějak odvzušňovat chpadící kapalina po výměně?
- kde scháníte borci takové díly jako telený výměník, těsnění, popřípadě nové trubky?
Výměník slouží ke chlazení oleje chladící kapalinou . Odvzdšnit systém musíš -je to trochu drbačka ale nic hroznýho ,díly (když né origo nové tak mrknout např. na bazar náhr dílů na motorkářích je tam toho na osmikila už poměrně dost. Těsnění a okroužky pokud jsou klasické a né nějak spešl tvarované tak v kdejaké ,,okroužkárně"-doporučuji vitonové (vydrží větší teplo a chemii) pokud je tam atip tak asi v autorizáku -já nevím co tam je ještě jsem to za 130 000km nemusel demontovat - ale co dva roky měním kapalinu
Upravil kim dne 08.02.2023 16:34
Nový výměník, těsnění, O kroužky, chladící kapalina - odvzdušněno...vše jak má být. Při té příležitosti vyměněn olej, filtr, vzduchový filtr a svíčky. Veškeré postupy co a jak udělat jsem našel tady na fóru....díky borci, když víš jak na to, není to nic složitého...
Upravil jan_v82 dne 09.03.2023 11:08