Zdravím,
Před 2 roky jsem pořídil novou baterku, fungovala asi 3 měsíce a vybila se tak, že už nešla oživit.
Baterku jsem nechal reklamovat a naštěstí jsem dostal novou, ta fungovala asi 1 rok a zase je před umřením, když týden nejedu musím nabíjet. V čím by mohl být problém? (Elektrice moc nerozimím) Baterie Fiamm FT19-12B 12V 19Ah
Upravil jachanek dne 10.08.2018 19:40
ideálně klidovej odběr tak 4 - 5mA. Pokud je to víc, tak už to baterii dlouhodobě může vadit. Já mám klidovej 8mA a musím přes zimu nabíjet jinak to ani neškytne.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Je to taky možnost. Ačkoliv je to alternátor automobilovej a mimo teplo motoru, takže v relativním bezpečí. Ale když si dáš jakýkoliv čínský voltmetr do zásuvky tak ti sice měří blbou hodnotu(mně třeba čína ukazovala 14V a ve skutečnosti mám 13,7V), ale dají se na něm vypozorovat výkyvy během jízdy nebo výpadky dobíjení.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90
Změř napětí na akumulátoru při nastartované motorce na volnoběh. Pokud naměříš méně než 13.8V, je něco s dobíjením špatně. Pokud se Ti při otočením plynem při stojící motorce palubní napětí nezačne zvedat k 14V a více (ideál doporučený od výrobců akumulátorů je 14.5V), opět je něco špatně s dobíjením. Obvyklou závadou je unavený regulátor napětí. Tím, že akumulátor nedobíjíš správně, logicky zkracuješ jeho životnost.
Takže jsem to poměřil a při volnoběhu naměřil 13.9V a při otočením plynu to skákalo mezi 13.6V a 13.9V, to asi znamená že je v háji ten regulátor že? Moc díky za rady.
Nemáš některou z navigací od Garminu s převodníkem napětí (součást napájecího kabelu) z 12V na 5V? Ten má odběr pořád - i s navigací vyndanou z držáku.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Nakonec to dopadlo že jsem to zavezl stejně do servisu ať se na to mrknou, nato už jsem malej pán k Tondovi bych rád ale už to časově nestíhám kvůli dovolené
Aktuálně řeším vybitou baterii na 1200 GS 2005. Baterie po 12 dnech úplně mrtvá. Oživil jsem ji (uvidíme na jak dlouho) a změřil odběr v klidu - je to cca 4 mA. Přijde mi to celkem dost. Nevíte někdo, kolik je normální?
Jenom aby bylo odpovězeno:
Ano 4mA jsou normální. To je ještě super hodnota. Do těch cca 7mA je klidový proud v normě.
R11x0 mají alternátory s regulátorem napětí na 14V. Proto je dobíjecí bez zapnutých světel 13.9V a s nimi plus 2x 55W mlhovky cca 13.6V. Ti, kdo tam naměřili více jak 14V, mají velkou odchylku na voltmetru. Je to sice méně než u dnešních aut s inteligentním dobíjením a dnešním AGM baterkám to moc nesvědčí, ale dá se s tím žít. Regulátor na 14,5V jsem nikde nenašel, ale dá se to jednoduše upravit ten stávající viz odkaz, kde se tohle řeší:https://advrider....50.924913/
Upravil Spitfire dne 06.04.2020 07:51
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '15
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: BMW R 1150GS Adventure '02
Ex.: MZ 251 ETZ '90