Zdravím, mám zase tradičný jarný problém zo štartovaním a s vybíjaním batérie na motorke. Potreboval by som poradiť, akú konkrétnu batériu kúpiť do môjho GSA rok výroby 2012. Fóra aj rady som prečítal, ale to sú všetko rady z rokov okolo 2009-1012. Určite pokrok ide dopredu aj v oblasti moto batérií. Čo ste za batérie kupovali pred pár mesiacmi , pol rokom. Niečo dobré a nie moc drahé. Bol som sa pýtať na YUASU takú ktorú tam mám od výroby a cena 142 EUR je veľa. Pred rokom som kúpil BOSCH za 60 EUR. Pred týždňom som ju nabil dal do motorky po pár pretečeniach naštartoval. Previezol som sa pár Km odstavil motorku. Prišiel som po dvoch dňoch a cvak-cvak a ticho. Už ma to vážne prestáva baviť. Ďakujem za rady.
Takze si ted dojdes koupit za 202e yuasu. Ludi co porad vymejslite za teorie. Ona ta baterie asi nebude levna jen tak pro nic za nic.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Začal bych tím, že najdeš pachatele vybíjení. Takže je nutné vědět jak velký je tvůj klidový odběr motocyklu. Dej měřák mezi +pól baterie a drát který jsi z něho odpojil a hned uvidíš jak velký proud ti něco sosá z baterie, samozřejmě při vypnutém klíčku čili v klidovém stavu. Jestli tam je, a já si myslím že jo, i když koupíš tu Yuasu dopadneš stejně. Pokud je motka v pořádku přijdeš k ní i za několik týdnů a v pohodě nastartuješ.
Já teď koupil Exide ETX 14-BS jako tam byla z výroby.
Upravil Pekelnik dne 15.03.2018 14:03
Od 8.2.2019 www.german-sh.it
Ako som už niekde písal mne baterku pravidelne vymlátila USB zásuvka, ktorá ma v sebe menič napätia z 12V na 5V a mal som ju napojenú priamo na baterku. Od vtedy ako som ju vyhodil mám kľud.
BMW R1200GSA r.v.:2010
Pokud budeš měřit klidový odběr, začni měřit až nějakou minutu po vypnutí klíčku, ŘJ se musí ,,vypnout,,. Z baterek doporučuji Yuasa nebo Exide.
Servis motocyklů BMW včetně originální diagnostiky BMW Motorrad
Ďakujem za rady, tak som premeral batériu motorka bola odstavená týždeň, len na baterke odpojený + pól. Zmeral som batériu na prázdno mala 12,45 V. Potom jeden kábel meráka na + a druhý na odpojený plusový kábel napätie kleslo na 12,29 V. Odber prúdu mi po viacerých meraniach ukázalo 16,05 mA. Takže motorka má odber aj keď je v kľude odstavená. Teraz ešte prísť na to čím to je. Rady? Ešte uvediem že je to GSA 2012 dovezená z UK. Výbava len to čo je od výroby žiadne USB zásuvky, navigácia ani alarm. Budem vďačný za akékoľvek rozumné rady. Ďakujem Peter.
Buco44 napsal:
Ďakujem za rady, tak som premeral batériu motorka bola odstavená týždeň, len na baterke odpojený + pól. Zmeral som batériu na prázdno mala 12,45 V. Potom jeden kábel meráka na + a druhý na odpojený plusový kábel napätie kleslo na 12,29 V. Odber prúdu mi po viacerých meraniach ukázalo 16,05 mA. Takže motorka má odber aj keď je v kľude odstavená. Teraz ešte prísť na to čím to je. Rady? Ešte uvediem že je to GSA 2012 dovezená z UK. Výbava len to čo je od výroby žiadne USB zásuvky, navigácia ani alarm. Budem vďačný za akékoľvek rozumné rady. Ďakujem Peter.
Já myslím, že 16mA je vpohodě... Nastartované ti dobíjí kolik Voltů? Pokud je problém jen v baterii tak kup EXIDE AGM ready 12-12... Je to ta samá jako z výroby, tudíž továrně nalitá
Upravil TripleBlack dne 17.03.2018 21:00
Taky se podělím.Mám od 18.2.2016 namontovanou UNIBAT CBTX14BS na GS 1200 05. Po každé jízdě jí dávám na OPTIMATE 4 DUAL a dělal jsem to i na předešlé baterce(nevím už výrobce,ale měla logo BMW)která byla stará nějakých pět,šest let.Je to tak čtrnáct dní co jsem po vyjíždce motorku odstavil a zapomněl jí dát na nabíječku,jako obvykle. Za nějakých deset dní jsem chtěl vyjet a ani ťuk.Navigace odpojena,akorát v zásuvce u budíků jsem zapomenul zastrčený teploměr/voltmetr.Od té doby baterie opět na nabíječce,ale přijde mi,že starty nejsou to co dřív.Navíc po startu svítí nějakých 5-10 sek indikátor baterie na display.DOTAZ-Mohl jsem jí tím zapomenutým teploměrem odpravit?V klidovém odběru si bere 12mA.Ještě je v záruce,tak bych jí mohl asi uplatnit,ale jde mi spíš o to,vědět,jestli jsem jí popravil.Dík za případné odpovědi.
Jarda Smid napsal:
Taky se podělím.Mám od 18.2.2016 namontovanou UNIBAT CBTX14BS na GS 1200 05. Po každé jízdě jí dávám na OPTIMATE 4 DUAL a dělal jsem to i na předešlé baterce(nevím už výrobce,ale měla logo BMW)která byla stará nějakých pět,šest let.Je to tak čtrnáct dní co jsem po vyjíždce motorku odstavil a zapomněl jí dát na nabíječku,jako obvykle. Za nějakých deset dní jsem chtěl vyjet a ani ťuk.Navigace odpojena,akorát v zásuvce u budíků jsem zapomenul zastrčený teploměr/voltmetr.Od té doby baterie opět na nabíječce,ale přijde mi,že starty nejsou to co dřív.Navíc po startu svítí nějakých 5-10 sek indikátor baterie na display.DOTAZ-Mohl jsem jí tím zapomenutým teploměrem odpravit?V klidovém odběru si bere 12mA.Ještě je v záruce,tak bych jí mohl asi uplatnit,ale jde mi spíš o to,vědět,jestli jsem jí popravil.Dík za případné odpovědi.
Pokud máš zásuvku vedle budíku, tak ji máš zřejmě natvrdo a mohl ti ten teploměr/voltmetr baterku vyšťavit. Já nechávám moto v nevytápěné garáži, baterie má 6 let a po dvou měsících naskočila motorka jak za mlada. Nabíjím chytrou z Lídlu tak 2x za zimu akorát, ale většinou je nabitá a přepne do udržovacího režimu, ale nechám ji tak 2dny a odpojím... Je třeba baterii dobít..nechat po dobití aspoň hodinu bez nabíječky, změřit kolik Voltů má. Po nastartování kolik dobíjí alternátor. Pokud bude každým dnem pár drsetin, setin voltů naprázdno ubývat tak baterie je špatná, pokud žere jen 12mA. No podle data ji máš měsíc po záruce pokud má klasickou dvouletou záruku
Upravil TripleBlack dne 18.03.2018 13:58
Dík za reakci a omlouvám se za blbost Bat.je od 18.12.!!!! 2016 t:j.rok a něco.Zase jsem si po sobě nepřečetl svúj blábol.Ano,zásuku na palubce mám napřímo,přez pojistku,Po nastartování dobíji jak má,nějakých 14,5V.Moto stojí v temperované garáži.Ještě jí vezmu na zátěžák a uvidíme.Možná je to blbost,ale mám na OPTIMATKACH i další dvě motorky,ale zatím vždy spokojenost a spolehnutí.U Ventury,kde je hromada blbostí od alarmu,přez CB a spoustu dalších nezbytností jsem musel odpojovat bat.jinak bych nenatočil po dvou týdnech ani omylem.Teď ja na BMW nabito a odpojeno,tak uvidím,jaký bude,nebude pokles.Taky po startu Ti svítí na palubce baterka,nebo to dělá jen u červených motorek?
Jarda Smid napsal:
Dík za reakci a omlouvám se za blbost Bat.je od 18.12.!!!! 2016 t:j.rok a něco.Zase jsem si po sobě nepřečetl svúj blábol.Ano,zásuku na palubce mám napřímo,přez pojistku,Po nastartování dobíji jak má,nějakých 14,5V.Moto stojí v temperované garáži.Ještě jí vezmu na zátěžák a uvidíme.Možná je to blbost,ale mám na OPTIMATKACH i další dvě motorky,ale zatím vždy spokojenost a spolehnutí.U Ventury,kde je hromada blbostí od alarmu,přez CB a spoustu dalších nezbytností jsem musel odpojovat bat.jinak bych nenatočil po dvou týdnech ani omylem.Teď ja na BMW nabito a odpojeno,tak uvidím,jaký bude,nebude pokles.Taky po startu Ti svítí na palubce baterka,nebo to dělá jen u červených motorek?
