Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: Ostatní motocykly
Strana 1 z 2:   1    2  
 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
buggi7
#1 
Přidané 24.06.2019 11:33

Příspěvků: 20
Registrace: 23.06.19
Ahojte páni,

Necelý rok vlastním R1100RT (r.v.2000, 81000km). Cez víkend som bol previesť známeho. Na jednom rovnom úseku som sa s motorkou chcel rozbehnúť zo 120km/h na 180km/h (trvalo to možno 10 sekúnd). V momente keď sa ručička rýchlomera priblížila hodnote 180km/h, výkon klesol, ako keby som čiastočne ubral plyn a motorka sama spomalila na 120km/h. Pri ďalšom rovnom úseku som sa chcel rozbehnúť z 90km/h na 120km/h a z motora sa ozval pravidelný rachotivý zvuk. Ten zvuk sa prejavuje vždy, ale keď motorka akceleruje, alebo je na voľnobehu, je veľmi výrazný. Voľnobežne otáčky spadli na 500ot/min. a motor po chvíli zhasne.

Nakoľko sa mi zdalo, že ten zvuk ide z pravého valca, zhodili sme veko, skontrolovali sme vôľu ventilov a nepomohlo. Keď som pretáčal motor ručne (zaradená rýchlosť a točenie zadným kolesom), praskanie sa naďalej ozývalo, ako by z pod vačky, alebo vahadiel ventilov. Demontovali sme aj vahadlá ale žiadne poškodenie sme tam nenašli. Po poskladaní a ručnom pretočení motora zvuk zmizol. Po naštartovaní sa však znova objavil, ale vyzerá to ako keby to šlo z oblasti alternátora. Vedeli by ste mi niekto poradiť čo by to mohlo byť?

Natočil som aj video so zvukom, ktoré si môžete pozrieť nižšie:
YouTube Video


Ešte doplním, že obe sviečky sú opálené rovnako. Na začiatku som si myslel, že jeden valec nepracuje. Keď som ale odpojil sviečkový kábel na jednom alebo druhom valci (vždy len na jednom, aby sa ukázalo, ktorý z nich je ten zlý), tak sa situácia ešte viac zhoršila a vôbec sa nepodarilo diagnostikovať, ktorý valec vynecháva.

Ďakujem
Upravil buggi7 dne 24.06.2019 21:04
 
AKHB
#2 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 25.06.2019 09:23
Avatar člena


Příspěvků: 270
Registrace: 21.06.16
Asi Tě nepotěším tím co napíšu, ale jednoduchá rada asi neexistuje..
Sundej řemen altíku a uvidíš, jestli se něco znění..
Zkontroluj nastavení snímače kliky, koukni na to, jestli se správně napíná primární řetěz..
Zkontroluj vodítka sekundárních řetězů a celé nastavení rozvodů...
Pokud se nic nezmění, pak Tě nejspíš čeká rozborka motoru...
Řekl bych, že to tluče asi na klice... ale úplně jistej si nejsem... přecijenon ten zvuk je lepší slyšet naživo, aby to člověk rozpoznal s jistotou.. Ten zvuk by měl být trošku ostřejší..
Jestli se nepletu a je to na klice, tak by to pak mohlo být na pravém ojničním ložisku....
Ber to ale jako spíš radu jak postupovat, než určení přesnýho problému.. to takhle na dálku nejde a musíš jít jedno po druhým...

BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
 
buggi7
#3 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 25.06.2019 12:24

Příspěvků: 20
Registrace: 23.06.19
Ďakujem za odpoveď. Vyskúšam alternátor a potom uvidíme. Rozoberať motor a nastavovať rozvody si netrúfam, takže ak to nebude niečo "z vonku" tak to asi odnesiem do servisu.

Myslíš si že ak by bolo poškodené ojničné ložisko, tak by to mohlo spôsobovať pokles výkonu, pokles voľnobežných otáčok a zhoršenie spaľovania (cítiť nespálený benzin vo vyfuku).

Ďakujem
 
Bohumil
#4 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 25.06.2019 13:35
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Mi to video na tabletu nejde. Ale nastartuj studeny motor a skus chytit hned na kolena jesi neni jedno studeny...
Kupredu spatki ni krok...
 
Erik71
#5 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 25.06.2019 13:41
Avatar člena


Příspěvků: 206
Registrace: 24.11.14
Zkus změřit tlaky ve valcich, může to dělat kousek ulomeneho ventilu.
 
AKHB
#6 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 25.06.2019 15:10
Avatar člena


Příspěvků: 270
Registrace: 21.06.16
Záleží jak moc velká je vůle a mohly se posunout šály... není kompresní poměr správný a špatně to spaluje... může to být.. ale může to být i něco jinýho.... třeba jak píše erik... nedosedá ventil a td..
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
 
Bohumil
#7 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 25.06.2019 16:59
Avatar člena


Příspěvků: 5604
Registrace: 13.02.07
Aji s diravym ventilem se da jezdit a nerachoti to.
Kupredu spatki ni krok...
 
