Zdar.
Pustil jsem se do čištění karburátorů a obalu motoru a převodovky...no a najednou je klika venku.
Máte někdo prosím srozumitelný manuál pro model 3/1980?
Koupil jsem knižní manuál, stáhl pár z netu, ale nikde jsem nenašel jasnou odpověd na vůle kolem kliky, hlavní vůbec ne. Tedy s odkazem na můj model. Je to motor s jednořadým rozvodovým řetězem, olejovým čerpadlem bez klínku, mechanickým přerušovačem (kulatým) často se zmiňuje v manuálu model do 78-model 78-79 a model od 84. No chaos. U jiných vůlí zase model do 78 a od 79....
Na některé modely třeba mé RS jsou tří výbrusy, na GS jeden
Kliku jsem změřil, šály na první výbrus mám nachystané...jen si nejsem jistý jestli tomu dá motorář správnou vůli, když je v manuálu docela rozptyl a nevím která se týká mého modelu.
Koukněte jestli nemáte rozuměnjší manuál.
Dík.
Asi jsem našel odpověd ve francouzkém manuálu. Mnohem lepší než Haynes a ještě se naučím francouzky. Stáhl jsem jej z BMW clubu, kdyby někdo někdy potřeboval.
Budu tady dávat věci co mě potkaly, co možná potkají i někoho dalšího.
Krásná práce, včetně čerpání informací, to mě baví skoro stejně jako šroubování.
Rozdělovač-https://iputstuff...-overhaul/
Tady najdete nejaké info a je tam pár odkazů. od postupů (to jsem spíše dělal logicky a fotil) ale také tipy na díly...pružinky, vačku atd.
Odkaz na stránky Bing- http://bingcarbur...index.html
Upravil Waltr dne 28.12.2019 23:25
Mělo to 29 tisíc, takže asi 129. Ne asi ale určitě podle protokolů, mám k tomu i věškerou dokumentaci.
Zhuntované bych neřekl...jo vlastně tlumič záběru, ten byl tak zhoblovaný že se opíral o čelo a ne v konusu. Zadní kolo udělalo čtvrt otáčky než zabralo.
No samozřejmě olejové čerpadlo, klika i válec měl schod. Ale kompres byla na hraně.
Des jsem slavnostně vyjel prvních pár Km. Takže teď budu ladit.
Blok jsem nechal vyčistit, zkoušel jsem..ale profíci to udělají lépe.
Nádherná strojovna a super odvedená práce!
Kapotáž tohodle typu a vlastně celej design je asi nejkrásnější 2ventil od BMW.
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Krásna.... , podla farebnej kombinácie model 1979 , modré ATE strmene myslel som si že sa dávali v tejto modrej farbe len do roku 1978 a len ku silberblau metalic kod 530 alebo nie? .
Jo dík. No třmeny co tam byly tam jsou, nejsem detektiv očko. Nechám to tak, vyčistil jsem je komplet, složil. Barva na nich je origo. Možná je někdo vyměnil.
Casida výborná, málem jsem se rosekal na první vyjíždce. Nečistil jsem ji a za jízdy z ní všechn ten letitý bordel skončil v mých očích. Vezmu ji zevnitř vapkou.
Teď jsem rozebral přepínače a ten mechanismu na plynové lanko. Málem mi upadla ruka z plynu. No asi to bude na dýl.
Ta Casida pred 30ti lety zachranila mymu otcovi zivot a oblicej, kdyz to v Cerveny Lhote napalil do zigula, kterej mu nedal prednost pri odbocovani vlevo (k hospode). Je praskla ta bradova cast.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Zdear borci.
Řeším, zatím jen v rovině teorie, záhadu měnících se otáček motoru při volnoběhu.
Při zahřátém motoru mi při vymáčknutí spojky otáčky klesnou.
Po puštění spojky v neutrálu zase trošku vylezou. Axiální vůle na klice v limitu, přerušovač je ten poslední kulatý model.