Zdar.. vadí něčemu výměna oleje motoru, převodovky a koncového převodu, když GS nezahřeju na provozní teplotu? Chci vyměnit náplně na sezónu, ale vyjíždět se mi nechce v takovém počasí. Klidně nechám vykapat přes noc, ze stěn by to mělo snad stéct ne? Nebo to má větší smysl než si myslím? Díky
Tak dělá se to, ale lepší je olej ohřát a hlavně rozvirit aby se zvedli usazeniny. Vzhledem k tomu že u tyhle motorky jsou servisní intervaly strašně dlouhý rozhodně bych to ohral alespoň v garazi
Upravil Novej dne 04.03.2018 08:50
BMW R1250GS Adventure HP, Yamaha WR450F 2019. Yamaha WR250F 2015
Jeste na sve vlastni moto! ? Nech ji vrcet na miste at se ohreje i ol. Chladic a vytece i on pak nech vykapavat sundej v vika at vytece uplne vse pak jak budes otacet motorem na kontrolu v vuli vytece jeste neco malo. Prevodovka se ti prohreje od mororu a na zadni prevod uz nedosahne teplo tak vykape ten vytece dobre i relativne studenej.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Normálně bych servisákovi neodporoval, má těch zkušeností přeci jen "malinko" víc, ale nemyslím si, že ta výměna za studena je špatný nápad.
Myslím si, že za ty 4 měsíce co motorka stojí bez pohybu na místě steklo do vany asi úplně všechno a v horní části olejové soustavy nezůstalo nic. Možná si troufnu tvrdit, že ta výměna bude dokonalejší než po ohřátí motoru, kdy tam přeci jen něco zůstane.
Navíc do garáže jsem ji dával po jízdě, takže olej byl horký takže řídký a postupně stekl dolů, takže vlastně jen udělal to, co bych udělal teď, tím že bych ji zase ohřál. Jenže teď mu nedám ty další 4 měsíce na stečení zbytků jako měl doteď.
To samé platí u převodovky. Primárně je konstruovaná na určitou hladinu oleje, takže po zaparkování olej stejně postupně stekl dolů a opět za ty 4 měsíce tam dokapala i ta poslední kapka která mohla. Nastartováním to zase jen rozházím po skříni a budu čekat jakou dobu než steče dolů. Navíc usazení kalů v nejnižším bodě bude určitě lepší po 4 měsících jak po 10 minutách.
Takže já jsem pro vypuštění u studeného motoru po dlouhodobé odstávce, za předpokladu že dám oleji dost času na vytečení. A toho mám zatím dost.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
a nejde tady náhodou o to, že záhřátý mot. olej ti rozpouští různý sračky, co ti tam vznikají, který studeným olejem ven nedostaneš
Upravil walda dne 04.03.2018 10:47
nemít GS, stojím tam ještě dnes https://www.motor...uid=344094
Ale vždyť je rozpouštěl v době kdy byl používán. A jak jsem psal, motorku dovezeš do garáže ohřátou, takže se potom všechno spláchne dolů do vany a pak už nemá co vznikat. Teď by se to zase jen vše rozházelo po motoru.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
Muj pocit rika.
1. Nejlepsi vypustit opravdu horky olej po jizde. Je ridky takze dobre stece a vyplavi nejvic bordela.
2. Vypusteni studeneho oleje po dlouhem stani. Po posledni jizde vsechen horky olej i s bordelem stekl do vany. Tam zustane po vypusteni troska usady na dne v nevyteklem filmu. Zavisi na sklonu dna vany kolik.
3. Pokud motor na volnobeh zahreju ne do horka tak olej spatne stece i s usadami. Ty v motoru tedy castecne zustanou.
Mi prijde skoda to delat jindy nez pri horkem oleji.
Ale katastrofa to asi neni. Lepsi nez dlouho prejizdet stary olej.
Pája
berka napsal:
Normálně bych servisákovi neodporoval, má těch zkušeností přeci jen "malinko" víc, ale nemyslím si, že ta výměna za studena je špatný nápad.
