Necelý rok vlastním R1100RT (r.v.2000, 81000km). Cez víkend som bol previesť známeho. Na jednom rovnom úseku som sa s motorkou chcel rozbehnúť zo 120km/h na 180km/h (trvalo to možno 10 sekúnd). V momente keď sa ručička rýchlomera priblížila hodnote 180km/h, výkon klesol, ako keby som čiastočne ubral plyn a motorka sama spomalila na 120km/h. Pri ďalšom rovnom úseku som sa chcel rozbehnúť z 90km/h na 120km/h a z motora sa ozval pravidelný rachotivý zvuk. Ten zvuk sa prejavuje vždy, ale keď motorka akceleruje, alebo je na voľnobehu, je veľmi výrazný. Voľnobežne otáčky spadli na 500ot/min. a motor po chvíli zhasne.
Nakoľko sa mi zdalo, že ten zvuk ide z pravého valca, zhodili sme veko, skontrolovali sme vôľu ventilov a nepomohlo. Keď som pretáčal motor ručne (zaradená rýchlosť a točenie zadným kolesom), praskanie sa naďalej ozývalo, ako by z pod vačky, alebo vahadiel ventilov. Demontovali sme aj vahadlá ale žiadne poškodenie sme tam nenašli. Po poskladaní a ručnom pretočení motora zvuk zmizol. Po naštartovaní sa však znova objavil, ale vyzerá to ako keby to šlo z oblasti alternátora. Vedeli by ste mi niekto poradiť čo by to mohlo byť?
Natočil som aj video so zvukom, ktoré si môžete pozrieť nižšie: YouTube Video
Ešte doplním, že obe sviečky sú opálené rovnako. Na začiatku som si myslel, že jeden valec nepracuje. Keď som ale odpojil sviečkový kábel na jednom alebo druhom valci (vždy len na jednom, aby sa ukázalo, ktorý z nich je ten zlý), tak sa situácia ešte viac zhoršila a vôbec sa nepodarilo diagnostikovať, ktorý valec vynecháva.
Asi Tě nepotěším tím co napíšu, ale jednoduchá rada asi neexistuje..
Sundej řemen altíku a uvidíš, jestli se něco znění..
Zkontroluj nastavení snímače kliky, koukni na to, jestli se správně napíná primární řetěz..
Zkontroluj vodítka sekundárních řetězů a celé nastavení rozvodů...
Pokud se nic nezmění, pak Tě nejspíš čeká rozborka motoru...
Řekl bych, že to tluče asi na klice... ale úplně jistej si nejsem... přecijenon ten zvuk je lepší slyšet naživo, aby to člověk rozpoznal s jistotou.. Ten zvuk by měl být trošku ostřejší..
Jestli se nepletu a je to na klice, tak by to pak mohlo být na pravém ojničním ložisku....
Ber to ale jako spíš radu jak postupovat, než určení přesnýho problému.. to takhle na dálku nejde a musíš jít jedno po druhým... BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Ďakujem za odpoveď. Vyskúšam alternátor a potom uvidíme. Rozoberať motor a nastavovať rozvody si netrúfam, takže ak to nebude niečo "z vonku" tak to asi odnesiem do servisu.
Myslíš si že ak by bolo poškodené ojničné ložisko, tak by to mohlo spôsobovať pokles výkonu, pokles voľnobežných otáčok a zhoršenie spaľovania (cítiť nespálený benzin vo vyfuku).
Záleží jak moc velká je vůle a mohly se posunout šály... není kompresní poměr správný a špatně to spaluje... může to být.. ale může to být i něco jinýho.... třeba jak píše erik... nedosedá ventil a td..
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Tak, vxpustil som olej a prehladal som ho magnetom - kovove pilinky tam nie su. Endoskopom som skontroloval povrch piestov, cez otvor sviecky. Na pravom pieste boli nejake odlesky. Premeral som aj kompresny tlak. Pravy valec ho ma o polovicu nizzsi. Je mozne ze ventil nedolieha?
Hlava je dole. Nižšie prikladam fotky. Cele je to pokryte nejakou vrstvou - je to v poriadku? Ak sa pozriete poriadne na piest, tak na hornej hrane a tiez na dolnej hrane je ako keby ulomeny (mozno sa mylim).
zkus zašroubovat svíčku a do hlavy nalej benzín, aby jsi zjistil, jesli neproteče ventilem... jestli dosedaj správně...
Ty kousky co tam chyběj na pístu by chybět neměly... ale nevím, jestli to může mít vliv na to co řešíš...
zkus sjet s pístem do dolní úvratě a zkoukni stěnu válce...
(samo musíš napnout řetěz ať si nepřiděláš další starosti...)
Přitom zkus jesli nemá při pohybu nahoru a dolu vůli.... (reakce na změnu otáčení klikou musí být okamžitá bez zpoždění a zvuku..)
BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Povlak a barvy meřeš... vždy tam je nějaký povlak, čistý to bejt nemůže - hoří tam palivo...
musíš najít, proč máš menší kompresi a povlakem to rozhodně není.... BMW R1150GSA - nejlepší pohled na svět je ze hřbetu hrocha...
Nalial som lieh do sacieho kanala a aj do vyfukovych kanalov, že či bude presakovať, ale nic Existuje sposob ako rozobrat ventily v domacich podmienkach, ak nemam originalny pripravok na rozoberanie ventilov?