Motor 20W50 jak uvedeno výše ale pozor!!! ne motocyklový|!!, ale autový (pro motory s oddělenou převodovkou a bez přísad pro spojky v olejové lázni) , API S,F,G a výše. Kardan R1100-1150 ...0,2L ...80W90GL5 hypoidní,převodovka 0,8L tentýž. Zvádnout to jde v pohodě...
Upravil Cyril dne 16.04.2009 22:27
www.cyrilmoto.com
www.chronoshop.cz
Tady hdně z vás nalívá do převodovky R1150GS Castrol MTX Synthetic 75W-140 a ne předepsanej 80W-90 GL5.
Jaké jsou výhody - zvýšení životnosti převodovky ? Nebo nízká hlučnost ? ( u té mé na šestku v zátahu kvílející převodovky bych to bral)
Proč tedy 75W -140 a ne předepsaných 80W - 90
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Mara napsal:
Tady hdně z vás nalívá do převodovky R1150GS Castrol MTX Synthetic 75W-140 a ne předepsanej 80W-90 GL5.
Jaké jsou výhody - zvýšení životnosti převodovky ? Nebo nízká hlučnost ? ( u té mé na šestku v zátahu kvílející převodovky bych to bral)
Proč tedy 75W -140 a ne předepsaných 80W - 90
no Castrol 75W-140 je po 2 olejích s písmenky LS (pro BMW diferenciály) nejdražší převoďák, i to na někoho působí
jinak Mogul dělá 85W-140 asi za 100, byť to není syntetika atd, ale ohledně hlučnosti atd by práci měl vykonat stejnou, když má stejnou viskozitu, jen pozor, že dělají 2, jeden Paramo a druhý Mogul a jen jeden je API GL5 (ale ten druhej je myslím GL4+ a je 80W-140 ne 85W-140)
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Mara napsal:
Tady hdně z vás nalívá do převodovky R1150GS Castrol MTX Synthetic 75W-140 a ne předepsanej 80W-90 GL5.
Jaké jsou výhody - zvýšení životnosti převodovky ? Nebo nízká hlučnost ? ( u té mé na šestku v zátahu kvílející převodovky bych to bral)
Proč tedy 75W -140 a ne předepsaných 80W - 90
no Castrol 75W-140 je po 2 olejích s písmenky LS (pro BMW diferenciály) nejdražší převoďák, i to na někoho působí
jinak Mogul dělá 85W-140 asi za 100, byť to není syntetika atd, ale ohledně hlučnosti atd by práci měl vykonat stejnou, když má stejnou viskozitu, jen pozor, že dělají 2, jeden Paramo a druhý Mogul a jen jeden je API GL5 (ale ten druhej je myslím GL4+ a je 80W-140 ne 85W-140)
Mogul a Paramo je stejný olej z "jednoho hrnce". Já jezdím Paramo 85w-140 API GL-5 Hypoid asi 102kč litrovka a je hóóódně hustej, takže řazení poznám jen podle měnících se čísel na FID
Upravil Pizzy Bender dne 16.04.2009 23:54
BMW R 1100 GS k dvacetiletému výročí prodáno
Jawa 250/590 SPORT - na uklidnění
Jawa 350 Californian r.v.2014 na zakázku
Rwmus511. Urco to zvladnes sam. Jestli nejso jelito, tak je to brnkancka.Jen mozna budes portrebovat momentak at nepretahnes srouby, nebo proste s citem.Ji a nevim jak vam na 1100, ale na 1150 mi padl skolo cely litr do prevodovky.Takze na kardan pochybelo.Tudiz radsi kup ne jeden ale 2 litry.Ja jsem tam dal Shell 80W90 GL5 Hypoid ( cena normalka) a rekl bych ze lepsi nez ta vazelina co tam byla Je to otazka 5 minut plus odkapani ( 15 minut na kafe )
milanosor napsal:
Rwmus511. Urco to zvladnes sam. Jestli nejso jelito, tak je to brnkancka.Jen mozna budes portrebovat momentak at nepretahnes srouby, nebo proste s citem.Ji a nevim jak vam na 1100, ale na 1150 mi padl skolo cely litr do prevodovky.Takze na kardan pochybelo.Tudiz radsi kup ne jeden ale 2 litry.Ja jsem tam dal Shell 80W90 GL5 Hypoid ( cena normalka) a rekl bych ze lepsi nez ta vazelina co tam byla Je to otazka 5 minut plus odkapani ( 15 minut na kafe )
Hosi klid.Remus si z vas udelal trochu srandu. Vzhledem ktomu,ze si sam menil spojku,plynove lanko atd.,tak by ten olej asi zvladnout mohl.
Ja mam v kardanu i prevodovce Motul 75W140.Litr asi za 300kc.Radi to potichu.Ale nez jsem ho tam dal,tak to radilo taky OK.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
10w 40 polosintetiku od motulu nak jsem ho tam začal lejt pred 6 lety a pohoda vubec to nežere olej a kuci z car servisu rikali že je to v podstatě jedno ale do prevodovky davam nákj castrol asi 700kč litr
Mara napsal:
Tady hdně z vás nalívá do převodovky R1150GS Castrol MTX Synthetic 75W-140 a ne předepsanej 80W-90 GL5.
Jaké jsou výhody - zvýšení životnosti převodovky ? Nebo nízká hlučnost ? ( u té mé na šestku v zátahu kvílející převodovky bych to bral)
Proč tedy 75W -140 a ne předepsaných 80W - 90
no Castrol 75W-140 je po 2 olejích s písmenky LS (pro BMW diferenciály) nejdražší převoďák, i to na někoho působí
jinak Mogul dělá 85W-140 asi za 100, byť to není syntetika atd, ale ohledně hlučnosti atd by práci měl vykonat stejnou, když má stejnou viskozitu, jen pozor, že dělají 2, jeden Paramo a druhý Mogul a jen jeden je API GL5 (ale ten druhej je myslím GL4+ a je 80W-140 ne 85W-140)
Mogul a Paramo je stejný olej z "jednoho hrnce". Já jezdím Paramo 85w-140 API GL-5 Hypoid asi 102kč litrovka a je hóóódně hustej, takže řazení poznám jen podle měnících se čísel na FID
to sice je z jednoho hrnku ale když se podíváš do katalogu tak jak tahle 80(85)W-140 tak třeba syntetika 75W-90 mají ůrzný specifikace od Mogulu a od Trystku (Parama), takže to tak úplně stejný asi nebude
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Pánové, teď budu asi vypadat jako amatér, nicméně... koupil jsem olej do motoru 15W-50 (dvacítka nebyla), akorát jsem nějak zapomněl na klasifikaci. Na oleji je specifikace podle API SE.. podle navodu mam lit SF..
Otázka - můžu něco podělat tím, že do motoru naleju menší množství tohoto oleje?
nForger napsal:
Pánové, teď budu asi vypadat jako amatér, nicméně... koupil jsem olej do motoru 15W-50 (dvacítka nebyla), akorát jsem nějak zapomněl na klasifikaci. Na oleji je specifikace podle API SE.. podle navodu mam lit SF..
Otázka - můžu něco podělat tím, že do motoru naleju menší množství tohoto oleje?
Jde o to, jak to male mnozstvi bude velke
Ale michat dva ruzne oleje by se nemely. Kdyz uz tak ruzne znacky, ale se stejnou specifikaci, pokúdje to nevyhnutelne.
Nicmene, ja nejsem odbornik pres oleje, toje jen muj nazor.