víc hlav víc ví.. už jsem to kdysi řešil, ale zajímají mě další zkušenosti.
Mám 1150 ADV 02, začalo to v Jižní Americe - špatný benzín, vytočím pozvolna šestku a rány jakoby se chtěl motor rozpadnout..kovové rány, asi jako bych mezi staré ústřední topení strčil šroubovák a mlátil...jenže nemám katík, mám tam Ysvod.
Pořád si namlouvám, že je to benzínem..při delší prudké akceleraci rány rychle zmizí..když natankuju 100 benzín tak to podle mě nedělá..
OT: je to tedy opravdu jen benzínem? Nechce se mi tomu úplně věřit, jsou to fakt pořádné rány. Já měl za to, že tohle dělá jen s katíkem..
I bez katiku... Cas od casu to chce poradne zatopit pod kotlem a taky natankovat plnotucnej benal
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
Já mám už druhou 1150 a dělaly to obě. Zajímavý, že dvanáctka to nedělá. Jak dám lepší benzín je to v pohodě. A nějaký vytáčení do bezvědomí tomu nepomůže...jen ten benzín! Ještě jsem tu ale nikde nečetl, co to vlastně je za zvuky???
Upravil Miran dne 09.08.2018 14:25
Samozápaly, čím víc zakarbonovaný, tím víc to má tendenci dělat. Karbon se rozžhaví a zapaluje směs namísto svíčky. Zázračný benzíny ho nevypucují, vyšší oktanový číslo ale znamená vyšší teplotu, při které se to ještě nevznítí samo...
Upravil Mireczech dne 09.08.2018 14:52
já teda nevím, ale jako samozápal mi ty zvuky fakt nepříjdou. Je to jako bys do motoru hodil hrst ocelových kuliček. Zkoušel jsem tomu dávat kapky...vytáčet motor co to šlo a stejně to pořád dělá. Zvláštní, že to dělá jen tahle motorka...proč to nedělají i jiný stroje?
Miran napsal:
já teda nevím, ale jako samozápal mi ty zvuky fakt nepříjdou. Je to jako bys do motoru hodil hrst ocelových kuliček. Zkoušel jsem tomu dávat kapky...vytáčet motor co to šlo a stejně to pořád dělá. Zvláštní, že to dělá jen tahle motorka...proč to nedělají i jiný stroje?
Tohle se tu už řešilo mockrát, i nedávno a jen vlákna mají jiný název. Psal jsem o tom poprvé asi před asi 10 lety a nazval ten jev pracovně "omezovač zrychlení". Setkal jsem se s tím jen na řadě 1150 a obě mé Adventure to dělaly a současná dělá stále. Karbon na to vliv nemá, první GSA jsem kupoval z Holandska nový a dělalo to od začátku, ta současná má najeto 170 tisíc km a dělá to úplně stejně. Přišlo mi to jako mechanický zvuk těsně před rozpadnutím motoru a odmítal jsem věřit, že to jsou detonace apod., ale nakonec jsem se naučil motor trochu víc vytáčet, občas vyhnat pavouky a především tankovat kvalitní, nejlépe 98-100 oktanový benzín. Západně od nás stačí i jejich kvalitní 95-ka, tak si říkám, jestli motory nejsou naladěny na nějaké západní standardizované kvalitní palivo. Mimochodem, nebyla náhodou už u 1100GS nějaká možnost naladit motor na horší palivo, když někdo jede třeba někam do Asie? Není ta možnost i u 1150? Dlouho mi trvalo, než jsem přišel na to, že ve chvíli, kdy to začne mlátit, musím přidat plyn, klidně naplno a ono to přejde, někdy zrychlení omezím a taky to nedělá, prostě jsem se s tím naučil žít, ale jak píšu, jen tehdy, když natankuji horší palivo a to není často.
Asi to bude palivem, my teď v Uzbekistánu tankovali 3dny 80benzin a dělalo nám to na obou motorkach, žena 650GS já 1200Gs, žena říkala, že je to jako když ji někdo mlátí lžícemi do motoru, po natankování 95 vše v pohodě.
Že na to má vliv palivo se shodneme všichni, ale co se v tom motoru děje, to by mě teda fakt zajímalo? S tou karbonizací se mi to taky nezdálo hned od začátku. Jezdím na motorkách přes 30 let a dělá mi to vždy jen 1150! Prostě ubrat a nebo podřadit a pořádně přidat a je to cajk.
Bohužel nemáme čidlo klepání,kerý rozpozná detonační hoření a v mžiku upravuje předstih tak,aby k tomu nedocházelo. Jestli na to netrpí 1100gs,tak zřejmě proto,že tam bude nižší kompresní poměr. Jediný řešení by bylo výroba silnějšího těsnění pod hlavu,tím by se kompresní poměr lehce pozměnil a třeba by to pomohlo,ovšem motor by ještě víc změknul a bylo by tam víc věcí na laborování. Nebo taky né:-)
Dělá mě to taky,vyzkoušeno několikrát přeštelovat synchro,ventily,snímač klapky atd a bezezměny. Jo a většinou to slyším z levé strany motoru,tudíž by na to to zakarbonování mohlo mít vliv,díky vobčasnýmu zakouření od spálenýho oleje při kratším odstavení teplé motorky na bočák a možnýmu průsaku oleje přes gufera ventilů na té levé straně.