Mám dotaz. Asi mne opustila 5 let stará malá inteligentní nabíječka, protože bez ohledu na nabití baterky do ní pere stále energii a jednu baterku mi už nafoukla, naštěstí jsem si toho všimnul, odpojil a baterka zase splaskla. Sháním tedy jinou, kvalitní inteligentní nabíječku, která nabíjí ve více krocích, baterku oživuje, desulfatuje a po nabití se přepne do udržovacího pulsního režimu, takže na ní může být baterka připojena dlouhodobě. Nabíjet budu motorky i auta s baterkami cca 2-100 Ah. Protože chci mít nabíjení pod kontrolou i vizuálně, chtěl bych nabíječku s displejem ukazujícím fázi nabíjení, úroveň nabití baterky, aktuální nabíjecí proud apod. Ideální by byl kabel se svorkami dělený, kdy je součástí nabíječky kus kabelu s oky na baterku a konektorem k ke kabelu k nabíječce, Drákula má totiž na eRku nepřístupnou baterku a nabíjecí konektor chci vytáhnout pod sedlo. Poradíte mi na základě vašich zkušeností kvalitní, osvědčenou nabíječku, která bude splňovat uvedené parametry?
PS: Předpokládal jsem, že tohle téma tu někde bude, ale nenašel jsem. Pokud tu někde je, omlouvám se za zbytečné téma.
Osobne teda pouzivam inteligentni nabijecky z Lidlu, https://www.lidl-...p100230508 - starsi verzi bez displeje.
Nema tolik funkci, jako C-Tek, ale za ty prachy... Tu a tam ji zdechne ovladaci mikrospinac, coz je teda oprava za petikorunu a treba AGM baterka v Honda nam s ni odkrouzilo 9 sezon, takze za sebe klidne doporucim. Mame v rodine 4 ks...
Jinak nema to eRko porty pro pomocny start? Na levem valci (-) a na krytu starteru (+)? Pres ne jde samozrejme nabijet taky, staci naklapnout krokodyla. ______________
R1150R 2004
display a aktualny priebeh..taketo nieco zrejme bude splnat len nejaka poriadna modelarska nabijacka. Len tej zas budu mozno chybat ine feature...
riesil som podobnu dilemu a nakoniec som skoncil s ctek mxs 5.0 new (ma implementovane teplotne cidlo a netreba uz manualne prepinat podla teploty). v baleni pripajaci kabel s ockom na baterku.
Ivan napsal:
dlouhodobě. Nabíjet budu motorky i auta s baterkami cca 2-100 Ah. Protože chci mít nabíjení pod kontrolou i vizuálně, chtěl bych nabíječku s displejem ukazujícím fázi nabíjení, úroveň nabití baterky, aktuální nabíjecí proud apod. Ideální by byl kabel se svorkami dělený,
cus.
mam dve. Tahle meri i naboj, ktery tam dotlacis ci odeberes:
+
Ctek Powersports s CANem:
Upravil hicks dne 18.01.2018 12:07
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
používáno na moto i na OS VW Sharan a vše bez problémů, zároveň spokojenost. Konzultováno s prodejcem, vypadlo to, že tomu rozumí, že je to zkušeňák a toto mi doporučil. Původně jsem chtěl něco lepšího, ale prý toto je naprosto ok.
H www.jantruhlar.cz
Ja používam túto z Činy, druhý rok baterka v zime na udržiavačke, úplne v pohode, kábel mám vyvedený od baterky pod sedlom a nabíjam ... https://www.aliex...autifyAB=2BMW R1200GSA r.v.:2010
Už se to tu řešilo i v jiném vláknu, za mě OPTIMATE4 DUAL CAN-BUS, investice cca 1200 korun, Mám k tomu několik různých káblíků - do DIN zásuvky, Přímo na baterku očka, + Skrřipce na baterku.
Udržuji tím baterku v moto už asi 3. zimu a perfekt, je schopná oživit a nabít baterku pro menší benzinová auta. Za mě spokojenost.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
akotat ta Optimate vypada socialnejc, nez CTEK... hosi ze severu to maji fakt pekne zpracovany. nakonec to branduje BMW a prodava nektery modely jako original BMW nabijecku
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
CAN = umi nabit BMW s CANem skrze zasuvku.
Upravil hicks dne 18.01.2018 13:40
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Díky za názory a zkušenosti. K nim mohu říct, že asi nejvíc věřím značce CTEK, snad proto, že máme nabíječku této značky vestavěnou v obytném autě a už 2 roky funguje perfektně (momentálně je auto už měsíc připojeno k elektrice a CTEK se stará o obě baterky, startovací i nástavbovou). Canbus mne jako staromilce jezdícího na 1150 GSA nezajímá. Optimální CTEK mi přijde MXS 5.0/12V Test and Charge, která se postará o baterky 1,2-110Ah a udržovat umí do 160 Ah. Je odolná proti vlhkosti, má dělený kabel s oky na baterku a pokud mohu srovnávat s tou co máme v obytce, zpracování je excelentní. Nabíjí a udržuje v 8 krocích. Nemá sice displej, ale systém kontrolek je celkem logický a asi dává obrázek, co se s baterkou zrovna děje...
Ale ještě kouknu na ty Optimate.
Mydlo52 napsal:
No sice umí CAN, ale umí nabíjet za 1700kč jen moto baterie...
nabije to imho i velkou.. alespon mne to i u auta dobehne do konce. Akorat to nabiji pomalu..
Teplotni cidlo je good.. to ma treba ten voltcraft.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Mydlo52 napsal:
No sice umí CAN, ale umí nabíjet za 1700kč jen moto baterie...
nabije to imho i velkou.. alespon mne to i u auta dobehne do konce. Akorat to nabiji pomalu..
Teplotni cidlo je good.. to ma treba ten voltcraft.
Jedinou výhodu to má ten can-bus pro někoho, i když mám zásuvku přes can bus, duvěřuji připojení svorek přímo na baterii...
je to o bastleni min... treba origo BMW udrzovacka jede taky pres CAN.
Nicmene jo... zvlast u CTEKu je vyvedeni konektoru ven imho rozumny. Libej se mi ty blikajici ledky udavajici kapacitu )
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Ten CAN BUS je a neni zbytečný, do budoucna je to fajn věc si myslím
ALe určitě to není podmínkou to mít v nabíječce.
Já osobně šel cestou ten CNA BUS mít.
Dnes dám 1200-1700 za nabíječku s CANBUSEM a do budoucna vím že ji mám. Přijede za mnou kamarád na moto - R1200GS a bude chctít nabít baterku - třeba z důvodu nízké teploty přes noc, tak nebude problém mu to prostě píchnout do zásuvky.
Ale je to každého věc myslím si, že někdy je lepší třeba těch 200 -300 korun si připlatit a mít pak klid a do budoucna nemuset měnit s moto i nabíječky.
Ale určitě to není problém ten CAN BUS nemít.
Optimate za mě velká spokojenost - je to dlouhodobě špička na trhu.. CTEK určitě je taky výborná volba.
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...
Mydlo52 napsal:
No sice umí CAN, ale umí nabíjet za 1700kč jen moto baterie...
nabije to imho i velkou.. alespon mne to i u auta dobehne do konce. Akorat to nabiji pomalu..
Teplotni cidlo je good.. to ma treba ten voltcraft.
Jedinou výhodu to má ten can-bus pro někoho, i když mám zásuvku přes can bus, duvěřuji připojení svorek přímo na baterii...
je to o bastleni min... treba origo BMW udrzovacka jede taky pres CAN.
Nicmene jo... zvlast u CTEKu je vyvedeni konektoru ven imho rozumny. Libej se mi ty blikajici ledky udavajici kapacitu )
Nic proti..ale ten can -bus mi přijde akorát pro lidi, kteří si koupí novou BMW motorku a neví ani kde mají baterii, tudíž pro takové vymysleli takový systém... Dobrý den pane Novák, co vás k nám přivádí do BMW, vždyť jste byl nedávno na servis...no nevím kde je baterie na mém stroji a chtěl bych ji dobít...aha..dejte mi xxxtkč a dám vám krabičku, dáte jeden konec do zásuvky na motorce a druhý konec do zásuvky...no to BMW myslí na vše.. děkuji..tady máte xxxtkč... všichni spokojení
Ale přeci když jí nemáš sám, nebo ji nepotřebuješ tak přeci nemůžeš tvrdit, že je to zbytečnost pro ostatní. Proč mám u své motorky neustále oddělávat plastové víčko když chci dát baterii dobít nebo na udržovačku? Takhle šoupnu kabel do zásuvky kdykoli se vrátím z výletu. A není to o tom ,že nevím kde je baterie. Nevím proč má pořád někdo potřebu kritizovat cokoli nepoužívá nebo nemá.
Jasně všichni co nemají totožnou nabíječku co ty tak jsou ****i a neschopný dementi. A jelikož mám optimate 4 s canbusem tak jsem .....
Ale přeci když jí nemáš sám, nebo ji nepotřebuješ tak přeci nemůžeš tvrdit, že je to zbytečnost pro ostatní. Proč mám u své motorky neustále oddělávat plastové víčko když chci dát baterii dobít nebo na udržovačku? Takhle šoupnu kabel do zásuvky kdykoli se vrátím z výletu. A není to o tom ,že nevím kde je baterie. Nevím proč má pořád někdo potřebu kritizovat cokoli nepoužívá nebo nemá.
Jasně všichni co nemají totožnou nabíječku co ty tak jsou ****i a neschopný dementi. A jelikož mám optimate 4 s canbusem tak jsem .....
Mám přesně tento názor, vrátím se z vyjížďky, nic neřeším, prsknu do zásuvky nabíječku a jdu si grilovat maso.
To samé kdokoliv přijede - jak jsem již řekl, já mám starou R1150GSA, CAN nepotřebuji. Někdo jiný třeba ano, nemusím mu tedy "rozebírat" půlku motorky.
Beru to jako super + mé nabíječky, že mohu pomoci skoro "komukoliv" a stálo mě to v mém případě jen 150 korun navíc. Optimate 4 stála lehce přes 1000 a 4 Dual mě stála cca 1200.
P.S. nemyslím si, že bych byl nějaký amater a neuměl najít baterku na motorce. Určitě je to pohodlnější a rychlejší. Pokud ten čas a chuť někdo má, nemám s tím problém a ať si motorky rozdělává.
Upravil VojtechPolicky dne 18.01.2018 15:20
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...