Ahojte,
zřejmě mi umřelo ABS na jedenáctce. Reset už nepomáhá a diagnostiku si doma asi neudělám.
Tohle samo o sobě vlastně není problém, spíš to beru jako příležitost pro zbavení se ABS a ušetřit kila navíc.
To s čím bych chtěla poradit je, jestli někdo tuhle záležitost řešil i papírově (=zrušení ABS v ve velkém TP). Onehdy se mi o tom zmínil Tonda, že to lze legálně provést.
Víte někdo co to obnáší?
ABS-I Fault Codes: Connect the test LED (+lead to Battery + and -lead to Pin#2)
Ignition ON. The LED will flash a number of times ONLY if there is a fault code stored.
Count these short flashes to determine the ABS fault that is stored in the ABS Control Unit.
ABS-I Fault Codes:
1 Front Pressure Modulator
2 Rear Pressure Modulator
3 Front Wheel Speed Sensor
4 Rear Wheel Speed Sensor
5 Low Battery Voltage
6 Large blue ABS Relay in the relay box(Not the smaller blue ABS warning relay)
7 ABS Control Unit Defective
8 Possible Wheel Speed Sensor Gap Fault
ABS-II Fault Codes:
3 Front Wheel Speed Sensor
4 Rear Wheel Speed Sensor
5 Low Battery Voltage
6 ABS Relay in ABS Hydro Unit
7 Control Unit (mounted to side of Hydro Unit)
8 External Influence or Wheel Sensor Gap Incorrect
9 Unknown
12 Piston Fault (This can be Mechanical or Electronic
Já mám hrocha už z výroby bez ABS, takže v tom prostoru mám svůj bordel. Ale co nechápu, je to šetření kily. Mám origo kamna a navěšeno dost ptákovin, ale váhu motorky v řádu kilogramů mě nepřijde normální řešit. Když chci mašinu odlehčit, stačí nevzít sebou Evu a nebo vzít méně piva a dalšího chlastu.
Kdo jezdí s holou, maximálně odlehčenou motorkou a má akorát v kapse kreditku a papíry? Možná někdo takovej existuje, ale já ho ještě nepotkal. Na Balkáně už vůbec nee
A toho ABS bych se nevzdáal. Já ho sice nemám, ale párkrát už by se mě hodilo. A jde vypnout.
Upravil Medik dne 19.06.2019 08:42
Lepší je být zbytečně vyzbrojen než beze zbraní bezmocný.
"Laskavým slovem a namířenou pistolí dosáhnete víc než jen laskavým slovem" www.elektrorv.cz
Nejdřív bych zkusil odvzdušnit celý systém, ideálně vyměnit celou náplň (návody tady někde byly, chce to hledat). Nedávno jsem údajně vadnou ABS jednotku určenou k demontáži "opravil" jen doplněním brzdovky a důkladným odvzdušněním.
Ahoj,
nevím co obnáší to ABS zrušit, předpokládám, že to bude obdobný jako když ho chceš "zavést", což jsem musel řešit já, protože při dovozu udělala paní úřednice chybu a ABS do TP nedala a mě pak vyhodili z STK, že neodpovídá provedení vozidla.
Tak jsem musel psát do BMW, aby mi poslali za mrzký peníz (2500 ?) potvrzení, že moje motorka opravdu má ABS.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
MotoPaja napsal:
Ahoj,
nevím co obnáší to ABS zrušit, předpokládám, že to bude obdobný jako když ho chceš "zavést", což jsem musel řešit já, protože při dovozu udělala paní úřednice chybu a ABS do TP nedala a mě pak vyhodili z STK, že neodpovídá provedení vozidla.
Tak jsem musel psát do BMW, aby mi poslali za mrzký peníz (2500 ?) potvrzení, že moje motorka opravdu má ABS.
tak sis tam mel na psacim stroji napsat ANO
ale myslim ze ted se uz abs do tp ani nezapisuje...mozna zas jak kdo...
Kupredu spatki ni krok...
Jo tak sem se mrkl, v tp u moto kterou mam 15 let mam abs NE. A u druhe jedenactky kterou mam od lonska je prazna kolonka a abs taky nema. 80gs ma taky prazdnou kolonku.
Kupredu spatki ni krok...
Zápis ABS už není povinnou položkou a při registraci nových vozidel to už v techničáku neuvádí ani výrobce. Při dovozu je na rozhodnutí ouřady, jestli ho tam zapíše, nebo ne, stejně jako např. brzdy, odlehčovací brzdy, druh převodovky, atd. Jsou tedy tři alternativy - buď se tam objeví "ABS: ANO", nebo "ABS: NE", anebo "ABS: ". Nejvýhodnější je poslední varianta, to si můžeš zvolit, jestli ho tam necháš, nebo ho vyrveš ...
Problém na STK ale nastává, když ho na motorce máš a ve VTP máš "ABS: NE", nebo opačně, nemáš a v techničáku máš "ABS: ANO". Nemyslím si ale, že by to měl být neřešitelný problém - STK by to mělo dát do poznámky a na ouřadě by, např. z dovozových papírů, měli zjistit, kdo kde udělal chybu a zapsat, nebo vymazat to zdarma. To jen k tomu, co popisovali kolegové výš - o problémech na úřadech. Vše je o lidech.
Tvůj problém je v tom, že pokud tam jednou v systému (myšleno v registru vozidel) zapsáno ABS už máš, tak jej máš i v techničáku a STK by měla zkontrolovat, zda tam skutečně je.
Nicméně od 1.4.2019 je v platnosti novela vyhlášky č. 343/2014, která zavádí nový vzor velkých techničáků, kde už kolonka ABS (a spousta dalších) ani není - viz. vzory VTP tu:
přední strana https://www.zakon...10u001.pdf
zadní strana https://www.zakon...10u002.pdf
Zavádí se to hlavně kvůli tomu sprostému slovu "GDPR",:-) aby nikdo neviděl osobní údaje tří předchozích majitelů. Do "vyprodání zásob" se ale budou používat původní techničáky, následně pak jen nové vzory, jestli si rozumíme ...
Ovšem - pokud bude technik na STK trochu znalý a dokáže přečíst na tlačítku nápis ABS, tak může kontrolovat, jestli ho tam máš, i když nebude zapsáno v techničáku ... nebo když nastartuje motorku a bude mu tam svítit kontrolka ABS, tak ho to také může trknout. To už pak bude na každém, jak to odbastlené ABS dokáže zabastlit, aby to vypadalo, že tam nikdy nebylo nabastlené.
Tož néjni důležité na čem kdo valí, ale esli do teho cíla dovalí ...