Zob
#8 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 25.06.2019 21:55

Příspěvků: 107
Registrace: 24.04.13
Co vypustit olej ať vidíš jestli v něm nejsou kovové piliny.
 
Tonda
#9 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 25.06.2019 22:48

Příspěvků: 5237
Registrace: 16.02.07
Koukni se, jestli není prasklá některá plastová lišta rozvodového řetězu.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
 
http://tonda1200.rajce.idnes.cz/Dilna/
Francis
#10 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 26.06.2019 11:51
Avatar člena


Příspěvků: 689
Registrace: 09.08.17
Synchronizace klapek? Otvírají se obě stejně?
 
www.trust-rust.cz
Tygr
#11 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 26.06.2019 12:21

Příspěvků: 275
Registrace: 23.02.16
Tvl to de jak pětadvacítka.Sad.Je mi tě líto teď v sezóně.Hodně štěstí a pevné nervy
 
buggi7
#12 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 28.06.2019 16:22

Příspěvků: 20
Registrace: 23.06.19
Tak, vxpustil som olej a prehladal som ho magnetom - kovove pilinky tam nie su. Endoskopom som skontroloval povrch piestov, cez otvor sviecky. Na pravom pieste boli nejake odlesky. Premeral som aj kompresny tlak. Pravy valec ho ma o polovicu nizzsi. Je mozne ze ventil nedolieha?
 
servisak
#13 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 28.06.2019 16:41
Avatar člena


Příspěvků: 12372
Registrace: 02.01.09
Spis ho tam kousek nebude nez ze by netesnil
... servis a diagnostika BMW Motorrad

Diagnostika GS 911 wifi a Motoscan Ultimate

BMW R 1200 GS Adventure 90. Jahre
 
buggi7
#14 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 28.06.2019 19:45

Příspěvků: 20
Registrace: 23.06.19
Hlava je dole. Nižšie prikladam fotky. Cele je to pokryte nejakou vrstvou - je to v poriadku? Ak sa pozriete poriadne na piest, tak na hornej hrane a tiez na dolnej hrane je ako keby ulomeny (mozno sa mylim).

PIEST:
imagizer.imageshack.com/img923/4232/izRJzi.jpg

HLAVA:
imagizer.imageshack.com/img924/747/9vegdg.jpg
 
AKHB
#15 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 28.06.2019 20:09
Avatar člena


Příspěvků: 270
Registrace: 21.06.16
zkus zašroubovat svíčku a do hlavy nalej benzín, aby jsi zjistil, jesli neproteče ventilem... jestli dosedaj správně...
Ty kousky co tam chyběj na pístu by chybět neměly... ale nevím, jestli to může mít vliv na to co řešíš...
zkus sjet s pístem do dolní úvratě a zkoukni stěnu válce...
(samo musíš napnout řetěz ať si nepřiděláš další starosti...)
Přitom zkus jesli nemá při pohybu nahoru a dolu vůli.... (reakce na změnu otáčení klikou musí být okamžitá bez zpoždění a zvuku..)
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
 
VojtechPolicky
#16 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 28.06.2019 20:34
Avatar člena


Příspěvků: 3305
Registrace: 12.04.12
možná blbost, koukni zdali máš dobře nasazené bovdeny na klapkách...
Nebyli jsme stvořeni proto, abychom poznávali svět pomocí strojů...


Teda až na motorky !thumbs up
 
buggi7
#17 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 28.06.2019 22:03

Příspěvků: 20
Registrace: 23.06.19
Bovdeny som kontroloval ako prve ked som zhodil kapotaz, ale nic zle som tam nevidel. Obe klapky sa zatvaraju na mechanicky doraz...

Ten povlak na pieste a rozne farby povlaku na ventiloch sú OK?
 
AKHB
#18 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 29.06.2019 08:03
Avatar člena


Příspěvků: 270
Registrace: 21.06.16
Povlak a barvy meřeš... vždy tam je nějaký povlak, čistý to bejt nemůže - hoří tam palivo...
musíš najít, proč máš menší kompresi a povlakem to rozhodně není....

BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
 
Slavek-xxx
#19 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 29.06.2019 08:58
Avatar člena


Příspěvků: 1746
Registrace: 18.06.07
Neni uvolneny sedlo ventilu?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
 
buggi7
#20 
R1100RT - strata výkonu a rachotiaci motor
Přidané 30.06.2019 10:33

Příspěvků: 20
Registrace: 23.06.19
Nalial som lieh do sacieho kanala a aj do vyfukovych kanalov, že či bude presakovať, ale nic Sad Existuje sposob ako rozobrat ventily v domacich podmienkach, ak nemam originalny pripravok na rozoberanie ventilov?
 
Strana 1 z 2:   1    2  
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: Ostatní motocykly :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 65
Členové on-line: 1
raider

Registrováno: 8,702
Nejnovější člen: Sokol123

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.28 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI