Máte někdo nějakou zkušenost s Li-Ion baterií v motorkách? Já akorát v mobilu...:-)
Žádné vlákno jsem ani po usilovném hledání nenašel.
Dnes jsem ji koupil pro svou adv, první dojmy, aniž bych ji namontoval:
plusy
- ta hmotnost!!! má 1 kilo...
- podložky pro dorovnání velikosti, resp. výšky jsou součástí balení, takže žádné bastlení
- ukazatel stavu nabití - 6 led diod
- 2000 cyklů nabití / vybití
mínusy:
- 4 Ah
- nutno použít nabíječku pro Li-Ion
Koupil jsem si původně normální gelovku, ale byla menší, tak jsem jí šel vyměnit a oni měli jen tuto - "Es ist Zukunft" mi asi třikrát zopakoval prodejce, tak jsem jí zkusil.
Časem uvidíme, co vydrží.
Upravil Tomas1200GSA dne 01.04.2018 19:33
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Když se má na jejich nabíjení použít jiná nabíječka, tak jak se nabíjí v motorce?
Navíc Li-On baterky jsou hodně náchylné na přebíjení, je tam vysoké riziko exploze či požáru. Dodává se k nim i nějaká elektronika která to řídí?
dříve F 650 GS
později R 1200 RT
dnes jen skútr Honda ADV 350
berka napsal:
Když se má na jejich nabíjení použít jiná nabíječka, tak jak se nabíjí v motorce?
Navíc Li-On baterky jsou hodně náchylné na přebíjení, je tam vysoké riziko exploze či požáru. Dodává se k nim i nějaká elektronika která to řídí?
Ridici obvod v motorce si dost hlida nabijeni, takze to neni problem. Vysoke riziko exploze a pozaru... no, to mozna je, pokud ji mechanicky poskodis. Tzn. propichnes, tak aby se k ni dostal vzduch... kolikrat se Ti poskodila baterka? At uz jakakoli?
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Radek_S napsal:
4Ah? Na co to máš? Protože takovou kapacitu baterie mám do skůtru 50ccm. Do velké motorky to snad ani nemůže být.
Jak jsem psal, mam to dle vyrobce na Adv DOHC.
Startovaci proud je tusim 280 A. Kapacita 4 Ah... tak neni to moc, do stare karburatorove mororky bych si ji asi nedal, vlim okoli muzes tocit motorem dost dlouho, ale u relativne nove motorky se vstriky by nemel nastat problem. Stejne nebudes tocit motorem minutu/y. To uz vis, ze je neco spatne, tzn. nepotrebujes tolik kapacity.
Upravil Tomas1200GSA dne 01.04.2018 19:34
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Me teda rekli ze ta moje s emuze nabijet vpohode nabijeckou co mam. Optimate 4 dual
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
schrek napsal:
Me teda rekli ze ta moje s emuze nabijet vpohode nabijeckou co mam. Optimate 4 dual
Teoreticky ano, ale jen pres Can-Bus, protoze jinak ji procesem desulfatace znicis.
Upravil Tomas1200GSA dne 01.04.2018 21:25
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Mozna se pletu...ale 4 Ah a 280A me prijde dost zvlastni...minimalne divne...ja bych koupil za 1000 k osvedcenou klasiku exide nebo varta 12 V 14 Ah a 200 A.....ale je to jen muj nazor...bmw zdar
Bedabanjo napsal:
Mozna se pletu...ale 4 Ah a 280A me prijde dost zvlastni...minimalne divne...ja bych koupil za 1000 k osvedcenou klasiku exide nebo varta 12 V 14 Ah a 200 A.....ale je to jen muj nazor...bmw zdar
Zvlastni Ti to sice prijit muze, ale pred 10 lety jsi mel v mobilu taky nikl a cadmium s kapacitou 850 mAh. Dnes mas Li-Ion.
Vyvoj nezastavis.
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Riziko požáru snad u toho ani nehrozí ..není to lipolka ale li-ionka tzn. baterie je tvořena z jednotlivých článků tzv. 18650, které mají svůj vlastní kovový plášť.
Kapacita bude asi v pohodě, jde jenom o to motorku natočit...tyto baterie se umí rychle dobít.
Přebití buď bude hlídat elektronika uvnitř baterie nebo je to dělané systémem článků do série kdy jmenovité napětí je 3,6 V x 4 články = 14,4 V ( článek nabitý na 100% má obvykle 4,2 V to by pak bylo 4,2 x 4 = 16,8 V ) takže je tam dostatečná rezerva.
Ale nevím, co by se stalo v případě úplného vybití ( nechat zapnuté světla ). Pokud by to taky nehlídala elektronika, došlo by při poklesu napětí pod 2,5 V na článek k rozpadu elektrod a tím k nevratnému zničení
Už jsem o této baterii taky uvažoval..čekám jak dopadne loňská Motobatt. Z principu mi vadí, že ty dnešní aku umírají po 2 letech.
Životnost li-ionek by mohla být větší viz:
Pokud máme akumulátor s pracovním napětím 2,5–4,2 V, pak v tomto režimu je schopen dát přibližně 500 cyklů. Ale pokud je vybíjení ukončeno na 3,0 V, pak se jeho životnost pohybuje už i přes 1500 cyklů, pokud využijete pouze 10 % jejich kapacity, životnost těchto baterií je i 10 000 cyklů.
Bedabanjo napsal:
Mozna se pletu...ale 4 Ah a 280A me prijde dost zvlastni...minimalne divne...ja bych koupil za 1000 k osvedcenou klasiku exide nebo varta 12 V 14 Ah a 200 A.....ale je to jen muj nazor...bmw zdar
Zvlastni Ti to sice prijit muze, ale pred 10 lety jsi mel v mobilu taky nikl a cadmium s kapacitou 850 mAh. Dnes mas Li-Ion.
Vyvoj nezastavis.
Ok...chapu..ale kolik ma tahle strartovaci proud? A hlavne 4Ah jsou dane. fyziku neosalis ... nebo jo?....ale.mozna se pletu...fakt nevim....jen mi to pripada moc kosmicke jak ty oleje s Hixsem.....moc se resi zbytecne...
Bedabanjo napsal:
Mozna se pletu...ale 4 Ah a 280A me prijde dost zvlastni...minimalne divne...ja bych koupil za 1000 k osvedcenou klasiku exide nebo varta 12 V 14 Ah a 200 A.....ale je to jen muj nazor...bmw zdar
Zvlastni Ti to sice prijit muze, ale pred 10 lety jsi mel v mobilu taky nikl a cadmium s kapacitou 850 mAh. Dnes mas Li-Ion.
Vyvoj nezastavis.
Ok...chapu..ale kolik ma tahle strartovaci proud? A hlavne 4Ah jsou dane. fyziku neosalis ... nebo jo?....ale.mozna se pletu...fakt nevim....jen mi to pripada moc kosmicke jak ty oleje s Hixsem.....moc se resi zbytecne...
Ma 280 A startovaci proud. Je videt, ze tomu az tak nerozumis, ale hesla znas pekne. Nic ve zlym. Ale kapacita a startovaci, respektive kratkodobe odebrany velky proud spolu v podstate nesouvisi. To je spis o te konstrukci te baterky. Tato je konstruovana takto. Napriklad trakcni akumulatory jsou naopak s velkou kapacitou, treba 1000Ah, ale nemuzes kratkodobe odebirat velke proudy.
Ono casem budou take Li-Ion pro mororky s vetsi kapacitou, ale zatim by stala cca. 8000 Kc s 12 Ah.
Upravil Tomas1200GSA dne 01.04.2018 22:39
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6
Jo vývoj jde neustále dopředu, za nějakou dobu budou ty naše motorky už jenom na baterie a když bude elektromotor, tak nebude žádné zimní povídání o tom jaký olej do motoru . To bude nuda
R1200GS 08
Tomas1200GSA napsal:
Zvlastni Ti to sice prijit muze, ale pred 10 lety jsi mel v mobilu taky nikl a cadmium s kapacitou 850 mAh. Dnes mas Li-Ion.
Vyvoj nezastavis.
To se na mě nezlob, ale neslyšel jsem o tom, že by někdo do 10 let starýho mobilu, kterej byl dělanej na NiCd, dával LiIonku. Že v novým mobilu máš LiIonku je trochu jinej příběh.
Každej typ akumulátoru má nějakou charakteristiku a chce nějaký nabíjení. Články u Pb a LiIon batrerek mají jiný napětí a srovnat to, aby se to potkávalo někde kolem 14V, na což jsou dělaný regulátory alternátorů ...
A další věc - ta kapacita není jen na startování. Ale co další odběry? Svícení, nabíjení atd. O strojích s větší el.výbavou nemluvě.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Tomas1200GSA napsal:
Zvlastni Ti to sice prijit muze, ale pred 10 lety jsi mel v mobilu taky nikl a cadmium s kapacitou 850 mAh. Dnes mas Li-Ion.
Vyvoj nezastavis.
To se na mě nezlob, ale neslyšel jsem o tom, že by někdo do 10 let starýho mobilu, kterej byl dělanej na NiCd, dával LiIonku. Že v novým mobilu máš LiIonku je trochu jinej příběh.
Každej typ akumulátoru má nějakou charakteristiku a chce nějaký nabíjení. Články u Pb a LiIon batrerek mají jiný napětí a srovnat to, aby se to potkávalo někde kolem 14V, na což jsou dělaný regulátory alternátorů ...
A další věc - ta kapacita není jen na startování. Ale co další odběry? Svícení, nabíjení atd. O strojích s větší el.výbavou nemluvě.
Nevim, co si tim souvetim myslel, jako ze bychom tam meli davat kyselinovku, protoze tam byla puvodne? Te motorce je absolutne jedno, co ji dava jmenovite napeti a regulator pouze usmernuje, takze je to burt. Vystupni charakteristika je ve stejnem rozsahu, jako vstupni charakteristika baterie... asi tak.
Ja si to koupil na svou adv. Nejsem dealer, proste jsem to zkusil, nemusim to obhajovat.
Svitim celovkou u stanu, nabijim powerbankou. 10Ah v kapse... Co je vetsi elektricka vyzbroj? Jako radio? S reprakem? A alarm? No tak to si asi bude muset kazdy soudruh rozmyslet, co si na svuj stroj koupi.
Me to vyhovuje, tedy melo by, dle vlastnosti te baterie vice nez jakakoli jina moznost.
R1200GS 08" je minulost >> ADV, HP2, 2V ???
aktuálně ADV 2012 pryč
aktuálně MAX IV 6X6