Zdravím, chci se zeptat jestli máte ňáký zkušenosti se seřízením pružení na GS 1200 .... nechce se mi laborovat
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
V manuálu nic není? Na GS jezdím střed... Záleží kde chceš závodit. Vcelku tam není co koumat, v předu je pouze jedna možnost (tvrdost pružiny) a vzadu to samé + spodek A hlavně každému vyhovuje něco jiného, zkrátka někdo rád holky jinej zase vdolky
Jen pro upřesnění: tuhost přední pružiny rozhodně není nastavitelná. To, co se šteluje, je předpětí, které nemá žádný vliv na tuhost, reguluje jenom světlou výšku v závislosti na zatížení motorky.
To samý vzadu, pokud je řeč o tom ručním kolečku. Šroubem ve spodní části pružicí/tlumicí jednotky lze seřídit low speed rebound tlumení, ale pro většinu jízdních situací a zátěží nemá smysl odchylovat se od standardního nastavení.
Pro úplnost dodám, že i prostřednictvím seřízení předpětí lze měnit jízdní vlastnosti motorky, ale zprostředkovaně, přes rozložení hmotnosti. Když například spustíš předek úplně nejníž a zadek vyšroubuješ na maximum, dostaneš po nasednutí strmější úhel hlavy řízení (ještě ostřejší nájezdy do zatáček, ale za cenu horší trakce vzadu) a obráceně.
Upravil cerv dne 25.04.2009 07:57