Nevím jak u roku 2005, já mám 2011, ale zhasne téměř hned po startu... Tak jak u auta, prostě normální stav. Vem měřák a měr klidový stav, po zapnutí klíčku, při startu a hned po startu jestli to dává přes 14V nebo až po chvíli.. vypadá to spíše na mrtvou baterii...
V klidu 12,4,po klíčku 11,7,po naskočení jakmile zhasne kontrolka,t.j nějakých 5sekund tam je těch 14, 14,5.To by mělo být ok,ale v momentu startu padá pod 10V,což nebude asi úplně echt.Kontakty atd.čistý.Startér jsem měl na podzim taky venku na vyčištění promazání atd.Měřím to při startu multimetrem na kontaktech baterky,což není nejpřesnější.Zajedu na diagnostiku a pořádnou kontrolu a změření.Záručák a účtenku mám,tak uvidíme.Jak budu vědět verdikt,tak se pochlubím.Třeba to bylo opravdu tím teploměrem.
Jarda Smid napsal:
V klidu 12,4,po klíčku 11,7,po naskočení jakmile zhasne kontrolka,t.j nějakých 5sekund tam je těch 14, 14,5.To by mělo být ok,ale v momentu startu padá pod 10V,což nebude asi úplně echt.Kontakty atd.čistý.Startér jsem měl na podzim taky venku na vyčištění promazání atd.Měřím to při startu multimetrem na kontaktech baterky,což není nejpřesnější.Zajedu na diagnostiku a pořádnou kontrolu a změření.Záručák a účtenku mám,tak uvidíme.Jak budu vědět verdikt,tak se pochlubím.Třeba to bylo opravdu tím teploměrem.
Pokud ti dobře měří měřák, tak 12,4V po nabití je špatně. Pokud je to AGM baterie, tak musí mít nová či zánovní 12,8V. Tudíž nedrží kapacitu. Při startu by nemělo klesnout myslím pod 9V...vidím to na baterii která nedrží kapacitu. Já po 6 letech po nabití i během sezony 12,6V... Co je to vůbec za baterii co máš? Nechce se mi listovat ;-)
Upravil TripleBlack dne 18.03.2018 15:25
UNIBAT CBTX14-BS.Stála něco málo přez 1.200KČ.!Uplně po nabití to nebylo.Jak si tady tak hezky píšeme,tak byl nějaký ten start na měření a tím se něco vycuclo a nestačilo dobít za tu chvilku,co motor běžel.Teď je odpojená,jestli do zítra spadne o nějakou tu desetinku.
Jarda Smid napsal:
UNIBAT CBTX14-BS.Stála něco málo přez 1.200KČ.!Uplně po nabití to nebylo.Jak si tady tak hezky píšeme,tak byl nějaký ten start na měření a tím se něco vycuclo a nestačilo dobít za tu chvilku,co motor běžel.Teď je odpojená,jestli do zítra spadne o nějakou tu desetinku.
I tak nemůže spadnout na 12,4V...podle mě...no a každopádně od Italů nic nebrat... umí akorát dobrou pizzu a víno...no a Ferrari, ale to k tomu musí mít ideální podmínky, jinak by to bylo zase špatně....kup příště EXIDE AGM ready 12-12...nabij ji doplna a nech dát na zátěž a případně reklamuj
Tak jo.Dík za plodnou korespondenci.Už se nabíjí.Jak bude čas,tak s ní zajedu na kliniku a uvidím.Mám ji z krámu,kde už nakupuju pár let,tak by neměl být problém při event.reklamaci.Příště prubnu jinou značku.Ono to asi ve finále je jedno.Když to tady pročítám,tak někdo chválí to,co by jiný nechtěl ani zadarmo.Asi to je taky kus od kusu,jako se vším.
Tak diagnostika odhalila od posledního připojení podpětí v palubní síti.To by mohla být ta moje skleroza s nevytažením teploměru ze zásuvky v palubce a následným vycucnutím baterky během těch deseti dnů.Test baterky,dobíjení,odběr atd ok.Tak snad chvíli ještě poslouží.