Myslím si, že za ty 4 měsíce co motorka stojí bez pohybu na místě steklo do vany asi úplně všechno a v horní části olejové soustavy nezůstalo nic. Možná si troufnu tvrdit, že ta výměna bude dokonalejší než po ohřátí motoru, kdy tam přeci jen něco zůstane.
Navíc do garáže jsem ji dával po jízdě, takže olej byl horký takže řídký a postupně stekl dolů, takže vlastně jen udělal to, co bych udělal teď, tím že bych ji zase ohřál. Jenže teď mu nedám ty další 4 měsíce na stečení zbytků jako měl doteď.
To samé platí u převodovky. Primárně je konstruovaná na určitou hladinu oleje, takže po zaparkování olej stejně postupně stekl dolů a opět za ty 4 měsíce tam dokapala i ta poslední kapka která mohla. Nastartováním to zase jen rozházím po skříni a budu čekat jakou dobu než steče dolů. Navíc usazení kalů v nejnižším bodě bude určitě lepší po 4 měsících jak po 10 minutách.
Takže já jsem pro vypuštění u studeného motoru po dlouhodobé odstávce, za předpokladu že dám oleji dost času na vytečení. A toho mám zatím dost.
Naprostej souhlas
Všeobecně se doporučuje oleje vypouštět za tepla a má to svoji logiku, kterou asi nemá smysl dlouze vysvětlovat, kdo to nechápe, tak ať se do servisu radši ani nepouští.
Na druhou stranu, pokud někdo potřebuje nutně vyměnit olej bez vyjetí z garáže (důvod nechápu, ale budiž), tak je opět logický, to vypustit tak, jak to 4 měsíce stálo.
Stejně důležitý je ohřát olej v koncáku a ten nastartováním motorky pochopitelně neohřeješ.
Sice to nejde v garážových podmínkách nijak dokázat, ale vsadím se o co chceš, že po 4 měsíčním stání vypustíš z motoru víc oleje, než když to ohřeješ (proženeš celou soustavou) a pak teprve vypustíš. Nic méně pořád se bavíme o množství v řádech pár desítek ml.
Já osobně bych počkal na první vyjížďku (stejně ti tam stál olej celou zimu, tak 14dní už se to nepos.ere), vše si předem připravil a ihned po příjezdu bych vypustil koncák (nejmenší množství oleje, nejmíň ohřáto a nejrychleji chladne) a pak teprve odstrojoval schutzplech, abych vypustil olej v motoru a nakonec převodovku. Tam by neměly být žádný usazeniny, tak není kam spěchat. Tohle všechno bych nechal vytéct klidně do druhého dne, pokud na to máš prostor. V mezičase, jak psal servisák... ventil dekly, seřízení vůlí (na to stejně potřebuješ teplotu 20-30°C)
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Podle mě to ničemu nevadí, všechno steklo po zaparkování.
Akorát bych to nedělal třeba v mínus pěti, aby ten "med" vůbec protekl vypoušťákem a klidně, když už je tolik času, to nechal odšpuntovaný klidně do dalšího dne i déle, ať si vykape
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Nikomu nehodlam radit ale v motorce je tak malo oleje ze kdyz je studenej a neni to rozredeny a ty necistoty rozkaleny provozem tak se to nevypusti. A zustane to usazeny na stenach. A ten studenej olej opravdu tece dost pomalu oproti ohratemu ten leti ven jak po.dratech.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
A jeste jedna otazka? Proc nemenite olej na konci sezony at ta moto stoji s cistym olejem. A pak na jare nemamazete motor tema srackama.usazenejma za celou zimu
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Proč to dělat jednoduše? ... nebyl čas ... a teď počkat do první vyjížďky a vypustit to všechno ohřátý, taky není čas Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Nejde o čas. Jestli měnit olej na konci sezony nebo před začátkem sezony, je otázka o které majitelé motorek diskutují řadu let.
