Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Ostatní :: Obecné technické problémy
 
Montáž tlumičů
MotoPaja
#1 
Přidané 20.04.2019 14:53

Příspěvků: 982
Registrace: 29.07.08
Ahoj,
jsem tak přemýšlel jak se mají správně montovat tlumiče na motorku, koukal jsem do repair manualu R1150 GS a ten mi nijak nepomohl.
Oč jde - u aut se dost zdůrazňuje, že se mají utahovat horní úchyty až když stojí auto na kolech.
Je to u motorky stejný? Nebo se můžou tlumiče utáhnout na plnej moment i když jsou kola ve vzduchu?
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
 
truk
#2 
Montáž tlumičů
Přidané 07.05.2019 17:29

Příspěvků: 136
Registrace: 29.03.15
U laciných tlumičů jsou v okách jenom gumové silenbloky. Když je tedy utáhneš v poloze s vyvěšenými koly a pak teprve auto spustíš, jsou silenbloky už v normální poloze docela dost namáhány a při dalším propružení nápravy se mohou utrhnout. Lepší tlumiče mají v okách ložiska a tam si myslím, že je jedno kde je utáhneš, protože v ložisku se protočí...
Chtěl jsem být v životě šoustár. Splnilo se mi to na 50%. Jsem stár...
 
yuri13
#3 
Montáž tlumičů
Přidané 07.05.2019 22:38
Avatar člena


Příspěvků: 293
Registrace: 10.11.15
Taky jsem nad tím přemýšlel.. V manuálu je tohle varování jen u záchytu reakce.. U tlumičů ne..

Tady je tlumič chycený kousek od osy kyvky, takže tlumič chodí na krátké dráze a tedy v malém úhlovém rozdílu.. U auta bývá tlumič chycený na opačném konci než jen osa ramena, takže musí chodit skoro ve stejné délce jako je zdvih pérování, což dává velký rozdílový úhel.. Ten už by gumové silentbloky asi nesnesly, zatímco u našich motorek je zřejmě dost malý na to, aby nepřekročil mez pružnosti gumy v silentbloku..

Navíc motorka tráví víc času na stojanu, kdy jsou kola vyvěšená a gumový silentblok je tak úhlově "v nule" (bez zkrutu).. Zatímco auto stojí pořád na kolech, tzn. "nula" silentbloku musí být když na nich stojí a ne když je má vyvěšená..

Tak bych to viděl já.. Smile
foto z cest: www.facebook.com/...
o moto: http://www.motork...mid=103612

BMW R1150GS (2001, bez ABS)
KMZ K-750 (1962, se zpátečkou, tzv. "Dněpr" )

Možnost základního servisu boxerů série 850/1100/1150/1200(vzduch)..
Možnost diagnostiky Jeep WJ/WG..
 
www.facebook.com/cobras.moto
Mr GS
#4 
Montáž tlumičů
Přidané 07.05.2019 23:36
Avatar člena

Moderátor
Příspěvků: 8747
Registrace: 18.12.08
Horní matku předního tlumiče rozhodně utahuji vždycky s motorkou na kolech, protože se dotahuje na poměrně malej moment a s vyvěšeným kolem se zvedá váha kola a ramene právě dotahováním závitu (tlumič to nesmí pustit dolů do dorazu ramene)... sice to maji asi spočítany tak, že to vyjde i s moto na stojánku, ale dotažením na kolech se rozhodně nedá nic pokazit. Zmáčkne se silentblok a nemusí se zvedat kolo... prostě celý to jde líp s motorkou na kolech.

Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 776602104)
http://www.youtub...er/PETRGSA
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Ostatní :: Obecné technické problémy :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 43
Členové on-line: 4
Ruda, pohlava, zetor, Pivos

Registrováno: 8,705
Nejnovější člen: DavidDornak

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.14 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI