Ahoj, chci upgradovat chrániče v rockway hadrech a koukal jsem na Trilobite a ForceField. Trilobite má vyšší ce, ale spíš mě zajímá zkusenost pokud někdo má. třeba pod tím obyč páteřákem se desne potim tak jestli nejaky bude lepsi, jestli prestanou tlacit koleni chranice a tak.
Upravil Re4DeR dne 05.09.2018 14:48
Na ostré motorce jsem se naučil chráníčům na tělo, mnoha pády jsem vyzkoušel, že opravdu fungují. A potom jsem začal přemýšlet nad těmi v oblečením, které se vyhrnují a shrnují podle toho jak zrovna sedíš a říkal jsem si: když mě takhle ochrání před pády chrániče, které mám napevno - tzn. ano ochrání, ale nejsou všemocné - jak asi budou fungovat ty, které jsou v hadrech navolno? A od té doby jsem všechny ze všech hader vytahal a přes funkční oblečení si dávám chráničovou vestu od Ortemy a na kolena chrániče, co se nosí na inline. A mám pocit jistoty.
pod trvalým dohledem
nad kosili jsem premyslel taky, ale na nejaky delsi klidnejsi cestovani (desitky mesicu) je bunda a volny chranice podle me pohodlnejsi.
ted jsem se vysekal v gruzii celkem dost a i ty obyc gumovy chranice pomohly a pri/po padu byly kde jsem potreboval.
Upravil Re4DeR dne 05.09.2018 19:52
Páteřák z bundy jsem úplně vyhodil a několik let nosím Forcefield Pro L2K, je měkký vůbec ho necítíš, větrá hezký a nijak extra se v tom nepotím, ale srovnávat nemůžu, plastový jsem nikdy neměl, hlavně ale je delší a chrání i spodek zad.
Misto loktů a ramen jsem dal sas-tec, je to takový ten měkký materiál co ztvrdne při nárazu tak se to celkem dobře nosí. Na ebay z DE vyjdou půlku co u nás, když napíšeš prodejci tak ti to pošle dohromady za jedno poštovné.
Já mám vyzkoušený jen ty od Halvarssonu, který jsou origo v tom oblečení a super. A to to podle mě není ta nejvyšší třída. Naposledy to bylo v 80kmh čelně do srnky, 10m jsem letěl a dopad byl do asfaltu a výsledkem byla lehce naražené rameno. Dají se koupit zvlášť, ale otázka je, jak je to v těch Tvých vymyšlený s upevněním. Ty moje mají v sobě zalitou ,mřížku', kterou ,přicvakneš' k proužku suchého zipu našitého v té kapse na chráníč. Tím si nastavíš přesnou polohu.
Re4DeR napsal:
no myslel jsem ze trilobite i forcefield funguji na stejnym principu = pri narazu ztvrdnou. na to jeste kouknu.
díky za tip na paterak
Ne jenom, takových materiálů je víc, tady je to celkem dobře popsané https://www.motor...35585.html. U letní bundy co nosím na popojížďky po městě jsem koupil integrovaný páteřák od D3O (takový ten oranžový), taky je to měkké a příjemně se to nosí.
mládenci, jen upozorním, že "ztvrdnutí" sice funguje, nicméně schopnosti útlumu přenesené síly tragicky degradují s nárůstem teploty. Tzn. v horku je to už jak žvýkačka, a už vůbec se nebavím o schopnosti ochrany při dlouhém skluzu v jedné poloze - např po lokti / kolenu / ramenu s tlakem na jedno místo. Ty chrániče jsou vlastně zhluk molekul chovajících se jako "kapalina" při nárůstu tlaku a teploty.
Další věc je, že únosnost je dána plochou, při nárazu do obrubníku, patníku, popř. na kámen to ty chrániče nedají. jednoduše velký tlak na malou plochu a je průser.
Toto platí i pro Forcefield apodobně - nehledě na to, že děravost je fajn věc pro ventilaci, ale ne pro kamenivo, nebo když Tě doženou vlastní řídítka, stupačka atd.
každého věc.
Tento typ chráničů je určen pro komfortní, defenzivní jízdu. Jo pokud by byl zvenčí tvrdý chránič, jako je na kombinézách například, pak je to jiná a jde dosáhnout obrovské únostosti / mechanické odolnosti a přitom komfortu uvnitř.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
Ero napsal:
mládenci, jen upozorním, že "ztvrdnutí" sice funguje, nicméně schopnosti útlumu přenesené síly tragicky degradují s nárůstem teploty. Tzn. v horku je to už jak žvýkačka, a už vůbec se nebavím o schopnosti ochrany při dlouhém skluzu v jedné poloze - např po lokti / kolenu / ramenu s tlakem na jedno místo. Ty chrániče jsou vlastně zhluk molekul chovajících se jako "kapalina" při nárůstu tlaku a teploty.
Další věc je, že únosnost je dána plochou, při nárazu do obrubníku, patníku, popř. na kámen to ty chrániče nedají. jednoduše velký tlak na malou plochu a je průser.
Toto platí i pro Forcefield apodobně - nehledě na to, že děravost je fajn věc pro ventilaci, ale ne pro kamenivo, nebo když Tě doženou vlastní řídítka, stupačka atd.
každého věc.
Tento typ chráničů je určen pro komfortní, defenzivní jízdu. Jo pokud by byl zvenčí tvrdý chránič, jako je na kombinézách například, pak je to jiná a jde dosáhnout obrovské únostosti / mechanické odolnosti a přitom komfortu uvnitř.
Tak asi nejlepší na cestu bude ta airbagová vesta, ale do té jsem ještě nedozrál, jezdit se "špagátkem" by se mi nechtělo. Ale já to na cestě moc nehoním... A kůže bude samozřejmě taky nejspíš nejvíc...
pod trvalým dohledem
Ero napsal:
mládenci, jen upozorním, že "ztvrdnutí" sice funguje, nicméně schopnosti útlumu přenesené síly tragicky degradují s nárůstem teploty. Tzn. v horku je to už jak žvýkačka, a už vůbec se nebavím o schopnosti ochrany při dlouhém skluzu v jedné poloze - např po lokti / kolenu / ramenu s tlakem na jedno místo. Ty chrániče jsou vlastně zhluk molekul chovajících se jako "kapalina" při nárůstu tlaku a teploty.
Další věc je, že únosnost je dána plochou, při nárazu do obrubníku, patníku, popř. na kámen to ty chrániče nedají. jednoduše velký tlak na malou plochu a je průser.
Toto platí i pro Forcefield apodobně - nehledě na to, že děravost je fajn věc pro ventilaci, ale ne pro kamenivo, nebo když Tě doženou vlastní řídítka, stupačka atd.
každého věc.
Tento typ chráničů je určen pro komfortní, defenzivní jízdu. Jo pokud by byl zvenčí tvrdý chránič, jako je na kombinézách například, pak je to jiná a jde dosáhnout obrovské únostosti / mechanické odolnosti a přitom komfortu uvnitř.
Já si myslím, že komfort je do značný míry prevence proti nehodě.
Je asi rozdíl, jestli někdo jede na hodinu "krosit" někam do lomu nebo "lítat" na okruh, ale běžná cestovní jízda je dost rozdílná kategorie, kde se poměr nebezpečí a komfortu zásadně otáčí. Nevím, co ty myslíš tím nejmenovaným kvalitním pevným chráničem (plast? ), ale já jsem pár let jezdil v plasťácích (Acerbis Koerta), teď jezdím už 5 let v Ortemě a za sebe můžu říct, že ochrana při pádu je naprosto srovnatelná (vyzkoušeno na vlastní kůži), ale nesrovnatelnej je komfort. Kdybych měl celou dobu myslet na to, že někde můžu padnout loktem přesně na hranu obrubníku a kvůli tomu jezdit v kombunéze na motoGP, tak z toho moc pěkných zážitků mít nebudu... spíš nějaký kožní nemoci ze zapaření.
Navíc stejně neexistuje nic univerzálnějšího. Ty argumentuješ nárazem na kámen nebo obrubník... na to asi budou nejlepší krosový chrániče. Co pak, když spadneš na asfaltu a projedeš se po něm?... plasťák se ubrousí, jak tabulka čokolády... takže, co si vybrat, aby to bylo 100% nejlepší všude? Krosový chrániče a o 2 čísla větší koženou kombinézu na to? ...asi blbost, ne?
Rozhodně nejsem typ, co jezdí v crocsech a tričku, ale zase přehnaná starost o extrémní situace není v cestovním stylu ježdění úplně na místě.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Je jasné, že kvalitně padnoucí a fungující oblečení je jedním z faktorů, jak být při jízdě bdělý a ne otráveny atd. Ty nikde neříkám, že je nutné jezdit v GP kombošce (ikdyž v rámci teorie je to nejlepší možná ochrana při pádu).
Už vůbec nikomu nic nenutím, a osobně jednu ze svých bund používám se Sastecy, ke vší spokojenosti, ale zároveň jim pomáhám co jen to jde, aby nemusely dokazovat svoje únosnosti.
Všeobecně je potřeba říct, že "jakákoliv" skořepina je při nekontrolovaném pádu ku prospěchu. Prodře se, ale za mnohonásobně delší dobu, než zahřátý D3O, Sastec atp.
Co jsem psal jsou fakta. Každý ať si jezdí v čem chce, já nikomu nediktuju, ani nehaním, každý chránič má svoje. Jen mi nešlo nedat sem pár poznatků a faktů.
Ero napsal:
Všeobecně je potřeba říct, že "jakákoliv" skořepina je při nekontrolovaném pádu ku prospěchu. Prodře se, ale za mnohonásobně delší dobu, než zahřátý D3O, Sastec atp.
Co jsem psal jsou fakta. Každý ať si jezdí v čem chce, já nikomu nediktuju, ani nehaním, každý chránič má svoje. Jen mi nešlo nedat sem pár poznatků a faktů.
Já nikde mepíšu, že někomu něco nutíš
argument vs. argument = diskuze
Rozhodně ale nesouhlasím s tím, že jakákoliv skořepina se prodře později, než D3O atp. To by platilo pouze v případě, že to bude bez obalu a D3O pojede přímo po asfaltu.
Samozřejmě i plast může být pod kvalitní bundou, ale v krunýři pod bundou asi jezdí málo kdo a je jen otázkou času, než se na to vykašle, pokud aspoň trochu jezdí, protože to je synonymum pro nepohodlí.
Na druhou stranu pokud je měkký chránič v kompletu v nějaké "košili" tak rozhodně i pod samotným dresem vydrží víc, než plasťáky pod drsem.
Ten chránič má tlumit pouze náraz. Tření musí snést pochopitelně obal nebo bunda.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak samozrejme. Ale pokud " ve scifi" rovine das do placu stejna bunda (svrchni material) a stejny pad. Jednou s certifikovanym plastakem anebo "penak" tak i tak plastak ochrani lip. Mekky chranic se bude pod tlakem na chranic deformovat, o to vic s narustajici teplotou, at uz v navaznosti na teploty, nebo prave kvuli vzniku pri treni. Ikdyz to uz by musela byt vzdalenost... nehlede na to, ze plastak ma mit uvntir prave jeste napr. Viscofoam k pohlceni narazu ze skorepiny ve smeru k telu a pak komfortni povrch aby bylo jeho pouziti prijemnejsi. Normalne vozim v bunde plastaky ktere dava PSi do kombosek a netrpim.
Wilbers (prodej i servis), Arrow, Giannelli, Siebenrock, BOS, Zard, Exan, Yoshimura, Akrapovič, GPR, Brembo, CL brakes, Motul, BMC filters, Hiflo Filtro, KN, Afam atd...PM
za me se bavime o beznym a dlouhodobym (mesice) cestovani. silnice v klidu, nejaky sotoliny v klidu. a tahat tvrdej paterak nebo chranice je proste nepohodlny a k nicemu. kdyz nekde trefim obrubnik tak holt trefim.