Zdarec chlapáci!
Mám Dakara(r.05,16000km) a když při rozjezdu vezmu víc za plyn a ještě nemám zcela puštěnou spojku,tak v tom někdy zarachotí jako řechtačka.Myslel jsem,že se protáčí spojka,ale v servise mě borec řekl,že tospojka nebude.Tak teď nevím,ale dobrej pocit z toho nemám.
Nevíte někdo co by to mohlo být?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No..spojka, řetězovka nebo převodovka...
Řetězovka by musela být hodně v háji - už od pohledu a hodně volnej řetěz...
Takže to asi ne...
Ale zdá se mi reálná ta spojka - ohoblovaný lamely... A že by to šlo kov na kov...
To mi přijde jako nejreálnější ..
Nebo potom převodovka... ale tpo je taky málo pravděpodobný .. pokud jde řadit v pohodě...
I když oddělaná spojka po 16 tis. ... to je divný
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Čau!No řetězovku vylučuju na 100%,tu jsem si dnes nechal vyměnit,takže je nová a dělá to stejně.Řadit jde docela dobře.Sice je tam to řachnutí,ale to asi každý BMW,aspoň co jsem slyšel.
Ale borec v servise mě řekl,že prokluzování spojky se projevuje tak,že když při vyšší rychlosti na vyšší rychlostní stupeň vezmu za plyn,tak se ozve jen řev motoru a motorka nepojede.Ale mě to právě dělá na jedničku,max.dvojku při rychlejším rozjezdu.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
No spojku jsem měl v háji a rozhodně mi v tom nic nerachtalo. Projevovalo se to také tak, že když jsem vzal třeba ve 130 km/h pořádně za ply, stoupaly otáčky motoru, ale rychlost nikoliv. Nebo při přeřazení a přidání plynu obdobně. Spojku bych vyloučil.
Tak to je zajímavý.Spojka teda ne,protože nesouhlasí příznaky.Řetězovka určitě ne,protože je nová a se starou to dělalo stejně.A převodovka těžko,protože se řadí celkem dobře a přesně.Tak co jinýho by se mohlo ještě protáčet?
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Zprvu jsem tipoval na málo napnutý řetěz a přeskočení přes zuby, ale..... když píšeš že nikoliv, no tak asi ne. Jen zkontroluj jeho napnutí. Lamely to jistě nejsou, měl jsem vícekráte. Sypmtomy popsané výše, sedí přesně.....nic nerachtá, motor se zařazenou rychlostí vyletí do otáček, ale moto adekvátně nezrychlí. Většinou jsou 2-3 lamely na vnitřní straně natotál, jen plechy, a některé kovové vyhřáté do modra....... Nevypadá to ani na vymlácený koš spojky či ložisko na hřídeli pod košem....
No nechci Tě strašit, ale dle mě to má příznaky, jen takhle podle popisu na dálku , na ohlou či opotřebovanou řadicí vidličku v převodovce. ....a omlácené kola 1+2 stupně, tam kde se zasouvají kameny. Nerad to říkám, ale obávám se, že Tě rozborka motoru Tě nemine ....... Rád bych se mýlil.........
Aby si zcela vyloučil tu spojku : / jdi podle obrázku / http://www.maxbmw...002996.png
1/ vyndej lamely jak jdou za sebou - nezpřeházet pořadí / vnější lamela s obložením má jiné katalogové číslo, ostatní i plechy, jsou stejné / , a zkoukni v jakým stavu mají třecí plochy
2/na vnějším koši 1 a vnitřním 2, zkontroluj vybité zuby a plochy.
3/zkontroluj volný chod jehlových ložisek 3+4 tak, že se koš 1 volně otáčí , nezadrhává a nemá vúli na hřídeli
4/ zkontroluj dotažení matice 9
Jestli bude vše OK, pak spojka to není na 100% ....
Upravil W dne 14.04.2009 18:41
To Ti fakt nepovím, každý servis má jiný taxy. Ale dost je to závislé na tom, zda bude ve věčných lovištích 1 nebo 2 vidlice. Jedna řadí 1+3 a druhá jen dvojku, kolik kol bude špatných atd... Jukni sám na tu spojku, nahoře sem Ti do doplnil o postup kontroly a pak se rozhodni, zda to dát do servisu, či s tím žít dál. Laciný to nebude. Ale obávám se, že Ti nikdo dopředu neřekne co to bude stát, když není jasný co se uvnitř objeví..... .
Dík moc za radu,ale sám se do toho radši pouštět nebudu.Jak se znám,už by to nejelo zkusím se poptat v servisu na cenu a taky jak dlouho by trvala oprava,protože bez moto jsem jak bez nohy.Já musím mít vše na počkání
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
tak se mrkni na olej vypust ho a uvidis jak vypada podle trpitek a vypousteci sroub ma magnet pokud je neco ruple treba zoubek nebo neco je opotrebene melo by to byt na magnetu a v oleji
Nevím,jakej tam je systém, ale kdysi mi to dělalo na Simálovi a opravdu to byly v háji převod. kola...
Ale je divný, že se odporoučely po 16ti tis. ...
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
Thomasson napsal:
Nevím,jakej tam je systém, ale kdysi mi to dělalo na Simálovi a opravdu to byly v háji převod. kola...
Ale je divný, že se odporoučely po 16ti tis. ...
ma ta motorka fakt najeto 16 tisic (tj. pan je prvni majitel?)
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Thomasson napsal:
Nevím,jakej tam je systém, ale kdysi mi to dělalo na Simálovi a opravdu to byly v háji převod. kola...
Ale je divný, že se odporoučely po 16ti tis. ...
ma ta motorka fakt najeto 16 tisic (tj. pan je prvni majitel?)
No, to je otázkas, ale já koupil tu mou ve věku 5 let a najtýma udajně 7 tisícema...
Najezdil jsem přes 13 000 a spojka OK ... A to ji nějak dvakrát nešetřím
----- Ať se práší za kočárem !!! :-) -----
nevim jak stou spojkou spise bych to tipoval na prevodovku u spojky by to delalo u kazde rychlosti nemluve u podrazovani mel jsem jednou povolene lanko spojky v napinaku a to byly rany po vystelovani opet klidek tak jsem si oddechnul
No já ji koupil teď v prosinci a udajně měla najeto 13tis.Dovezl ji jeden chlápek z Německa před rokem a to měla najeto 10 000 a tomu docela věřím.Nevím kolik toho najel ten druhý majitel za tu jednu sezónu,ale tvrdí,že jen ty 3000.I kdyby víc,nebude to o tolik aby mu stálo zato stáčet tachometr.Servisku mám,ale tam už servis v 10tis.zapsaný nebyl.Olej si prej vyměnil sám.Tak jsem ho nechal znovu vyměnit v těch 13 a nechal jsem to zapsat.Magnet na výpusti byl čistý,tak nevím.Nechám to skontrolovat a když to bude zničený,tak doufám,že na to půjde uplatnit záruka na skryté vady.Prej mám roční záruku.
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Tak jsem teď volal do Motolandu v Olomouci,kde jsem Dakara v prosinci koupil a zkouším uplatnit tu záruku na skryté vady.Domluvili jsme se,že se tam stavím a jejich mechanik se na to koukne a domluvíme se co s tím.S tím,že tam motorku nechám na opravu jsem předem nesouhlasil,protože v tomhle nikomu nevěřím a řekl jsem,že u té opravy chci být.Jestli mi můžete někdo něco poradit ještě než tam pojedu,tak sem s tím a předem díky!
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA