Ahoj děkuji za radu,, takhle jsem to taky počítal, ale vycházel pořád jen pruměr kola a pak jen klasický obvod pneumatiky..
Statický pruměr počítá co jsem našel na netu, ještě s koeficientem zatížení pneumatiky ("promáčknutí od tíhy vozidla" a to je rs= koeficient 0,96 * r..
Samozřejmě s výpočtem, který jsi uvedl výše..
Upravil norv dne 02.04.2019 21:08
A co ten statický poloměr změřit pomocí obvodu kola? Dělal jsem to na moto když jsem instalovat doplňkový tachometr. Zpozoroval jsem (pro mě překvapivě velký) rozdíl v obvodu mezi zatíženou a nezatíženou motorkou.
Horacio napsal:
A co ten statický poloměr změřit pomocí obvodu kola? Dělal jsem to na moto když jsem instalovat doplňkový tachometr. Zpozoroval jsem (pro mě překvapivě velký) rozdíl v obvodu mezi zatíženou a nezatíženou motorkou.
Presne tak. Kasli na vypocty. Udelej si kridou znacku na pneumatiku a cestu. Pak popojed o 10 otacek kola. Udelej zase znacku na cestu. Pak zmer drahu podel 10 a mas staticky obvod kola.
Pája
norv napsal:
Čau to je sice pravda, že by to tak šlo, ale nvm jak bych uváděl měření do dalšího výpočtu..
A s výpočtem nemusím mít fyzicky pneumatiku na moto..
Ale díky všem za rady.
To máš do nějaké bakalářky či co? Tuhle informaci by jsi podle mě našel v nějaké odborné literatuře (dynamika motorových vozidel) páč statický poloměr jestli to dobře chápu je vzdálenost od středu kola k rovině, na které kolo stojí,
je-li vozidlo v klidu.
A nebo zkusit dohledat u výrobce pneu?
a nebo tohle? http://paws.kette...lator.html
Upravil Horacio dne 03.04.2019 08:25