Ahoj,
prosím vás o radu s mojí F800 GS (rv 2011, najeto 37 tis.). Posledních cca 200 km jsem pozoroval úbytek výkonu, hlavně v nižších otáčkách. Také z výfuku se více kouřilo než je obvyklé a občas si při zavřetí plynu střelila do výfuku (to taky nedělala). Doma jsem zjistil, že není olej. Vypustil jsem tak litr oleje, ale čistý bez vody. V airboxu bylo poměrně více oleje než by asi mělo být (cca 0,5dcl). Svíčka v pravém válci byla začernalá a mastná od oleje. Sací ventily pravého válce byly také začernalé (levý byl čistý). Vůle ventilů jsou v pořádku, výfukové při horní hranici. Po výměně svíček a oleje jsem opět nastartoval, po došponování (cca 2s) rozvodového řetězu je chod klidný a bez vynechávání a klepání, ale z výfuku se nehorázně kouří. Ani po ohřátí se kouření nezmenšilo. Mám obavu že se dostává olej do válce = kouří to. V čem by mohl být problém? Napadá mě problém s pístem - olej jde přes pístní kroužky, nebo těsnění ventilů (gumičky). Jak dál? Co by mohlo ještě být za problém? Abych se podíval na písty = rozebrat celý motor.
Díky předem všem za radu.
Pokud jsi objednal měřák komprese v ceně 500-1000Kč tak tam jde tlak k budíku přes obyčejný ventilek do kola a hrozně to zkresluje, že můžeš max. porovnat válce mezi sebou, ale max. hodnota bude nízká i u dobrého motoru.
Tak jsem to teď proměřoval, a pravý válec má cca10bar a levý 1 bar. Co by to mohlo znamenat? A co s tím? Nemohla by to být nějaká závada na kterou byla svolávačka? Kde zjistit svolávačky? Já jsem zkontaktoval bmwcartec, ale nedostal jsem žádnou odpověď.
Předem díky všem za rady a tipy.
uřčitě na tohle nebyla svolávačka. tohle bude svolávačka za tvoje. ja mam obavu že tohle bez demontáže a ozborky motoru zvládne odhalit jen věštec. muže byt popáleny píst muž to byt přidřene mužou byt zapečené pístní krroužky.
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Toho jsem se obával... Takže motor ven a rozpůlit. Dokázali by jste mi někoho seriózního doporučit (nejlépe na vysočině) kdo by se na to mohl podívat? Zvažuji zda to rozdělat sám (dle návodu z BMW repair manuálu) nebo celý motor někomu dovést...
Ahoj,
tak jsem motor rozdělal a závada je odhalena. Píst je rozpadlý, kroužky popraskané. Válce jsou ale v pohodě, nejsou poškrábané. Šálky taky v pohodě, nic se nepřidřelo. Potřeboval bych ale pomoci kde nakoupit náhradní díly, píst, kroužky, těsnění. Myslel jsem že najdu x e-shopů, ale nikde jsem díly na motor nenašel. Těsnění u magneta se mi rozpadlo, to musím vyměnit, ostatní bych znovu použil a z obou stran bych dal trošičku silikonového těsnění na motory. Chci se ještě zeptat zda vyměnit i těsnění pod hlavou. Vypadá perfektně, ale nevím.
Předem díky všem za rady.
Čau Dušan
gregy přiložený následující obrázek:
Tesneni pod hlavou vymenit musis. A hlavu nechat srovnat na toleranci podle manualu. Jinak to za chvili budes delat znova.
Nech zmerit i valec a jeho ovalitu, jestli je v toleranci.
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
gregy napsal:
Ahoj,
tak jsem motor rozdělal a závada je odhalena. Píst je rozpadlý, kroužky popraskané. Válce jsou ale v pohodě, nejsou poškrábané. Šálky taky v pohodě, nic se nepřidřelo. Potřeboval bych ale pomoci kde nakoupit náhradní díly, píst, kroužky, těsnění. Myslel jsem že najdu x e-shopů, ale nikde jsem díly na motor nenašel. Těsnění u magneta se mi rozpadlo, to musím vyměnit, ostatní bych znovu použil a z obou stran bych dal trošičku silikonového těsnění na motory. Chci se ještě zeptat zda vyměnit i těsnění pod hlavou. Vypadá perfektně, ale nevím.
Předem díky všem za rady.
Čau Dušan
Ahoj nechci tě zbytečně vytáčet, taky si rad opravuji/vyměnuji na svých strojich co se dá, ale pokud se ptáš na takový věci (jestli měnit po sundání hlavy těsnění pod hlavou..) nech to radši udělat někoho, kdo v tomto má praxi. Motor není brzdová destička, nebo řetězovka.. tady si můžeš zadělat na totálku.. Ale třeba to zvládneš. Ja už jsem taky měnil altik i regulátor.. ale "hloub" už bych to radši svěřil povolanějším. Samozřejmě rozebrat jde všechno
Ahoj, díky za rady. Výměna těsnění pod hlavu - měl jsem taky informaci, že se musí měnit, ale radši si informaci ověřuji z více zdrojů. Spolupracuji na tom s technikem, který má hodně zkušeností s motorkama a motory, takže postup konzultuji s ním. Tak věřím, že to zvládneme. Kde by jste mi doporučili nakoupit díly? Každá rada a doporučení jsou vítány. Děkuji moc.
A naposledy: objednání dílů v tvém případě třeba přímo u info@adv1.cz a nebo kdybys měl cestu do Brna, tak rovnou v Renocaru, nebo zkusit objednat v bmw České Budějovice.
BMW F 800 R '15
BMW R NineT '14
BMW R 1150GS Adventure '02
BMW F 650 GS TWIN '08
Ex.: MZ 251 ETZ '90