20. Re: Motorcycles Above 250cc in Iran
Jun 10, 2019, 12:27 PM
Save
Dear All,
Thank you very much for your interest to come to Iran!
I would like to inform you that Now the issue about restriction on motorcycles more than 250 cc is solved, and I hope since few days later, all motorcycles more than 250 cc belong to foriegn tourists will be allowed to enter Iran.
Please wait for a final confirmation in a formal letter to be distributed in the FIA clubs network, as well as Iranian embassies in all countries.
Please get a CPD from touring and automobile clubs in your contries for smooth entrance at Iranian customs at the borders.
Best Regards,
Mehdi Alamdar
For just urgent inquiries only, please contact me at
alamdar.m@tac.org.ir
Edited: 12:31 pm, June 10, 2019
Upravil hicks dne 26.08.2019 17:25
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
naprcccs napsal:
Tak to neprojde, takový obsah ti už do Iránu nepustí. Pohledej si informace.
To je opravdu fakt? Zacinam po novym roce o tom zase premejslet. I pres nynejsi situaci.....
BMW GS 1200 08, BMW G650 XChallenge, HD Dyna Wide Glide, Land Rover LR2 3.2i
Loni v létě platil zákaz kubatur nad 250cc, na podzim ho zrušili, takže jestli se nic nezměnilo, tak by hranice měla být pro motorky otevřená. Pro aktuální stav doporučuju kouknout do FB skupiny OVERLAND in IRAN: https://www.faceb...063640691/
Ahoj, po Kavkaze uvažuji nad další cestou. Sbírám tedy info a na "konkurenčním" fóru jsem přišel k informaci, že karnet není třeba a jde to vyřešit jinak.
Jeden Íránec si na tom u hranic s Tureckem udělal živnost. Stránky http://www.overlandtoiran.com/ a pokud tomu dobře rozumím tak chce v přepočtu cca 10 tisíc kč a vyřídí vám to bez karnetu v ČR. Podle všeho vyřídí dočasný karnet. Jediný problém vidím v tom, že ten průjezdní karnet trvá 7 dní, poté musíte opustit Irán a musíte ho opustit do jiné země než ze které jste přijeli. (takže třeba vstoupíte z Turecka a vystoupíte do Turkmenistánu (nebo Arménie...) Dá se to dle toho co píše obejít, tak že do Íránu vstoupíte z Arménie (poté vám ten karnet od něj bude trvat po dobu platnosti víza) a vystoupíte třeba do Turecka.
Dle slov na jiných fórech je na Hosseina spolehnutí. A cena je sice celkem vysoká ale než se rok srát s autoturist v česku, tak to raději zaplatím. Ono ikdyž si spočítáte, že poplatek u autoturist je za vyřízení karnetu cca 5 tisíc, k tomu 2x cesta do Prahy (podat, vyzvednout), tak ten Hossein v konečném důsledku tak drahý není!
Pro lidi co plánují Irán a chtejí jet do Batumi trajektem tak vstup do Íránu, přes Arménii není zas taková zajížďka, pro nás co chceme po ose je nepříjemné, že musíme z Turecka zajet do Gruzie a pak na jih do Arménie, takže ztratíte den.
Na tohohle Hosseina pozor a rozhodně mu neposílat peníze předem. Několik lidí s ním loni neudělalo dobrou zkušenost a pak s ním měli nějaké tahanice ohledně vracení části peněz, co zaplatili. Detaily by snad člo najít v historii skupiny OVERLAND in IRAN na FB, kterou jsem sdílel výše.
Já jsem s ním měl zkušenost takovou, že mi tohle tranzitní vízum slíbil, že prý se s ním dá do země vstoupit, i přes zákaz silných motorek nad 250cc, který platil loni. Na zprávy reagoval dost sporadicky (prý byl zrovna někde v zahraničí) a těsně než jsem dorazil na Arménskou hranici, tak napsal, že se situace změnila a motorku mi do země nepustí. Je možné, že to nebyla z jeho strany žádná bouda, situace kolem toho zákazu se fakt měnila den ode dne. Potkal jsem tam kluky s Holandska, kteří byli ve stejné situaci jen s tím rozdílem, že už mu zaplatili nějakou zálohu. Jestli nakonec dostali peníze zpět nevím. Nakonec nás zachránil jiný Hossein: Hossein Ravanyar (http://www.iranov...). Ten nám domluvil (za nemalý peníz) převoz motorek přes Írán na korbě náklaďáku (Holanďani pokračovali do Pákistánu, já do Turkmenistánu). Další den, když už to bylo passé, se ozval původní Hossein s nabídkou náklaďáku, ale to už mi bylo k ničemu a navíc za to chtěl ještě víc peněz. Takže nemůžu říct, že bych s ním měl zkušenost vyloženě špatnou, nijak mě nepodvedl nebo neokradl, ale dobrá zkušenost to rozhodně nebyla. Druhého Hosseina můžu doporučit, komunikoval výborně a snažil se pomoct. Myslím, že ten transitní karnet taky umí zařídit.
Upravil straka dne 13.01.2020 22:40