Já zastávám názor že je lepší před začátkem sezony, bez ohledu na způsob výměny (za studena či za tepla). Proč budu dávat nový olej do motorky která minimálně 4-6 měsíců nepoběží. Raději ho nechám uzavřený v lahvi bez vlivu okolního prostředí a do motorky přijde před první jízdou opravdu čerstvý.
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
berka napsal:
Nejde o čas. Jestli měnit olej na konci sezony nebo před začátkem sezony, je otázka o které majitelé motorek diskutují řadu let.
Já zastávám názor že je lepší před začátkem sezony, bez ohledu na způsob výměny (za studena či za tepla). Proč budu dávat nový olej do motorky která minimálně 4-6 měsíců nepoběží. Raději ho nechám uzavřený v lahvi bez vlivu okolního prostředí a do motorky přijde před první jízdou opravdu čerstvý.
Tak zrovna otomhle si myslim ze je nejvetsi blbost. Olej neni brzdovka
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Měním za tepla a pokud to jde nechám co nejdéle odkapak, a v motoru pokud bude déle stát, chci mít čerstvý olej, aby při prvním startu běžel s novým olejem a nebyl tam bordel s minule sezóny. I když teď mi motorka stojí 8 měsíců se starým olejem, ale taky to nejdřív projedu a pak vyměnim teplý olej.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
To mě někdo řekněte, jaký je rozdíl mezi olejem na konci sezony a po cca 4 měsících stání v garáži?
Když už se tu mluví o usazeninách, tak bych se zamyslel i nad vlhkostí, která se v motoru může přes zimu i v sezóně objevit. Po řádném zahřátí se vlhkost odpařuje. Proto si myslím, že by se měl olej měnit až po zahřátí tak jak uvádí výrobce aby v motoru nezůstala voda po vypuštění.
Stejně při každé výměně v motoru zůstane trochu původního oleje i nečistot ať už za studena či za tepla.
Horacio napsal:
To mě někdo řekněte, jaký je rozdíl mezi olejem na konci sezony a po cca 4 měsících stání v garáži?
Když už se tu mluví o usazeninách, tak bych se zamyslel i nad vlhkostí, která se v motoru může přes zimu i v sezóně objevit. Po řádném zahřátí se vlhkost odpařuje. Proto si myslím, že by se měl olej měnit až po zahřátí tak jak uvádí výrobce aby v motoru nezůstala voda po vypuštění.
Stejně při každé výměně v motoru zůstane trochu původního oleje i nečistot ať už za studena či za tepla.
Jakej? Dost velkej olej po 10 000km je plnej necistot a ruznych sracek z provozu. Kdezto cerstvej je upllne cistej. A oleji nevadi byt otevrenej narozdil od brzdovky
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Taky jsem dříve zastával názor s novou sezonou nový olej. Leč názory se mění a od jisté doby myslím stejně jako Servisák - určitě je lepší olej vyměnit po sezoně, aby nečistoty obsažené v oleji používáním neměly čas usadit se přes zimu na stěnách a pod.. A určitě měnit teplý ne studený. Ostatně hrušku můžeš případně ohřát opatrně horkovzdušnou pistolí.
Od 8.2.2019 www.german-sh.it
Porad resite zadni prevod na ten se vyserte ten neni tak drahej jako motor. A je uvnitr tak zebrovanej ze tam zustavaji necistoty i po ohrati.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Rozdíl mezi novým olejem a starým je jasnej Měl jsem namysli co se tak hroznýho stane s olejem když ho nechám přes zimu v motoru a na jaře ho protočím v motoru? Podle mého olej stářím nedegraduje a vlhkostí taky ne. Nečistot je tam na jaře a na podzim pořád stejně když se nejezdí.
Samozřejmě účelem výměny je dostat z motoru co nejvíce nečistot a starého oleje ven.
Jaký je rozdíl mezi teplou a studenou výměnou (co se účinnosti výměny týče) můžeme dlouhosáhle rozebírat, zima ještě neskončila